Pigelinen skrev 2011-02-04 17:52:05 följande:
Är uppväxt på bondgård och efter gymnasiet hyrde vi ett hus på en annan gård i 10 år. Blev bara lite full i skratt av detta inlägget som du skrev... "går det att vara i trödgården?" nä jag är uppväxt inomhus

Klart det går att vara ute.
Sen är det ju olika vad man har för preferenser. Personligen skulle jag ALDRIG klara av att bo mitt i stan med grannar kind mot kind och nyfikna grannar, avgaser osv. Det hade jag aldrig palalt. Det som kan vara jobbigt är i skördetid när bönderna måste skörda när vädret tillåter, där vi bodde nu körde de dygnet om, vilket innebar massa traktortrafik dygnet om, men det är ju övergående. De måste ju få in foder när vädret är så.
*asg*
Tack för inlägget - gav mig lite perspektiv.

Klart som fan att alla bönder och andra som bor på landet överlever, haha. Själv älskar jag att åka ut på landet och gå i kohagar, var bara lite osäker på hur det skulle vara att bo i en.
Jag är skitless på att bo i stan med grannar, bilar och oljud. Vill till lugnet. Just därför vi letar hus. Jag vet inte hur störd jag blir av en traktor, järnvägen går bredvid lägenheten där vi bor nu och det dånar och allt inne skakar men det hör jag inte ens. Folk som kommer hit blir jättestörda i början.
Bonanza: får jag välja mellan flugor, bromsar och getingar är valet hur lätt som helst.