• Miss Skelli­ngton
    Äldre 10 Feb 10:05
    7922 visningar
    5 svar
    +1
    5
    7922

    Maila och ringa för att se hur rekryteringsprocessen går. Bra eller dåligt?

    Jag sökte ett jobb i början av januari. Skickade in min ansökan ett par dagar innan sista ansökningsdag. Efter ca en vecka skickade jag ett mail där jag frågade om min ansökan kommit fram och hur långt de kommit i rekryteringsprocessen. Fick ett snabbt svar där de skrev att ansökan kommit fram och att det nog skulle dröja några veckor innan de började att kalla till intervju. Har sedan sett att annonsen fortfarande ligger ute och att de flyttat fram sista ansökningsdatum flera gånger.

    Företaget är inom handel och nystartat, så det är många tjänster som ska tillsättas på en gång. Vet att även rekryteraren själv är nyanställd så det tar väl ett tag för denne att bli varm i kläderna.

    Nu till mina frågor:
    Vad finns det för anledningar till att flytta fram sista ansökningsdatum hela tiden? Dåliga ansökningar? Brist på tid att gå vidare i processen?

    Jag har ju redan mailat dem en gång. Är jag då tjatig om jag även ringer för att kolla läget? Jag vill ju veta varför de inte går vidare i processen.

    Vad är rätt och fel i det här läget?


    Resistance is futile...
  • Svar på tråden Maila och ringa för att se hur rekryteringsprocessen går. Bra eller dåligt?
  • Miss Skelli­ngton
    Äldre 10 Feb 19:05
    #1

    Någon måste väl ha något bra tips?


    Resistance is futile...
  • Miss Skelli­ngton
    Äldre 11 Feb 16:34
    #3
    Tecken skrev 2011-02-11 12:26:52 följande:
    Vad finns det för anledningar till att flytta fram sista ansökningsdatum hela tiden? Dåliga ansökningar? Brist på tid att gå vidare i processen? Det kan finnas flera anledningar, men min gissning är att de inte hittat rätt person än alt. inte fått in tillräcklingt många ansökningar för att gå vidare.

    Jag har ju redan mailat dem en gång. Är jag då tjatig om jag även ringer för att kolla läget? Ja, det vore tjatigt. Om annonsen fortfarande ligger ute, så pågår rekryteringen fortfarande.
    Tack för dina synpunkter.
    Resistance is futile...
  • Miss Skelli­ngton
    Äldre 11 Feb 19:25
    #5
    Yumba skrev 2011-02-11 17:55:08 följande:
    Det är så olika, jag har fått utskällningar (bokstavligen) då jag ringt av vissa medans andra
    har varit jätte trevliga och sett det positivt för att man visat framfötterna.
    Hugget som stucket tyvärr.
    Utskälld? Herregud! Förvånad

    Hmm. Det är inte lätt det här. Jag vill ju så gärna ha det här jobbet och jag har verkligen allt de frågar efter och lite till. Svårt att ha is i magen...
    Resistance is futile...
Svar på tråden Maila och ringa för att se hur rekryteringsprocessen går. Bra eller dåligt?