Inlägg från: Nicki2011 |Visa alla inlägg
  • Nicki2011

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Mickan skrev 2011-10-10 10:55:13 följande:
    Gwenjen- usch vad har du råkat ut för! Stackare!

Nikki - jag helammar och ska göra det minst de första 10månaderna.
    Vad härligt! Jag strävar också mot 10 mån!!! Solig
  • Nicki2011
    emeliemarietherese skrev 2011-10-10 15:12:58 följande:
    Jag helammar!!! :) Så länge barnet går upp i vikt som det ska när man ammar, behöver man inte komplettera med ngnting Glad
    Tack, vad skönt att höra! Glad
    Blev så tveksam när nästan alla skriver hur mycket deras bebisar äter ersättning ur flaska!
  • Nicki2011
    alexander2011 skrev 2011-10-13 21:12:42 följande:
    är eran mens efter förlossningen oxå helt knepig?
    Jag helammar, så den lär nog lysa med sin frånvaro!! Om den ens kommer... Obestämd Det var ju lite si o så med den innan, så det är ett UNDER att jag blev gravid!!!Gravid
  • Nicki2011

Oj, det är alltså inte ovanligt att få mens, när man helammar! Bäst att hålla koll!! Haha!!

• Nicki2011

Men Oj, NinaKarolina vad snö!!!!!! Förvånad

Här i Sthlm har vi hela vintern haft gröna gräsmattor!!
    Är dock nyss hemkommen från min familj i Sundsvall! Så lte snö har jag iaf fått visa lilltjejen!! Haha!!Glad

• Nicki2011
    Speck:
    Tack för tipsen på burkmat!! Har inte provat än, men tänkte ta och köpa och har så svårt att veta vad man ska ta, liksom...Då får det bli köttfärssås & spagetti och sötpotatis & nötkött!!
    Hoppas bara att lilltjejen har samma smak som sötnöten Loke!! Glad
  • Nicki2011

Jag har massa frukt hemma, så det passar oss bra!!Solig
     Vad tror ni om kiwi & apelsin?? De är ju en frukt flertalet r allergiska mot! ...Men det är ju många mot äpple också, visserligen! -Och det ger jag ju henne att smaka på!

• Nicki2011

Vår tjej vägde och mätte sig nu när hon var ca 5 1/2 månad! 6820 g och 66 cm lång
    Hon har alltid varit lätt, men ändå följt sin egen kurva! Så BM säger att jag absolut inte ska vara orolig!! En del barn är knubbigare än andra!
    Hon ser heller inte så smal ut!

Jag är ju inte den som jämför med andra, men visst kan jag tycka att hon ligger under så mycket än de flesta!
    Hon ökar, men inte lika snabbt! Hon mår dock jättebra, alltid glad!!Glad

Jag lagar också mat själv (Dock än bara smakisar.)
    Nu idag potatis & morot, men hon spottar ut det igen!! Tror det är konsistensen! Minsta lilla knöl... Haha!!Glad

• Nicki2011

Vad härligt ZillyC!!!
    Här är hon så skeptisk!! Provade igen idag endast potatis (mosad m. bröstmjölk och rapsolja.)
    Spottade ut det efter varje tugga!!
    TIPS SNÄLLA!!!

• Nicki2011

Banan ÄLSKAR hon!! ...Morot går hyfsat efter några tuggor!! Och jag ser glad och "trygg" ut för att hon ska förstå att det är säkert att äta! Känns som hon "Har gått tillbaka" i sin mat. Jag som trodde att jag kunde öka smakisarna nu!
    Har dock inte vågat prova protein än! Mixar du köttfärssåsen med pasta? Glad

• Nicki2011
    TACK Speck & Zilly!!!  -Nu känner jag mig genast lite lugnare!!!! Cool
    Jag finfördelar jag också med gaffel! ...Så om Edvin fixar det, ska vi nog få Nicki att hantera det också!! Glad
    Vi ska äta köttfärsbiffar i morgon ska då passa på att spara en liten "plopp" till henne då, som jag kan bryna lite lätt i en kastrull!!
    Spännande!!Glad
  • Nicki2011
    ZillyChili skrev 2012-02-17 08:06:45 följande:
    Stekt kött kan vara svårt för dem att hantera, har inte provat det med edvin ännu, men återkom gärna med hur det går!! Så roligt att prova sig fram med de små.
    Även när de inte gillar det, Edvin ser hur söt ut som helst då så jag kan inte låta bli att skratta, haha 
    Men förlåt, jag menar ju småputtra! Stekt ska dom ju inte äta!!
    Har du tomatsås i också, eller vilka ingredienser använder du som gör att Edvin älskar din köttfärssås!! Vill ju att det ska bli en hit direkt!!Flört Haha!!

• Nicki2011
    Speck skrev 2012-02-17 12:16:18 följande:
    Ninak: tänk på att de flesta inte vet va "he" betyder haha.. min man är från dina trakter typ o första gången ja hörde he så fatta ja inte alls haha! Han sa var ska vi he den och jag stod som etg stooort frågetecken haha! Älskar norrländska o framförallt pitbondskan :)
    Haha!!! Skrattande
    Jag är ju från Norrland... Så jag fattar precis vad Fröken NinaKarolina menar!! Haha!!
    Men jag förstår att du Speck blev lite fundersam!! Glad 
  • Nicki2011
    Ninakarolina skrev 2012-02-17 19:07:22 följande:
    Haha de flesta som kommer nerifrån tycker inte vi från umeå har sån bred dialekt. Men vi säger he. Haha "Kan du he på tvn?" vi säger inte sätta på eller slå på. :P
    Jag är från Sundsvall och vi säger nog mer "Hä" på tvn... Glad
    Bor i Stockholm nu, så ni kan ju förstå vad mina kollegor garvar åt mig!
  • Nicki2011

Min lilla tjej har fått 2 tänder i underkäken!!
    Jag ammar ju och hade totalt tappat tanken på att hon kan bitas i bröstvårtorna!! Haha!! Skrattande
    HJÄÄÄÄLP!!! Flört ....Lär väl vara på helspänn nu...

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011