• Tejj

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Här är en bild på vårat lilla pyre från kub/nupp i tors (v 13+ 4) såååå söt.... o så tydlig bild med armen, alla 5 fingrarna, huvud, näsa, mun o så.... mmm... är världens lyckligaste =)
  • Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011
  • Kevin och Freja

Nu ska vi snart iväg till doktorn med Freja. Har hittat en knöl precis bredvid ryggraden på henne... Måste kolla upp den, blir orolig ifall de skulle vara något farligt! Men vi hoppas på en fettknöl. Får se va de säger där...

• ZillyChili

Edvin har inga tänder men haft ett riktigt tandbeteende i tre månader nu =) Inte en tand i sikte dock, haha

Kevin och Freja skrev 2012-02-06 13:42:52 följande:
    Nu ska vi snart iväg till doktorn med Freja. Har hittat en knöl precis bredvid ryggraden på henne... Måste kolla upp den, blir orolig ifall de skulle vara något farligt! Men vi hoppas på en fettknöl. Får se va de säger där...
    Vad sa de? Håller alla tummar och tår!

• Ninakarolina

Penny gnuggar,kliar och håller på att dreglar för fullt. Men inga tänder.
    Hur går de med mat för er, penny vägrar ersättning nu... bara mat ska hon ha, Men första målet på dagen får hon havrevälling för 6 månader... utspätt med lite ersättning, sen gröt.. mat hela dagen... sen gröt igen på kvällen sen havrevällingen... hon sov hela natten som hon brukade göra innan hon blev sjuk . LYCKA :). Vaccinerade henne idag igen och fråga dem om maten jag ger, och de tyckte de lät bra... :) skönt.
    hon hatade god natt vällingen... men havrevällingen gick fint. Skönt de. 

• ZillyChili
    Ninakarolina skrev 2012-02-06 17:35:59 följande:
    Penny gnuggar,kliar och håller på att dreglar för fullt. Men inga tänder.
    Hur går de med mat för er, penny vägrar ersättning nu... bara mat ska hon ha, Men första målet på dagen får hon havrevälling för 6 månader... utspätt med lite ersättning, sen gröt.. mat hela dagen... sen gröt igen på kvällen sen havrevällingen... hon sov hela natten som hon brukade göra innan hon blev sjuk . LYCKA :). Vaccinerade henne idag igen och fråga dem om maten jag ger, och de tyckte de lät bra... :) skönt.
    hon hatade god natt vällingen... men havrevällingen gick fint. Skönt de. 

Åh!! Då ska jag med prova byta välling för Edvin tar inte den. Han vägrar också ersättning, så ska prata med BVC om det imorgon när vi ska dit på 6 månaders kollen.
    Men jag försöker ge ersättning på morgonen men på dagen blir det mat och gröt.
    Skönt att det inte bara är min gosse som vägrar, ny erfarenhet eftersom han ALDRIG krånglat med maten.
    Nu vill han bara äta riktig mat och gröt.
    Köper en annan välling imorgon så får vi se hur det blir. *hoppas*     
  • Ninakarolina
    ZillyChili skrev 2012-02-06 17:58:46 följande:
    Åh!! Då ska jag med prova byta välling för Edvin tar inte den. Han vägrar också ersättning, så ska prata med BVC om det imorgon när vi ska dit på 6 månaders kollen.
    Men jag försöker ge ersättning på morgonen men på dagen blir det mat och gröt.
    Skönt att det inte bara är min gosse som vägrar, ny erfarenhet eftersom han ALDRIG krånglat med maten.
    Nu vill han bara äta riktig mat och gröt.
    Köper en annan välling imorgon så får vi se hur det blir. *hoppas*     
    haha, ja samma här. Mat vraket mitt.
    Men du hade väl med provat god natt vällingen?
    Så han kanske med gillar havre vällingen av semper från 6 månader. Men jag blandade i 40 ml ersättning så de smakade lite sådant då hon inte gillar god natt vällingen och de är nog ganska likt :). Måste provas i natt med, hoppas att de går denna natt med, så hon inte vägrar den helt plötsligt med haha. 
  • Kevin och Freja

De sa att det var ett blodkärlsnystan som sitter under huden, vi ska hålla koll så den inte växer mer... Får se va de ska göra åt det isåfall... Ska inte vara farligt iaf tack å lov!

• ZillyChili

Skönt att höra med Freja!

NinaKarolina:Ja, ska köpa den vällingen idag så får vi se vad han tycker om det. Flaskan är ju smidig på kvällen och morgonen, men om det inte fungerar så får det ju bli gröt helt enkelt. Kvällen är ju inga problem med gröt, men vaknar han halv sex på morgonen och är hungrig så är det inte så kul att behöva ställa sig och göra gröt =) 

• Speck

Loke tålde ju inte havregröten så jag köpte risvälling o testade att ge han igår o han sa FY va är de här?! O RÖS av avsmak haha.. ska testa igen ett par ggr till men gillar han de inte så får vi se om ja testar majsvällingen eller va ja gör.. är ju så synd att de inte finns mindre än 5l! Känns dyrt o köpa ett pkt för 50kr om de sen bara får slängas...

• Ninakarolina

Ja de blir dyrt med allt detta provande :).

• ZillyChili

Dyrt... jo tack!
    Köpe sempers milda havrevälling igår, men icke!!!
    Ska prova blanda ut med ersättning ikväll, skam den som ger sig liksom! Vill ju också att han ska börja sova hela nätter!
    Just nu har vi två paket ersättning och två paket välling hemma.... men vi kan kanske kan få i honom ersättningen, den är inte riktigt lika hopplös som vällingen... för annars har vi grejer för över 200 kr som han bojkottar =) 

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011