Inlägg från: emelielj |Visa alla inlägg
  • emelielj

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Mickan skrev 2011-05-02 17:54:33 följande:

Fint!

Den blåa lilla stickade tröjan var hur fin som helst! Var är den inköpt?
  • emelielj
    Speck skrev 2011-05-03 17:05:14 följande:
    24+3 idag, SF mått 23, socker 8,0 (hade just ätit), HB 118, blodtryck 105/60 och bebisens hjärtljud låg på 155slag/min! Allt mellan 110-160 är normalt lugnade hon mig när jag frågade om bebisen va stressad över nåt.. Skäms
    Men jaa.. ni sa att höga hjärtslag var tjejer eller?? Haha 155 blir knappt högre än så Tungan ute
    Ska bli kul o se om det stämmer sen i augusti!
    Min slår aldrig under 155/minut och det är en kille :)
  • emelielj
    Ninakarolina skrev 2011-05-03 18:00:41 följande:
    Haha har kollat på två ultraljud och dom säger att de är en tjej på 95% och hjärtljudet brukade vara på 148-153 nått sånt... men idag låg de på 133... kanske är de en pojke där inne :S, men eller blir de lägre om den är moindre aktiv i magen?
    Om dom sagt tillomed två gånger att det är en tjej så är det nog det :P
    Det är bara en sägen att man kan höra på hjärtslagen om det är en tjej eller kille
    Typ som rund eller utstående mage, hormonrand eller inte m.m.
  • emelielj
    Tejj skrev 2011-05-04 18:54:35 följande:
    Har äntligen fått min ansökan om grav.penning BEVILJAD!!!! Skrattande Är inte så lite glad nu heller.... trodde jag skulle bli nekad då jag jobbar på förskola... men icke sa nicke... om lite mindre än 1 mån gör jag min sista dag på jobbet o då ska det bara latas o laddas inför dotterns nedkomst... Åååå så underbart.... att det sen är perfekt årstid att få barn o grav.penning på, det är ju alltid ett stort Plus Skrattande
    Va härligt!

Visst känns det som en tegelsten lyfts från axlarna?
    jag har 11 arbetspass kvar, kan inte bli bättre! I detta fina vädret med Skrattande

Det enda jag oroar mig över är tristessen.. Jag blir så rastlös och uttråkad av att bara vara hemma redan nu ( har skitont i ryggen och är jättetrött hela tiden ) så jag är lite nojjig över hur det blir när jag går av jobbet helt.
    Men det löser sig nog!
  • emelielj
    alexander2011 skrev 2011-05-04 20:19:08 följande:
    Fan vad gött att en del redan e beviljade..Jag har efter mycket om och men fått skickat iväg mina papper om föräldrapenningen idag....tog en satans tid innan jag fick dom från försäkringskassan och lönekontoret..
    Väntar på mitt arbetsgivarintyg som skulle kommit i fredags så jag kan skicka in det med anmälan om arbetslöshet till a-kassan så jag får veta om jag får stämpla eller inte..

Gör ont i magen när jag böjer mig ner... har börjat bli tufft o ta sig ur sängen o soffan haha...hur ska detta sluta??
    Visst är man obekväm i hela kroppen nu!
    Det är jättejobbigt att böja sig, byta sida i sängen och resa sig upp från soffan, hur ska detta sluta jaSkrattande

Störande är att jag får sjukt ont i ryggen och i svanken, försöker jag böja mig lite framåt för att räta ut ryggen så får jag ont i magen ist, den är liksom ivägen haha!
  • emelielj

Zillychilly, jag har också undrat vad det var! Just när man sitter en stund och sen reser dig så kom feta smärtan i underlivet kändes det som. Det är alltså foglossning?

• emelielj
    ZillyChili skrev 2011-05-07 08:26:19 följande:
    Karpaltunnelsyndrom är inget roligt, jag har problem med det i vanliga fall, hoppas det försvinner på dig efter grav!
    emelielj skrev 2011-05-07 07:39:59 följande:
    Zillychilly, jag har också undrat vad det var! Just när man sitter en stund och sen reser dig så kom feta smärtan i underlivet kändes det som. Det är alltså foglossning?
    Ja det verkar ju så! Ja känns som om underlivet håller på att splittras, men bara man vet vad det är så känns det som om det blir enklare att uthärda. Jag blev mest fundersam eftersom det inte är riktigt så de beskriver foglossning annars, men det kan klart kännas olika
    Ja precis, jag har ( vad jag vet ) inte känt av foglossning alls innan, men tydligen så var det de jag kände.
    Bara man vet vad det är så känns de bättre ja :)
  • emelielj

Stackars er som har förverkar, eller onda sd. Jag har fortfarande extremt mycket sd varje dag, hela tiden men dom gör ju inte ont. Känner man tydligt om dom gör ont? Alltså är det riktigt jobbig smärta?
    Jag ska väl inte klaga sålänge mina inte gör ont :)

Igår var jag på inflyttningsfest! Det är roligt som vanligt tills efter ett par timmar på kvällen då alla är fulla, skrikiga och klumpiga. Då kändes det skönt att åka hem och sätta sig framför soffan!
    Har både varit hos frisören och slingat håret och köpt lite nya kläder, vanliga kläder i större storlekar, så man känner sig lite fräshare mitt i klumpighetenSkrattande

Idag gick jag in i vecka 29!

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011