Inlägg från: Lovely Miia |Visa alla inlägg
  • Lovely Miia

Mitt embryo är för litet enligt allt jag läst, hjälp!!

i vecka 7+5 var min bebis 13 mm lång
    Är nu i vecka 30+3 o har en frisk, normalstor bebis i magen

Julian December 2007 & Bebis April 2011
  • Lovely Miia
    Bullen73 skrev 2011-02-10 17:21:36 följande:
    Mitt är också för litet Skulle vara i v 7 el 8 men läkaren sa 6 vilket inte kan vara troligt, ändå försökte han säga att det fanns 50% chans. Så jag ställer in mig på att det inte går bra. Jobbigt för er andra som inte det går bra för.
    för att ge dej lite hopp

Gjorde ett VUL med sonen 2007, jag skulle vara enligt min beräkning i vecka 8+2, men blev flyttad till vecka 64

O då såg man inget, bara gulesäcken..
    Läkaren sa han spg en graviditet, men inget foster...

Fick  komma tillbaka 4 veckor senare o då låg där en 3,8 cm lång bebis med tickande hjärta =)
  • Lovely Miia
    Bullen73 skrev 2011-02-13 17:35:05 följande:
    Lovley Miia: Tack för svaret och hoppet. Hade du då regelbunden mens och trodde dig ha koll på ÄL? Det skumma är att jag testade positivt två dagar efter beräknad mens, och jag brukar alltid ha regelbunden menscykel. Men om man går på embryots storlek så skulle det ha varit 2 - 4 dagar efter ÄL... visst att testet var svag, men det har väl inte ens börjat producera hcg så fort efter befruktning?
    Jag var säker på när jag hade mens o ÄL...
    denna grav blev jag flyttad 6 dagar...

O jag vet inte när HCG börjar att produceras, men det är nog nån/några veckor efter befruktning
  • Lovely Miia
    Bullen73 skrev 2011-02-13 21:22:37 följande:
    Lovely Miia: Tack igen... Du ger mig hopp. Jag har också för mig att hcg börjar produceras när embyot fäster 6 - 8 dagar efter ÄL eller nåt... Kommer du ihåg hur många dagar efter ÄL du testade?
    Hmm,,, med sonen testade jag pos 2 veckor efter ÄL
    Hade väääldigt lång menscykel med han, 35 dagar

denna grav är jag lite osäker.. Iom jag gick på p-spruta så hade jag bara koll på mensen o inte ägglossningen..

• Lovely Miia
    Bullen73 skrev 2011-02-14 19:49:45 följande:
    Loveley Miia: Det låter ju fantastiskt. Om jag räknar rätt så testade du två dagar efter att de trodde att du hade ÄL enl första VUL. Hoppas att det är detsamma för mig.
    Håller alla mina tummar o tår för dej =)
Svar på tråden Mitt embryo är för litet enligt allt jag läst, hjälp!!