• Tejj

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Här är en bild på vårat lilla pyre från kub/nupp i tors (v 13+ 4) såååå söt.... o så tydlig bild med armen, alla 5 fingrarna, huvud, näsa, mun o så.... mmm... är världens lyckligaste =)
  • Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011
  • emeliemarietherese
    SandraP1990 skrev 2011-10-04 15:00:53 följande:
    Hej nån här inne som vet vart det går å köpa täcken å påslakan till barnvagnen? Gärna på nätet
    Jag vet att www.lillamirakel.se har lite att välja bland om det hjälper :)
  • Mickan

Carmat! Tycker du är tuff! Föräldrarna mina passade på Dean bara 3h medan mannen och jag skulle på Ikea när jag fyllde år! Hann inte ens 2km innan jag inte kunde andas och hyperventilerade och sen kom tårarna! Litar till 110% på föräldrarna men det var just avståndet till honom som tog knäcken på mig. Blev irriterad på andras barn som skrek för att det drog i brösten mina och ångesten låg ju och bubblade hela tiden! Kommer aldrig kunna lämna honom med någon annan än föräldrarna mina tror jag. Känner ju ingen här i Bodö så inte så svårt att slippa :)

• alexander2011
    Mickan skrev 2011-10-05 16:59:04 följande:
    Carmat! Tycker du är tuff! Föräldrarna mina passade på Dean bara 3h medan mannen och jag skulle på Ikea när jag fyllde år! Hann inte ens 2km innan jag inte kunde andas och hyperventilerade och sen kom tårarna! Litar till 110% på föräldrarna men det var just avståndet till honom som tog knäcken på mig. Blev irriterad på andras barn som skrek för att det drog i brösten mina och ångesten låg ju och bubblade hela tiden! Kommer aldrig kunna lämna honom med någon annan än föräldrarna mina tror jag. Känner ju ingen här i Bodö så inte så svårt att slippa :)

Tack. känner mig som en dålig mamma men...min mor kristiserade mig ganska kraftigt över att vi gjorde som vi gjorde vilket inte gör det lättare.bvc tycker att vi gjorde det bästa eftersom jag är soppas sjuk. jag tänker mer på alexanders bästa så han inte blir dålig och eftersom killen inte klarar av att ta hand om han nu så var detta den bästa lösningen Jag förstår precis hur du mådde då.  jag känner sj ångest och jag sov väldigt oroligt inatt berättade sambon. det är så tyst hemma men antagligen så kommer han hem imorgon.
    Jag ringer ju svärföräldrarna flera ggr per dag o de bor inte mer än 4 km från oss. är det nått så hör de av sig eller kommer hit men hittils har allt gått jätte bra med pojken :) De körde han till bvc idag för att mäta och väga honom. Nu väger han 4940g och är 57,5 cm lång. han har asså ökat exakt 1500g sen han föddes (6 veckor) och växt 8,5 cm :)  
  • SandraP1990

Men när ni låter andra passa hur gör ni då med maten? Har ni pumpat ut lr Ger ni ersättning???

• alexander2011
    SandraP1990 skrev 2011-10-05 18:03:21 följande:
    Men när ni låter andra passa hur gör ni då med maten? Har ni pumpat ut lr Ger ni ersättning???

Min går ju enbart på ersättning sen 3 veckor tillbaka eftersom mjölken sinade och hans mage inte klarade av att få både bröstmjölk o ersättning av nån konstig anledning. han hade nästan vattendiarre i över en vecka o då bestämde jag mig för att gå över helt annars hade vi fått komma på en annan lösning
  • SandraP1990

Carmat:Min tös har bajs som e löst som vatten nästan! Jag trodde dom va sådana i bajset! Hon har alltid vart sån vad jag vet! Tål hon inte min mjölk då??

• alexander2011
    SandraP1990 skrev 2011-10-06 01:18:56 följande:
    Carmat:Min tös har bajs som e löst som vatten nästan! Jag trodde dom va sådana i bajset! Hon har alltid vart sån vad jag vet! Tål hon inte min mjölk då??

nä det är inte sagt att han inte tål det men jag vet att när han fick enbart ersättning undertiden medans jag behandlades för livmoderinflammation och uvi så var han mer fast i magen och övergången från bröstmjölk till ersättning tog bara 1 dag för hans mage att vänja sig. då hans mage reagerade som den gjorde tyckte jag det var bättre att gå över till enbart ersättning eftersom han kunde bajsa minst 10 ggr per dag och verkade inte må gott av det. han blev bättre sen 2 dagar senare. han var soppas lös så han knappt kunde fisa utan att det kom lite i blöjan och då kan det kanske ha varit nått som jag fick i mig som hans mage inte klarade av jag vet inte.
  • Speck

Sandra: mitt barn är också löst i magen, men de ska va så om de helammas. Min som kan också göra bromsspår när han fiser, inget jag finner konstigt iaf. De blir fastare o bajsar mer sällan på ersättning, men de är ju inget som säger att det är bättre :) enligt Bvc så är de normalt att bajsa upp till 20ggr på en dag till en gång var 20e dag.

• SandraP1990

Speck: ååh va lättad jag blev nu!!

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011