Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Här är en bild på vårat lilla pyre från kub/nupp i tors (v 13+ 4) såååå söt.... o så tydlig bild med armen, alla 5 fingrarna, huvud, näsa, mun o så.... mmm... är världens lyckligaste =)

Har lite funderingar över hur era barn växer ? Hur långa dom var vid 5 månader , respektive 6 månader .
Min lillprins verkar ha stannat i tillväxten
Så om två veckor ska vi iväg och kolla längden igen för att se om han börjat växa igen .. Smått oroad över vad som kan vara galen , fast kanske jag som är mest nojjig.
Fram till 4 månader följde han sin längd kurva , men efter det har han slutat växa på längden helt så ska tillbaka nu vid 6 månader på extra kontroll . Mätte han med måttband härom kvällen här hemma och han verkar st+ kvar vid 64 cm som han mättes till vid 4 månader .. Ingen växt mellan 4-5 månader och verkar inte vuxit nu heller . Någon mer som har samma problem som mig ?
Penny vägde 8800 g och var 69,5 lång vid 6 månaders kontrollen.
Tror vi är mest nojjiga. Är nog ingen fara med honom, Han kommer ikapp :).
Vår tjej vägde och mätte sig nu när hon var ca 5 1/2 månad! 6820 g och 66 cm lång
Hon har alltid varit lätt, men ändå följt sin egen kurva! Så BM säger att jag absolut inte ska vara orolig!! En del barn är knubbigare än andra!
Hon ser heller inte så smal ut!
Jag är ju inte den som jämför med andra, men visst kan jag tycka att hon ligger under så mycket än de flesta!
Hon ökar, men inte lika snabbt! Hon mår dock jättebra, alltid glad!!
Jag lagar också mat själv (Dock än bara smakisar.)
Nu idag potatis & morot, men hon spottar ut det igen!! Tror det är konsistensen! Minsta lilla knöl... Haha!!
Freja vägde 8750g och var 67 cm vid 5 ½ månad.
Hon älskar gröt och andra puréer.
Har även bytt till sittdelen på vagnen nu då hon börjar bli stor och dessutom inte vill ligga ner! haha
När Edvin var 5 ¼ månad så var han 69 lång och vägde 7700 gram
Vid 6 ¼ var ham 71 lång och vägde 8780 gram. Tog ett jätteskutt med vikten =)
Idag åt Edvin hemmalagad köttfärssås och oj vilken succe! Och oj vad svårt det var att få honom att sluta äta.
Någon mer än jag som har ett barn utan botten på magsäcken? Känns som om det inte finns någon hejd på mängden han kan äta!
Vad härligt ZillyC!!!
Här är hon så skeptisk!! Provade igen idag endast potatis (mosad m. bröstmjölk och rapsolja.)
Spottade ut det efter varje tugga!!
TIPS SNÄLLA!!!
Finns det något hon tycker om?
Edvin gillade inte banan innan så jag blandade ut det med mango eller kiwi som han gillar, så att han vande sig successivt vid smaken. Nu äter han ren banan med glädje, innan klöktes han tills han kräkte =)
Annars är det väl bara stämningen vid bordet... är han osäker så tittar han på mig och då ler jag och tar en tugga... bara ser glad ut... då är han inte lika skeptisk längre
Banan ÄLSKAR hon!! ...Morot går hyfsat efter några tuggor!! Och jag ser glad och "trygg" ut för att hon ska förstå att det är säkert att äta! Känns som hon "Har gått tillbaka" i sin mat. Jag som trodde att jag kunde öka smakisarna nu!
Har dock inte vågat prova protein än! Mixar du köttfärssåsen med pasta? 
Nicki: Asså de här me mat de GÅR fram å tebaka... Loke åt 5-6msk gröt ett tag.. sen ett par veckor ville han bara ha 2-3 msk å sen öka de igen å igår åt han för första gången en hel portion gröt å idag ville han inte ha alls....