• LYCKA82

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

emelielj skrev 2011-07-14 14:04:02 följande:
    Fixeringen har inget att göra med när bebisen kommer :) Vissa fixerar sig samma dag, det är jätteolika. Vissa är fixerade vecka 30 men mamman får ändå över tiden, om det är till någon tröst :)
    okej.. d var skönt att höra. inte långt kvar nu tjejer... är ni nervösa inför förlossningen? D har jag börjat bli... ju större man blir desto mer verklighet blir det att bebisen ska ut oxå... och hur degtta ska gå förstår jag inte riktigt. Min syster sprack ända bak i ändan med sina två barn.. d vill inte jag vara med om!! smärta....
  • LYCKA82
    kattaaa skrev 2011-07-19 20:45:15 följande:
    17/7 i vecka 37+6 föddes våran underbara dotter Nova. 3080g och 46cm kärlek :)

STORT GRATTIS till söta lilla Nova... fint namn
  • LYCKA82

Godmorgon...
    Igår trodde jag att d var dax. Hade molande värk, var riktigt kass i magen, och hade små värkar som kom lite oregelbundet. Blev totalt livrädd.... kände "nä inte nu".. jag hinner inte föda idag. Skratt... Ändå har jag beklagat mig i flera dagar om att d är tungt nu och att liten gärna får titta ut. Är i vecka 38. Undra hur jag kommer reagera nästa gång...kan ju inte bli rädd! Idag ska vi städa här hemma.. kom hem från husvagnssemester i förrgår. Var i Grebbestad och hade två riktigt underbara soldagar där. Dock var d lite kämpigt att sova i husvagnen.. speciellt om man måste kissa 4 gr/natt.. kissade i en hink

Imorn börjar sambon jobba igen... kommer kännas lite tomt. Får försöka sysselsättta mig med nåt...
    Vad gör n ipå dagarna??

• LYCKA82
    alexander2011 skrev 2011-07-24 08:47:56 följande:
    jag gör faktiskt inte så mycket. träffar vänner men de får helst komma hem till mig. kan ta en snabbsväng till stan o handla. annars sköter jg om hemmet mest men har fått rådet av barnmorskan att jag måste ta det lugnt. har fått sånna SD den sista veckan o speciellt kvällen/natten. känner mig så gott som handikappad- har även sagt detta till sambon för sd kommer om jag stressar, grejar för mycket, går osv. jag kan knappt gå med hunden längre eller affären. drar mig för saker och så vill min killes bror o hans tjej att vi ska komma på besök till dom- 30 mil hemifrån
    skönt att höra att man inte är ensam om att inte orka så mycket längre.. tycker att jag får SD varje gång jag böjer mig ner... bebisen ligger långt ner nu. Trots att den måste vara rätt så stor nu så bökar h*n ständigt runt i magen . Känns lite läskigt.. men samtidigt skönt för då vet man att den lill* mår bra. Har beställt en jätteskön morgonrock från ellos som jag ska hämta imorn... kan vara bra att ha med till BB. Jag har ju streptokocker B i urinen så när jag får värkar/eller när vattnet gått så måste jag åka in nästan med en gång.. för att de ska hinna sätta in en antibiotikabehandling minst 4 timmar innan jag föder..

Jag är mer o mer spänd på vad det är för kön på vår bebis... alla säger att jag har en typisk killmage. Men d återstår o se om d blir en liten Viggo eller en liten Agnes eller Freja. Tycker att d är svårt med namn... vad har ni för namnförslag till era små???

Imorn sa jag till Barnmorskan... sen så väntar lite fika med kompisar. Ja d är tur att d är semestertider o vännerna kan ses över en fika... annars hade d nog varit lite ensamt om dagarna.
  • LYCKA82

Här kommer lite magbilder i vecka 37

Undrar hur stor man kommer att bli egentligen?
  • LYCKA82

Jag har oxå varit hos barnmorskan idag... Bebisen inte fixerad ännu, utan rörlig. Blodtrycket var bra...
    Hjärtslag 144/min
    SF-mått: 34 cm

Idag har jag ringt en massa samtal till försäkringskassan, CSN m.m... kan vara skönt att ha ordnat sånt innan.
    17 dagar kvar!!!!

• LYCKA82
    Ninakarolina skrev 2011-07-25 15:01:46 följande:
    jag hade sf på 40 nu sist i vecka 37... hur stor kan livmodern bli? :S 
    Den kan nog bli hur stor som helst... vet du på ett ungefär hur mkt din lilla kommer väga?
    Jag frågade min barnmorska o hon sa att hon skulle tippa på 3200 gram.. men man vet ju inte hur länge man måste gå över..
  • LYCKA82
    UngMorsa skrev 2011-07-25 15:43:44 följande:
    Den 17:e juli föddes min lilla prinskorv efter en lyckad igångsättning:)
    3060 g & 48 cm, en liten Ossian<3
    Han kom i v 36+5.
    Grattis till Ossian!!!
  • LYCKA82
    Kevin och Freja skrev 2011-07-26 09:25:33 följande:
    Har nyss vart hos barnmorskan och BEBIS HAR VÄNT PÅ SIG!!! :) huvudet är nu till och med nedsjunket en bit i bäckenet :) antagligen det som hänt nu sista dygnet då ja haft såna värkar och sd. Den har alltså slagit runt, lagt sig rätt och börjat komma ner i bäckenet på ett dygn, inte konstigt livmodern har haft det jobbigt... Nu är det iaf fritt fram för bebis att komma ut :) barnmorskan tyckte de lät lite misstänksamt med tanke på det enorma trycket neråt jag haft så hon sa att vi får se om vi ses något mer innan :) är så lättad! Slipper vändningsförsök och snitt! :)
    Vad skönt att bebisen vänt på sig!!! då kanske d blir snart... min är inte fixerad ännu men på god väg.
  • LYCKA82

Fler som packat upp spjälsäng, och skötbord och förberett inför Bebisens ankomst?? Jag kan inte sluta titta på sängen och längta efter att ha min lill* här... nu får den gärna komma.... orkar ändå inte göra mkt på dagarna! 15 dagar kvar till BF!!!

Fler som bloggar?? kika in på min om ni vill... har lagt ut bilder idag på bebisens saker..

lyckaochhem.blogg.se/

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011