• Tejj

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Här är en bild på vårat lilla pyre från kub/nupp i tors (v 13+ 4) såååå söt.... o så tydlig bild med armen, alla 5 fingrarna, huvud, näsa, mun o så.... mmm... är världens lyckligaste =)
  • Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011
  • Speck

Jag köpte ju den där Calma nappflaskan för 180kr som skulle va så bra - men han ville inte ha nån jävla flaska! Tutte ska de va! Så den står liksom o samlar damm.. samma m alla nappar - han ville ha tummen! :) Å jag köpte hem burkmat i massa olika smaker men han gillar bara två av dom - spaghetti o köttfärssås samt sötpotatis o nötkött.. De små liven ;)

• Nicki2011
    Speck:
    Tack för tipsen på burkmat!! Har inte provat än, men tänkte ta och köpa och har så svårt att veta vad man ska ta, liksom...Då får det bli köttfärssås & spagetti och sötpotatis & nötkött!!
    Hoppas bara att lilltjejen har samma smak som sötnöten Loke!! Glad
  • Ninakarolina

Min tjej gillar de mesta, alla rotfrukter med kött och liknande, men vägrar alla sorters frukter... aprikos päron och liknande haha. Verkar ju skit gott men nej nej.
    Första tuggan är alltid hurrvas, men andra och resten av burken går bra. Tänk att få mat instoppas i munnen och inte veta vad de är man får haha jag skulle med rycka till och få hurrven :D. 

• Speck

Nicki: jag köpte två av varje :) så ska testa dom han inte gilla igen o gååår de bara inte ner så får jag väl ge bort el äta upp själv ;) med lite salt är de nog gott :)

NinaK: loke får hemska gaser av allt m rotfrukt plus att han inte gillar smaken :p

• LYCKA82
    ZillyChili skrev 2012-02-08 06:12:54 följande:
    Dyrt... jo tack!
    Köpe sempers milda havrevälling igår, men icke!!!
    Ska prova blanda ut med ersättning ikväll, skam den som ger sig liksom! Vill ju också att han ska börja sova hela nätter!
    Just nu har vi två paket ersättning och två paket välling hemma.... men vi kan kanske kan få i honom ersättningen, den är inte riktigt lika hopplös som vällingen... för annars har vi grejer för över 200 kr som han bojkottar =) 
    Jag har oxå testat den i 2 dagar nu men lillan vill inte heller ta den... kan bero på 2 saker.. antingen att napp-hålet är för litet o hon får ta i så mycket för att suga, testade 3:an på Mam-flaskan o då kommer vällingen för snabbt.. får väl köpa 2:an.. men oxå köpa ersätttning igen.. så man kan gardera sig.

Var hos en dietist ang Agnes mage.. frågade då om de där fruktpuréerna om man ska ge sånt efter måltiderna o då rekommenderade hon att man istället ska ge frukt som man har hemma i fruktskålen, riva äpple, päron, mosa banan.. bara ett tips!
  • Nicki2011

Jag har massa frukt hemma, så det passar oss bra!!Solig
     Vad tror ni om kiwi & apelsin?? De är ju en frukt flertalet r allergiska mot! ...Men det är ju många mot äpple också, visserligen! -Och det ger jag ju henne att smaka på!

• Speck

Jag äter inte frukt rent generellt.. klarar inte av stött frukt eller att den blir brun om man delar den haha .. är knäpp ja vet. Så hos oss blir de huvudsakligen pureer :p

• ZillyChili

Edvin har aldrig provat burkmat... Men det jag lagar åt honom älskar han.
    Hittills har han provat
    potatis, morot, ärtor, majs, grönsaksblandning av blomkål, broccoli och morot, palsternacka 
    Köttfärsröra, kycklingpuré och torsk
    Mango-banan, kiwo-banan, äpple, kiwi- banan- päron och banan.
    Ren banan klöks han riktigt mycket av, därför har jag blandat i banan i de andra pureerna så att han får vänja sig vid smaken, och då har det gått bra.
    Köttfärsröran älskar han, men var först lite skeptisk vid bitarna, men nu går det hur bra som helst också. Stinker dock vitlök efteråt =)

Det är ju bara att prova sig fram, man märker ju om det är något de inte tål.

Gick precis och la Edvin i sängen i bara pyjamas... GLÖMDE BLÖJAN! Vilken tur att jag märkte det, annars hade jag varit mindre lycklig på mig själv inatt =) Sinnesförvirrad eller vadå?         

• Speck

Zillychili: hahaha!! hade kunnat bli en väldigt kall o våt överaskning annars ;)

Loke fixar inte om de är bitar i maten o hur mkt ja än försöker kan ja inte få maten lika slät som burkarna.. så ja gav upp de där m o göra själv.

• ZillyChili

Så olika från barn till barn. Jag vet flera barn som absolut inte vill äta hemmagjord mat men älskar barnmat och så tvärtom.
    Det är inte alla det passar så då är det bra med burkarna, de är ju precis lika bra =)
    Men eftersom Edvin gillar hemmagjord mat så fortsätter jag med det, vem vet, han kanske gillar burkmat ännu mer och ratar min mat =) Då hade jag fått prestationsångest för jag älskar att laga mat till honom, haha!   

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011