• Milia08

    Naturdiet mealbar - förbryllande näringsinnehåll

    Jag söker en mealbar som liknar cambridge bars så mycket som möjligt och har fastnat för Naturdiets mealbar caramel.
    Men innehållsförteckningen på den skiljer sig på både naturdiets egen hemsida, friggs hemsida (de som tillverkar dem) och på själva förpackningen den är i då man köper den i butik. Hur är detta möjligt?!
    Det är ju först och främst de låga kolhydraterna jag syftar på, då de på förpackningen är 16g/bar, men på naturdiets hemsida står det 25g/bar och på friggs hemsida 20g/bar.

    Så vilken ska man lita på?

  • Svar på tråden Naturdiet mealbar - förbryllande näringsinnehåll
  • Themis

    Det kan väl ingen här svara på, mejla till Frigg och fråga vetja?

    Det ganska ofta fel på innehållsförteckningar, faktiskt.

  • Milia08

    Skulle gärna göra det men jag hittar ingen mejl adress till varken naturdiet eller friggs.

  • Milia08
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-07 12:08:29 följande:
    www.friggs.se/sv/KONTAKTA-OSS/ Google is tha shit!
    Ser ingen e-post adress där? Tänker inte ringa då jag inte bor i Sverige. Utlands-samtal är inte min grej Tungan ute
  • Ekorrfamiljen
    Milia08 skrev 2011-02-07 13:11:53 följande:
    Ser ingen e-post adress där? Tänker inte ringa då jag inte bor i Sverige. Utlands-samtal är inte min grej Tungan ute
    Ahaaa... Jag kanske kan ringa lite senare idag om jag kommer ihåg. Måste bara veta vad jag ska fråga dem då (exakt).
    Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Milia08
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-07 13:54:31 följande:
    Ahaaa... Jag kanske kan ringa lite senare idag om jag kommer ihåg. Måste bara veta vad jag ska fråga dem då (exakt).
    Seriöst?! Skrattande Det skulle vara jätte snällt! Glad
    Frågan jag hade var alltså vilket kolhydrat innehåll naturdiet mealbar caramel har. Då det står 16g på förpackningen men 25g och 20g på deras hemsidor.
  • Ekorrfamiljen
    Milia08 skrev 2011-02-07 14:35:32 följande:
    Seriöst?! Skrattande Det skulle vara jätte snällt! Glad
    Frågan jag hade var alltså vilket kolhydrat innehåll naturdiet mealbar caramel har. Då det står 16g på förpackningen men 25g och 20g på deras hemsidor.
    Absolut, men jag såg nu att de bara har konsumentkontakten öppen mellan 9 o 10. Jag får försöka imorgon istället.
    Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Ekorrfamiljen

    Nu har jag pratat med en väldigt trevlig kvinna på Friggs Konsumentkontakt. Hon sa att du ska lita på det som står på förpackningen. De tar ibland in utomstående personer som hjälper dem att lägga upp text på hemsidan, så hon trodde att det var där det var fel. Hon sa att de ska ändra det och tackade för att vi hjälpte till att uppmärksamma felaktigheten. Oskyldig


    Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Milia08
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-08 09:33:07 följande:
    Nu har jag pratat med en väldigt trevlig kvinna på Friggs Konsumentkontakt. Hon sa att du ska lita på det som står på förpackningen. De tar ibland in utomstående personer som hjälper dem att lägga upp text på hemsidan, så hon trodde att det var där det var fel. Hon sa att de ska ändra det och tackade för att vi hjälpte till att uppmärksamma felaktigheten. Oskyldig
    Tusen tusen tack för att du ringde och frågade Glad (Jag är på riktigt lite smått chockad över hur snälla människor det finns i Sverige Flört) Skönt att äntligen få klarhet i nåt man gått och grubblat på. Tack än en gång! Glad
  • Loveeeliiie

    Åh vad jag vill börja med dessa underbara bars! har testat det förut och det funkade jätte bra och gav mig motivation till att träna mer, eftersom jag inte förlorade orken med dom (som med många andra dieter) och jag blev inte så hungrig av dom, och om jag nu blev det så stillade en morot eller en avokado hungern :)

    Men har inge pengar alls just nu :( dom är ju ganska dyra för en arbetslös som väntar på att uppfylla kraven för att få någon slags ersättning.

    Så länge så får jag krångla och räkna kalorier, vilket tar en evighet om man inte äter samma sak hela tiden.

    Förresten! vad är så speciellt med just cambridge dieten?

Svar på tråden Naturdiet mealbar - förbryllande näringsinnehåll