Inlägg från: pluvdo |Visa alla inlägg
  • pluvdo

Ber ni om lov för att klippa barnet?

Nej.

Pappan har inte träffat sonen sen i september ändå (han bor långt bort och har väldigt ont om pengar) och även om de (förhoppningsvis) kommer få en bättre relation när sonen är något större så kan jag inte tänka mig att pappan skulle kräva att jag kollar med honom ifall jag kan klippa sonen. Det är ju jag som gör allt annat med honom och tar alla beslut gällande liksom... vad han skall ha på sig och sådant. Varför skulle då pappan bestämma vad jag gör med sonens hår?

Gällande den andra forumtråden, så... jag kan väl inte riktigt förstå varför den där pappan rakade huvudet på sin son. Det är jävligt fult med rakat, för det första, och för det andra så är det så kallt ute nu så det känns som att man behöver den extra värmen som hår ger. Jag hade förstått det bättre om pappan bestämt sig för att snagga sonen på sommaren.

Värre tyckte jag i så fall att det en annan kvinna skrev i den tråden var: att hennes dotters pappa bestämt sig för att låta farmodern klippa håret på flickan när flickan hade sparat till långt hår. Hon var ju ändå fyra år gammal, så då tyckte jag han borde frågat henne vad hon tyckte om att klippas istället för att bara bestämma själv.

Svar på tråden Ber ni om lov för att klippa barnet?