Inlägg från: emelielj |Visa alla inlägg
  • emelielj

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Momii skrev 2011-05-08 10:14:21 följande:
    Usch tjejer för er smärtsamma sd. Ni får vila er ordentligt så får vi hoppas att det slutar.
    Jag har fått fler sd nu på sista tiden men absolut inga smärtsamma!

Ville så gärna till Lindex och shoppa åt både mig och tösen men i vår lilla håla är det stängt på söndagar. Hoppas det jag vill ha finns inne!

Hur ser er shopping ut till era små? Har ni mycket kvar att köpa?
    Jag tycker det är lite svårt med var man ska köpa och hur mycket o så.
    Men vi har köpt en byrå till små kläder, barnvagn och lite kläder.
    Spjälsäng och skötbord köper vi i slutet av månaden.
    Vi bor i en tvåa så har inget barnrum att fixa heller.. Får fixa en liten barnhörna istSkrattande
    Sen vet jag inte vad det är mer man ska ha köpt! babyskydd ska vi nog hyra.

Någon som har ett hum om hur mycket kläder man borde ha till bebisen?
    Jag menar basgarderoben och så.. Tycker det är svårt!
    Ett par ombyten måste man ju ha ändå fastän bebisen växer snabbt? :)
  • emelielj

Håller verkligen med om att det knappt finns några fina mammakläder, jag har nästan tröttnat på att leta efter dom så jag köper vanliga kläder i större storlekar :)

Speck: Är det jag som ser fel eller är du också lite "färgad" eller vad man ska kalla det, runt naveln. Det är jag med fast nästan starkare! Kanske är jag som ser i syne :) haha

• emelielj
    alexander2011 skrev 2011-05-11 20:58:50 följande:
    Jag är oxå mörkare vid naveln..har funderat flera gånger om det ska vara så eller snarare sagt är vanligt bara hihi..skönt att det är fler..är ni lite ömma runt där emellanåt
    haha ja jag har också undrat :) Också tyckt det är skumt att jag inte har nån hormonrand, men det får tydligen inte alla heller.

Jag är inte öm just vid naveln utan jag är öm i hela livmodern, varit det spec mycket de senaste dagarna.
    Obehaligt att röra sig!
  • emelielj

Här är våran plutt i vecka 30. Armen över pannan men man ser mun och näsa lite otydligt kanske :)

• emelielj
    Speck skrev 2011-05-19 07:10:22 följande:
    När räknas man som höggravid då?
    Jag trodde tredje trimestern räknades som höggravid :P Har för mig att jag läste det nånstans.
  • emelielj
    Isola80 skrev 2011-05-19 09:39:31 följande:
    Då är jag höggravid imorgon...

Känner mig ganska höggravid för jag har magen låångt upp i lungorna och sitta på tåget om monarna är inte så härligt. Kan inte andas så bra och det spänner hela tiden. Kommer bli jobbigt dessa veckor fram till semestern. Går def på semester v 28 så tills dess får jag försöka stå ut.
    Visst är det sjukt jobbigt/tungt att andas. Hoppas tiden går fort nu det sista och att det inte blir för mycket värre!
  • emelielj

Jag har inte direkt ont som du beskriver.. Men ibland när jag andas så "bubblar" det eller känns konstigt under revbenen, det undrar jag vad det är!

• emelielj
    alexander2011 skrev 2011-05-21 10:06:25 följande:
    Det kanske är bebben som rör sig, min har börjar sparka mer o mer uppåt hihi, rejäla sparkar..känns som en liten karatekid i magen
    Hehe ja min bebis sparkar också högt på revbenen, mysigt! Hitills gör det inte ont iaf :) Men detta är nåt annatSkrattande
    Svårt att förklara men typ som bubbel under revbenen när jag andas, men bara ibland. Skumt :P
  • emelielj

Annakoh: hur gick förlossningen? Kanske bara jag som nojjar för en stor bebis som bm sa på mitt TUL att det skulle bli men det är nog iofs inte ovanligt heller :) fast det kanske inte spelar nån roll hur stor bebisen är, jag är bara nyfiken!

• emelielj
    alexander2011 skrev 2011-05-27 23:25:11 följande:

Måste bara berätta...har gjort världens kap idag på mamma kläder på veromoda :) 3 plagg för 120 :-

Köpte 2 par jeans jätte fina, en vit skjorta,en grå tunika och en svart tröja.

Fick köpt på h&m 4 ammnigslinnen för sammanlagt 400 :- och kapribyxor. de gick in för 14,95 kr hahaha fast de kostade det i euro..sparade 135 kr, hade tur idag

Oj det var ett kap! Hade dom någon rea då?
    jag vill också ha sån tur när jag handlar :)

Ett par capribyxor från h&m köpte jag också igår. jag hade inte tänkt att köpa några men kom på att jag kan ju fakttiskt inte BARA gå i svarta leggins 9 veckor! :)
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011