• astrae

    ivf göteborg

    Hej!
    Efter två års prövande är min kille villig att prova ivf. Jippie äntligen!!!

    Men vilken ska vi välja, ivf-kliniken eller Fertilitetscentrum? Någon som har bra/ mindre bra erfarenheter av dem?

    ( Jag fyller 41 i år,  har gjort utredning som visat svag äl och antagligen bara en fungerande äggledare. Hans spermier är bra. )
    Nervöst... 

  • Svar på tråden ivf göteborg
  • Puck

    Hej,
    jag och min sambo provade IVF på Fertilitetscentrum för två år sedan. Tyvärr blev det ett minus (min äggkvalitet var väl inget vidare , skulle fylla 43 då)
    I vilket fall som helst, kändes all personal oerhört proffsig, tillmötesgående och vänlig, ja jag har inget negativt att säga alls.
    Hade jag varit yngre hade vi försökt igen. Nuär det väl äggdonation som är nästa steg. Om vi tar det vill säga.
    Men min sambo som inte har barn sedan tidigare längtar så oerhört.

    Lycka till vad ni än väljer!

  • 42an

    Hej, känner inte till ivf-kliniken men är mycket nöjd med Carlanderska. De verkar ligga iframkant när det gäller forskning osv. Lycka till!

  • BollanB

    Vi har gjort 3 st IVF på Carlanderska Fertilitetscentrum. Kan varmt rekommendera dem. Ingen väntetid, proffsiga med lång erfarenhet och ett vänligt bemötande.
    Nu när vi tagit steget vidare till ÄD i Riga är de hjälpsamma (jo, jag betalar förståss en del) med recept och VUL.

  • astrae

    Tack! Skönt att höra att båda verkar bra! Får se vilken det blir... Ha det gott allihop! 

  • Inanna Li

    Jag går på IVF-kliniken. Jag valde dem pga de var lite billigare och vi bara hade tänkt göra en utredning till att börja med.  Jag har gjort en IVF hitills och ska göra nr 2 i mars. Jag tycker personalen är trevlig och tillmötesgående. Det som är negativt är att de har stängt på söndagar och då kan man behöva vänta en månad för att göra FET (frysåterföring) om man har otur.  Lycka till med vad du än väljer.

    Om du vill utbyta tankar och funderingar med andra runt 40 i IVF-karusellen är du välkommen till denna tråd:

    www.familjeliv.se/Planerar_barn/Forum-7-134/m53069854.html

  • Storakarin

    jag gick på carlanderska och alla var trevliga och så men det kändes som löpande band , jag upplevde inte ngt särskilt engagemang eller intresse för just mitt fall. Men jag ringde til Ivf kliniken men tjejen som svarade i telefonen var så okunnig- kunde inte ens det som stod på hemsidan så vi hoppade det....

Svar på tråden ivf göteborg