• Tejj

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Här är en bild på vårat lilla pyre från kub/nupp i tors (v 13+ 4) såååå söt.... o så tydlig bild med armen, alla 5 fingrarna, huvud, näsa, mun o så.... mmm... är världens lyckligaste =)
  • Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011
  • Ninakarolina

Oj vilket svårt streck. Fick många konstiga spökstreck med Penny, men köpte jag clear blue digital, då står de "Gravid" eller ej haha. Köp ett sånt och sen är de inga frågor om saken :). Jag är rädd varje månad att jag är gravid. Vill inte vara gravid än, min kropp skulle inte palla. Men skulle inte vilja göra abort. Så de blir svårt den dagen om de skulle inträffa. Men köp ett sådant test och meddela oss senare. 

• Speck

Ninak: använder ni inget preventivmedel? Kan ju va nåt om du inte vill bli gravid igen ;)

• Ninakarolina
    Speck skrev 2012-02-18 09:15:13 följande:
    Ninak: använder ni inget preventivmedel? Kan ju va nåt om du inte vill bli gravid igen ;)
    Jag har pmds, de innebär att jag blir deprimerad varj gång jag har ägglossning. Så pass att man vill nästan ta sitt liv. Provade med ppille men jag vfart så dålig, låg bara och grät och gick ner 10 kg av att jag inte hade matlust. Så tyvärr tål jag inget. Äter antidepp för just pmds, vilket gör att jag inte mår dåligt dem gånger jag har ägglossning , är mitt vanliga jag hela tiden. Så vågar inte prova någon nu sort eller annat som ger än mer hormoner. Jag och sambon har klarat oss bra, trots inget. När vi väl vill bli gravida vart vi de på enaste gången. Och inte blivit nått på 4 år. Hade önskat att jag kunde äta nått, men de går tyvärr inte. Får vänta på ppiller för killar. haha.
    Men vi är försiktiga för man vet ju aldrig. Pratade dock med min bm om detta med ppiller och pom min pmd, och hon sa att hon hade en sort som hon tror jag kommer funka på. Men jag vet inte om jag vågar. Vill ju inte riskera att bli så deppad.. men vill inte riskera att bli gravid igen heller och kanske abort. Jobbigt detta, vet inte vad jag ska göra. 
  • Ninakarolina

Tyckte de var sjukt jobbigt att jag som mår så bra annars, men blev helt plötsligt super deppad under ägglossning varje månad skulle måsta gå på antidepp. Men man kan inte bara äta dem vid ägglossning för då funkar de inte så man måste äta de hela tiden. Men de får man stå ut med så länge man får vara glad och lycklig :). Har aldrig varit ett fän av mediciner eller annat som laborerar med kroppen. 

• Speck

Ninak: spiral då? Jag tål inte heller hormoner - knappt mina egna så jag kommer aldrig mer använda p-piller... vi skyddar oss inte heller trots att vi inte vill ha fler barn än men vi har ju så små chanser att bli gravida på naturlig väg att ja orkar liksom inte bry mig om p-medel. Blir de så är de nog meningen så men jag tror vi kommer behöva göra ivf nästa gång också.

• ZillyChili

Vi kör med påse =)
    Många som inte gillar men jag älskar det =) Får gubben ta hand om sitt kladd själv!
    Jag vill ha syskon ganska tätt (men absolut inte NU) så tyckte inte det var någon mening att börja med p-piller för det kan ju ta ett tag innan kroppen återställt sig från dem.   

• emelielj

Köpte digitalt cb och det visade negativt! Vet inte vad jag ska tro men måste väl lita på resultatet då?

Icke morgonurin iofs men sist gav det utslag vilken tid på dygnet det än var!

• AMD83

Ska också ha bf i augusti...ser sååå fram emot detta...vårt första barn helt underbart :)

några fler som ska föda i augusti?

• ZillyChili
    AMD83 skrev 2012-02-18 14:34:17 följande:

Ska också ha bf i augusti...ser sååå fram emot detta...vårt första barn helt underbart :)

några fler som ska föda i augusti?

Vi hade bf i augusti förra året =)
  • ZillyChili

Har ni sänkt botten på spjälsängen än? Edvin försökte resa sig både idag och igår så den ska sänkas innan han går och lägger sig idag!
    Har han verkligen blivit så stor? Gosse lille... 

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011