• Tejj

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Här är en bild på vårat lilla pyre från kub/nupp i tors (v 13+ 4) såååå söt.... o så tydlig bild med armen, alla 5 fingrarna, huvud, näsa, mun o så.... mmm... är världens lyckligaste =)
  • Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011
  • emeliemarietherese
    Nicki2011 skrev 2012-02-15 12:03:03 följande:
    Vår tjej vägde och mätte sig nu när hon var ca 5 1/2 månad! 6820 g och 66 cm lång
    Hon har alltid varit lätt, men ändå följt sin egen kurva! Så BM säger att jag absolut inte ska vara orolig!! En del barn är knubbigare än andra!
    Hon ser heller inte så smal ut!

Jag är ju inte den som jämför med andra, men visst kan jag tycka att hon ligger under så mycket än de flesta!
    Hon ökar, men inte lika snabbt! Hon mår dock jättebra, alltid glad!!Glad

Jag lagar också mat själv (Dock än bara smakisar.)
    Nu idag potatis & morot, men hon spottar ut det igen!! Tror det är konsistensen! Minsta lilla knöl... Haha!!Glad
    Här har vi också en liten tjej :) Nu när Novali var 5½ mån vägde hon 6520 och var 62,3cm lång. Men lika glad är hon för det :)

Helammade fram tills för 3 dagar sen då hon börjat få smaka gröt. Hon älskar det och det går jättebra hittills! Om några dagar ska vi börja med puréer med, håller tummarna för att det ska gå bra med!

Ang det ngn skrev förut om frukt och att ta frukt man har hemma. Tänk på att inte ge syrliga frukter som äpple och liknande råa, utan koka lite först. Citrusfrukter och liknande ska man absolut vänta med tills magen vant sig vid annan mat och barnet är lite äldre, då de kan få ordentligt ont i magen av syran.

För de som har svårt med just potatis så är ett tips att byta ut potatis mot sötpotatis. kan gå lättare :)
  • ZillyChili

Hahaha! Jag fattade inte vad he betydde utan trodde det var skrivfel, haha!
    Underbart med dialekter! Vad betyder det då? 

• Ninakarolina
    Speck skrev 2012-02-17 12:16:18 följande:
    Ninak: tänk på att de flesta inte vet va "he" betyder haha.. min man är från dina trakter typ o första gången ja hörde he så fatta ja inte alls haha! Han sa var ska vi he den och jag stod som etg stooort frågetecken haha! Älskar norrländska o framförallt pitbondskan :)
    Haha de flesta som kommer nerifrån tycker inte vi från umeå har sån bred dialekt. Men vi säger he. Haha "Kan du he på tvn?" vi säger inte sätta på eller slå på. :P
  • Ninakarolina
    ZillyChili skrev 2012-02-17 13:44:51 följande:
    Hahaha! Jag fattade inte vad he betydde utan trodde det var skrivfel, haha!
    Underbart med dialekter! Vad betyder det då? 
    Kan du he på tv. = kan du sätta/slå på tv
    Kan du he den där = kan du  lägga den där

haha. trodde alla visste va de var.
  • Nicki2011
    Speck skrev 2012-02-17 12:16:18 följande:
    Ninak: tänk på att de flesta inte vet va "he" betyder haha.. min man är från dina trakter typ o första gången ja hörde he så fatta ja inte alls haha! Han sa var ska vi he den och jag stod som etg stooort frågetecken haha! Älskar norrländska o framförallt pitbondskan :)
    Haha!!! Skrattande
    Jag är ju från Norrland... Så jag fattar precis vad Fröken NinaKarolina menar!! Haha!!
    Men jag förstår att du Speck blev lite fundersam!! Glad 
  • Nicki2011
    Ninakarolina skrev 2012-02-17 19:07:22 följande:
    Haha de flesta som kommer nerifrån tycker inte vi från umeå har sån bred dialekt. Men vi säger he. Haha "Kan du he på tvn?" vi säger inte sätta på eller slå på. :P
    Jag är från Sundsvall och vi säger nog mer "Hä" på tvn... Glad
    Bor i Stockholm nu, så ni kan ju förstå vad mina kollegor garvar åt mig!
  • Ninakarolina

Vännerna Penny och Didrik busar :).
  • emelielj

Tjejer, vad betyder detta? Ett ihåligt streck? aldrig sett innan.

Mensen har inte kommit fast minns inte exakt när den ska komma, känns bara som den borde kommit nu. Fick finnar över en natt i veckan och massa flytningar. har inte tänkt på det alls förräns idag när jag insåg allt detta och köpte ett test. Jag äter ju Ppiller! Kan ju inte bli gravid TRE gånger på ppiller?

iaf, vad säger ni om detta?

Vill inte va gravid nu!! vår ekonomi tillåter verkligen inte ett barn till än och abort är inte ett alternativ igen. har inte sagt nåt till sambon än för jag vill vara säker men han vill inte ha barn redan. Tidigast nästa år har vi sagt. Känns så hemkst att önska att jag inte var gravid när det egentligen är allt jag vill, ha ett syskon!
  • ZillyChili

Emelie... ser positivt ut.... finns en tråd här på familjeliv där de analyserar gravtest. Den heter något med spökstreck.
    Fråga dem, de är duktiga! Men eftersom det är brett och rosa så tror jag att det är pos.
    Kolla och säg vad det visade!  

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011