Inlägg från: emelielj |Visa alla inlägg
  • emelielj

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Carmat85: ja jag håller med. Man måste nästan ha lite roligt att klä sig i när man känner sig så fet och ofräsh! Imon ska jag till Ullared så vi får se om dom har några mammakläder där. Det tråkiga är att de kläderna jag köpte för två och tre månader sen är försmå! Jag blev så sur idag när jag upptäckte det, gravidkläder ska väl vara liksom töjbara och passa hela graviditeten! Nu har har jag bara 8-9 veckor kvar men måste ju ha kläder sista tiden med.. Så får väl lägga ännu mer pengar på kläder.. Får se till att hitta nåt fint bara :)

• emelielj
    alexander2011 skrev 2011-05-28 23:12:04 följande:

Jodå du kommer nog säkert hitta lite fint..vi skulle oxå åkt till ullared imorgon men planerna blev ändrade så vi åker dit längre fram ist..sur jag e för det :S hade tänkt införskaffa det sista till bebben o hälsat på killens bror.

Jag tycker det känns underbart att lägga lite extra tid åt sig själv..har nog aldrig haft så mycket hårprodukter,kläder och hudprodukter som jag har nu..tog mig lite lyx o gick till frissan igår :) så absolut unna dig lite extra.

8-9 veckor kvar oj hur känns det :) hur har din graviditet varit?

Det har varit jättebra fram till nu när alla krämpor och smärtor börjar komma!
    Men jag klagar inte, finns ju de som har det så mycket värre :) Hur har du själv mått?
    När jag suttit ner en stund så kan jag knappt resa mig eller gå, är så sjukt stel i kroppen!

Precis hemkommen från Ullared nu, helt sluut i benen och ryggen men måste åka om 30 min igen till släktkalas, känns sådär faktiskt. hade helst varit hemma och vilat på soffan!
    Hittade en hel del, saknade dock badtermometer och blöjor! Är jag dum som inte hittade blöjor eller finns det inte där? Efter tre timmar därinne så gav jag upp och orkade varken leta eller fråga någon, så får köpa det hemma nånstans Skrattande
  • emelielj

Äntligen bara två pass kvar på jobbet! Jobbar sista passet på tisdag, underbart!
    Gick även in i vecka 32 idag, härligt :)

• emelielj
    alexander2011 skrev 2011-05-29 23:43:56 följande:

Har mått ganska bra igentligen men nu e det tungt med att resa sig, böja sig osv..får snabbt ont i ryggen så längre blfärder är en plåga rent ut sagt :S ska ringa bm o fråga fall jag kan låna en tens apparat o se om det hjälper. Värker kopiöst i benen..ursäkta att jag klagar men det känns som att gå på blåmärken ibland

Härligt att fått den biten avklarad alla fall..jo men blöjor så hittar du nog senare vid ett bättre tillfälle. kommer erbjudanden titt som tätt hihi

Javisst är det jobbigt att å¨ka bil! Jag åkte ju till Ullared igår med min mamma som körde, och jag hade ont i och på mage nästan hela vägen och det hoppades upp och ner, vilket inte gjorde saken bättre..  Det är okej att klaga! jag känner mig också som en klagokärring på det senaste.. Men det är väl så med alla smärtor och krämpor!

Jodå, blöjor får jag väl köpa i vanlig affär men det hade varit kul att få med det hem också så jag kan fixa med skötbordet :) Men äsch, lika bra att ha nånting kvar de sista veckorna!
  • emelielj
    alexander2011 skrev 2011-05-30 10:24:22 följande:
    Känns som jag har klagat en hel del nu det sista och jag kan ärligt säga att jag verkligen har blivit en hormonkossa..sambon tycker att jag har varit så jobbig att han inte vill vara med om en graviditet till :S
    Tillomed jag tänker att i helvete heller att jag orkar gå gravid nästan ett år till men jag tror man hinner glömma väldigt mycket :) Och bra är väl det! Tänk de som hade en förlossning from hell men ändå vill ha syskon!

Det är nog bara nu man känner så, eller jag iaf, sen när bebisen är ute kan man nog inte vänta tills nästa eller vara jättesnabb med att glömma allt det negativaSkrattande Eller det tror jag iaf!
  • emelielj
    alexander2011 skrev 2011-05-30 18:20:55 följande:

Hahaha ja det är nog samma här..jag hade jätte gärna velat ha en snabbt inpå..har diskuterat med killen om detta men vi får se vad som händer i framtiden :) han känner nog bara så nu..

Visst är det jättejobbigt..jag kan vara arg som ett bi, riktigt arg o snäsig tills ena stunden är jag glad o skrattar så jag nästan grinar tills jag gårter och inte kan sluta hahaha

Javisst måste hormonerna gå åt båda hållen! jag menar att jag kan få extrema skrattsnfall lika mycket som gråtattacker :P
  • emelielj
    Kevin och Freja skrev 2011-05-31 00:02:01 följande:

Hoppas bilderna funkar...

Vi har vart på 4d ultraljud idag :D Helt otrolig upplevelse och det var så härligt att få se vår vackra flicka igen :)

En stor tjej visade det sig vara! Hon väger redan 1500 g :) Är nu i vecka 29 (28+1) Om hon fortsätter såhär så trodde barnmorskan att hon skulle hamna på ca 4300 g vid födseln.  Enligt BF ska vi ha den 20 augusti men idag visade vikten den 9 augusti, men det är 20:e som gäller :) Hon är rätt stor redan alltså vår sötnos!

Det var en helt fantastisk upplevelse att få se bebis i 3D/4D och även få hela undersökningen med sig hem på dvd :)

Underbar dag har vi haft! 
    Jättefina bilder! haha nu får jag lite panik. Min bebis vägde (enligt deras beräkningar då såklart) i vecvka 29+2 1700 gram, då kommer jag få trycka ut en megabebis! haha
  • emelielj

Fin mage Speck!

Idag har vi kollat på en Brio Primo babyskydd och tänkte köpa den. Någon som har erfarenhet av den?

• emelielj
    Kevin och Freja skrev 2011-06-12 16:03:45 följande:
    Måste kolla med er...

Jag är nu inne i vecka 31 och sammandragningar har börjat till och från... Men nu har dessutom min mage sjunkit en hel del och trycket neråt ökar...
    Alla människor man träffar tror att jag ska ha bebis imorgon typ och ingen som tror att den ska ligga kvar ända tills augusti... Just för att magen blivit så låg...
    Min mage är ganska stor, det har barnmorskorna sett. Jag ligger vid det översta strecket på mätkurvan som barnmorskan har och även bebisen är stor. Den ligger också på det översta strecket på sin kurva...

Undrar nu om det är fler som är runt v. 31 och har hamnat i liknande situation?

Min första graviditet var inte alls såhär och jag hade inget tryck eller så här låg mage så... Inte så här tidigt iaf...

Blir lite fundersam på när bebis tänker komma ut egentligen :) 
    Kul att du säger det, jag var och provade kläder imorse i HMs provrum. Där såg jag verkligen hur mycket min mage sjunkit också, alltså rejält mycket, undrar hur den ska hålla sig uppe länge till!
    jag ligger också över den översta delen på SFkurvan och mitt RUL sa att bebisen är 17% över medelmåttet för sin vecka.
    Men jag tycker det är bra, då kanske bebis kommer innan BF istället för efter, hoppas! :)
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011