• Anonym (Kaffedraken)

    På väg mot GBP

    Har nu efter lååååånga och måååånga funderingar tagit kontakt med min läkare för en remiss till en överviktsoperation. Har pratat med honom och han skriver en remiss, ska dit om två veckor och ta de lite prover han ska bifoga.

    Har tidigare haft en sådan tro på att jag på något sätt ska klara det här själv men har nu kommit fram till slutsatsen att jag gör inte det. Jag behöver hjälp. Skulle vilja höra hur ni andra resonerat när ni tagit steget att göra en GBP.

    Jag vet inte om jag blir godkänd för operation ännu, vet inte om mina problem är tillräckliga. Jag har en BMI på strax över 40, högt blodtryck, sömnapné, astma, dåliga arvsanlag då det gäller hjärt/kärlsjukdomar.

    Hur har ni upplevt träffen då dom avgör ifall man är en lämplig kandidat, vilka frågor ställer dom, vad vill dom veta. Är intresserad av det mesta kring operationen. Det känns som ett jättestort steg jag tagit och jag vill verkligen veta allt. Har pratat med flera som gjort det och jag vet att det inte är en dans på rosor, attt det finns biverkningar och inte alltid blir bra. Ni får gärna dela med er tankar och funderingar, kanske någon annan är på väg att ta steget. Har ni någon blogg eller hemsida får ni gärna länka dit så jag kan läsa mera.

  • Svar på tråden På väg mot GBP
Svar på tråden På väg mot GBP