• LYCKA82

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Momii skrev 2011-07-28 00:09:57 följande:
    Tog en titt i din blogg! Så fint ni gjort det åt bebisen!

Eftersom detta är andra barnet så har jag inte haft så mycket att göra inför dess ankomst. Spjälsängen används ju redan idag så ja....

Måste dock fixa fram "axelkuddar" och huvudstöd till babyskyddet ganska så snart. Det är ju ett måste för hemkomsten om inte mannen skulle få för sig att komma dit med vagnen, men det skulle nog latmasken aldrig göra! Haha     
    Tack

Ja visst får man hoppas att värkarna eller vattnet går på kvällen, natten eller tidig morgon när sambon är hemma... vi har just nu 2 bilar för att han ska hinna hem snabbt från gbg, men går man över 2 v blir d dyrt med försäkringar o bensin... funderar på att sälja den ena ändå och låta han åka kommunalt... men då kanske d blir skärvt med tid.... min syster är min backup annars....

Bor ni nära sjukhuset?? Vi bor ca 5 mil från Borås så vi måste ta bilen...
  • LYCKA82
    alexander2011 skrev 2011-07-28 00:34:36 följande:
    en liten rolig fråga. har ni märkt om eran bebis har reagerat på ljud som ex har skrämt den? eller om den reagerar på musik?

Min reagerar starkt på musik hihi och märkte att han blev skrämd (antagligen) av ett högt smäll idag 
    Inte vad jag tänkt på faktiskt.. men sätter jag mig i bilen o har på hög musik sparkar bebis,,,

Vissa nätter sover jag dåligt, som inatt... har så ont i svanken... då blir d en paus sittandes i soffan o sen sova resterande timmar i soffan som är lite hårdare...
  • LYCKA82
    Nicki2011 skrev 2011-07-28 07:02:45 följande:

Vänner till oss hade en liten korg som dom haft till sina barn som är ganska stora nu!
    "Ni får jättegärna låna den, om ni vill...", sa de. Först när jag såg tyget, tänkte jag nja.....
    Men så tvättade jag upp och strök, ...Och måste ju erkänna att den blev ganska söt! Passar ju perfekt de första 3 månaderna, när bebisen vill ligga trångt!
    En korg är ju kanonbra!! Är det hjul på den oxå kan man ju ha med den runt i huset/lägenheten. Bebis kommer nog sova jättebra där i... själv så har vi bara spjälsäng, men bebis får sova mellan oss oxå. Har köpt ett babynest som vi ska bädda i.. blir oxå lite trångt och skönt att sova i... Kan även ha den i vagnen.. kanonbra! se bild nedan.

• LYCKA82

Jag har oxå flytningar... o molande värk. Sedan har jag blivit ofantligt trött av denna värme som är... var ute i några timmar i solen idag, sedan däckade jag här hemma och sov i 3 timmar... orken finns inte där längre...  nu vill jag att bebben ska komma.

• LYCKA82
    emelielj skrev 2011-08-01 05:25:32 följande:
    14:40 idag, 16 timmar efter första värken kom våran älskade kille på 4200 gram!
    Bf+1 blev det tillslut. Nu myser vi bara :)
    Stort GRATTIS till er lilla pojk! Måste vara underbart att få mysa med den som bott så länge i ens mage... själv så väntar man tappert på att värkarna oxå ska starta... men d dröjer nog dessvärre.

Ta hand om er nu... o mys ordentligt med er nya familjemedlem.. du får gärna lägga ut bild sen..
  • LYCKA82
    ZillyChili skrev 2011-08-01 14:06:08 följande:
    Tack så mycket! Har varit inne idag och fått träffa alla som ska medverka inne i rummet samt fått klara direktiv om vad som gäller nu sista dygnet =)
    Nu är det bara att fixa det sista och passa på att vila för vem vet när man kan göra det härnäst? 
    Stort lycka till imorn... !
  • LYCKA82

Vad jobbigt det är att bara gå och vänta.. och känna efter.... ju längre tiden går desto sämre sover jag.. kanske kommer vara supertrött den dan jag ska föda.. och inte ha nån ork kvar alls.

Väskan är packad, sängen o vagnen är bäddade, och skötbordet står på plats i badrummet... nu  vill jag att min bebis ska komma!!!

Går in i vecka 40 på fredag.... alltså 8 dagar kvar till BF idag. Önskar att d fanns nån mirakelkur som sätter igång värkarna.. kan ni någon sådan??

• LYCKA82
    Ninakarolina skrev 2011-08-03 08:57:33 följande:
    Jag skulle ha sex en massa så kommer nog bebisen, :). Jag och sambon har haft sex förbud sen vecka 24 då jag haft så mycket sd. Men vi råkade ha sex i vecka 33, och då visa de sig att jag öppnat mig 3 cm och fick stoppas. Så vi har inte haft sex sen dess, och kommer nog ha de nästa vecka när vi målat och fixat klart i nya lägenheten haha. 
    Tack för tipset... är dock inte så sugen när jag är så här stor!! en kompis som ska ha den 18:nde har åkt in till  BB nu, orättvist. Jag som skulle ha före henne... hade varit kul att vara på BB samtidigt.
    Idag blir d homestyling hemma hos syster... de ska sälja sitt hus så jag ska hjälpa till o piffa upp det före...

Ha en bra dag allesamman!!
  • LYCKA82
    alexander2011 skrev 2011-08-03 09:55:17 följande:
    ska till barnmorskan idag :) spännande
    Lycka till hos barnmorskan.. själv ska jag intge dit förrän på måndag, då har äntligen min barnmorska kommit tillbaka från semestern.. har haft två andra nu under sommaren..

Är det fler som känner barnets kroppsdelar? Jag kan känna var knäna är och fötterna och rumpan.. blev ordentligt knäad igår... ha ha
  • LYCKA82
    cleopatra03 skrev 2011-08-03 10:04:15 följande:
    Nyss hemkommen från bm allt såg bra ut och han tippade på att hon skulle väga runt 4 kilo... Aaaaaaaaaaargh! Det e ju jättestort! Jag vägde 47 kilo när jag blev gravid och har alltid varit tunn, graviditeten har gett mig hela 22 kilo extra att gotta mig i så jag orkar ingenting för att jag är så mkt tyngre än vad mina stackars fötter o min rygg e van vid
    Vet inte vad som är normalt riktigt när det gäller vikt, tror inte d gör så stor skillnad i smärta mellan 3-4 kilo...
    Jag vägde 49 kilo när jag blev gravid, nu väger jag 66 kilo.. alltså 17 kilo tyngre. Räknar med att d blir mer...
    Äter rätt mkt gottigheter.. kan inte motstå dem helt enkelt..
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011