• Amanda0701

    ARG

    bara undrar . Kan man verkligen som förälder kräva att när mor/far föräldrar passar ens barn kan kräva av dom att inga andra barn får komma till mor/far föräldrarna samtidigt ?

    Detta hände idag . Min far o hans sambo ( inte min mamma) skulle passa min fars sambos barnbarn o vi skulle komma ner med vår dotter också men då ringer deras mamma till min fars sambo o säger att det inte får komma några andra när hon passar deras barn för då fick hon inte passa dom .
    Rörigt ja mycket . Men blev så arg . Vad tycker ni ? Gjorde mamman rätt ? Tänker jag fel ?

  • Svar på tråden ARG
  • Kajee

    Det är väl upp till din pappa och hans sambo hur dom vill hantera situationen. Vill dom inte ha alla barn där samtidigt för att sambons dotter säger det så vill dom inte. Om sambons dotter ställer krav så är det upp till föräldrarna att avgöra ifall dom vill gå med på det eller inte.


    ?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • busgrodan

    vad fånigt, e väl klart att dom får ha hem folk fast dom e barnvakt,,, skulle aldrig säga åt mina föräldrar när dom e barnvakt att dom måste isolera sig totalt,, låter jätte löjligt..

  • Amanda0701

    nu är det ju så att det är inte dotter till min pappas sambo utan svärdotter . Min pappas sambo tycket det var en skit jobbig situation o kunde inte fatta att svärdottern ställer dessa krav . Men min pappas sambo älskar ju alla sina barnbarn lika myucket även låne barnbarnen . Så hoin ville ju inte riskera att inte få träffa sina barnbarn . Men hon tyckte det var skit jobbigt att göra oss o inte minst min dotter besviken .

  • Kajee
    Amanda0701 skrev 2011-02-12 16:21:58 följande:
    nu är det ju så att det är inte dotter till min pappas sambo utan svärdotter . Min pappas sambo tycket det var en skit jobbig situation o kunde inte fatta att svärdottern ställer dessa krav . Men min pappas sambo älskar ju alla sina barnbarn lika myucket även låne barnbarnen . Så hoin ville ju inte riskera att inte få träffa sina barnbarn . Men hon tyckte det var skit jobbigt att göra oss o inte minst min dotter besviken .
    Och det är ändå dom som måste ta ett gemensamt beslut. Vill de gå på den här kvinnans krav eller inte. Ett gemensamt beslut blir det även om dom gör på det ena eller andra sättet. Sen om den ena inte känner att den håller med till 100 % i det beslutet är en annan sak. Sen kan man tyck att det är hur fånigt som helst att ställa såna krav. Faktum kvarstår att det ändå är din far och hans sambo beslut hur dom vill göra.
    ?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Amanda0701
    Kajee skrev 2011-02-12 16:25:37 följande:
    Och det är ändå dom som måste ta ett gemensamt beslut. Vill de gå på den här kvinnans krav eller inte. Ett gemensamt beslut blir det även om dom gör på det ena eller andra sättet. Sen om den ena inte känner att den håller med till 100 % i det beslutet är en annan sak. Sen kan man tyck att det är hur fånigt som helst att ställa såna krav. Faktum kvarstår att det ändå är din far och hans sambo beslut hur dom vill göra.
    klart det är deras beslut men hur kan man ställa sånna krav ? det är det jag undrar . jag skulle aldrig ställa krav på mina barnvakter om det inte skulle handla om säkerhet så klart
  • Kajee
    Amanda0701 skrev 2011-02-12 16:28:32 följande:
    klart det är deras beslut men hur kan man ställa sånna krav ? det är det jag undrar . jag skulle aldrig ställa krav på mina barnvakter om det inte skulle handla om säkerhet så klart
    Nej det är märkligt. Men hon kanske inte tycker att ditt barn ska vara i närheten av sitt av någon anledning. Vem vet.
    ?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Amanda0701
    Kajee skrev 2011-02-12 16:29:54 följande:
    Nej det är märkligt. Men hon kanske inte tycker att ditt barn ska vara i närheten av sitt av någon anledning. Vem vet.
    ja man kan ju undra varför . kanske är vi inte fina nog
  • Amanda0701

    ja du säg det . hon sa att deras tio åring precis varit förkyld o att min dotter inte fick komma ( som är HELT frisk ) inte fick komma för deras dotter fick inte bli sjuk igen för hon var tvungen att gå i skolan nästa vecka

  • LivL

    Men lägg av... Då kan deras barn stanna hemma då!!

    Förstår farmors/mormors (eller hur blir det nu..? ) situation, men tycker hon borde ha sagt ifrån för ert barns skull. Blev inte din dotter ledsen?

  • Amanda0701
    LivL skrev 2011-02-12 18:25:23 följande:
    Men lägg av... Då kan deras barn stanna hemma då!!

    Förstår farmors/mormors (eller hur blir det nu..? ) situation, men tycker hon borde ha sagt ifrån för ert barns skull. Blev inte din dotter ledsen?
    jo vårr dotter blev ledsen men vi fick dra en lögn om att dom var sjuka o inte kom .
  • Sar

    Det är ju svårt att säga varför när man inte vet bakgrundshistorien. Kanske tycker mamman att barnvakterna inte klarar av två barn samtidigt eller att hennes dotter behöver ensamtid där?
    Smittorisken bör väl vara lika stor i skolan hursom?

  • Lallamen

    Jag förstår hur du känner det men jag kan faktiskt också förstå den andra mamman. Har nämligen varit i en situation där jag skulle ha velat säga samma sak...

    Min dotter och hennes kusin (båda snart åtta) hade sett fram emot att vara hos mormor under lång tid. De skulle baka,  gå ut i skogen och plocka blommor, läsa böcker och ha en riktig mysdag. Mormor hämtade båda tjejerna i skolan och jag ringde lite senare på eftermiddagen för att kolla hur det var. Det visade sig då att min syster varit tvungen att lämna sin yngste där också. Han är världens goaste fyraåring men för tjerna innebar det att av allt de planerat blev det mest blomplockningen som blev av. Det kändes faktiskt riktigt tråkigt för tjejerna hade längtat så efter detta och så blev det så helt annorlunda än planerat.

    Jag vet ju inte alls hur er situation ser ut men kanske tioåringen verkligen behövde lite egentid med farmor och hade längtat efter det länge. Jag tror att väldigt ofta blir det så att man som barnvakt anpassar mycket till det yngre barnet och det kanske var det som mamman inte tyckte var okej (om det nu var så att de lovat att passa deras barn först)

  • Mariohn

    Ja det kan man väl om det finns skäl. Min svärmor får inte passa vår son om min svägerska och hennes barn ska komma dit. Helt enkelt för att de kommer med en jävla massa dumheter som jag inte vill ha kring mitt barn. 

Svar på tråden ARG