Inlägg från: workmonday |Visa alla inlägg
  • workmonday

Gastric Bypass (GBP)

BarbaMamma84 skrev 2012-05-30 09:43:38 följande:
    Sen jag var hos kirurgen i början på april och vägde mig där tills nu 6 dagar efter OP så har jag gått ner 11kg och jag är så JÄVLA nöjd!!  

Workmonday:    Det borde du också vara!  
    Är du inte det behöver du prata med någon professionell som kan förklara för dig hur den här OPen funkar och vad som förväntas av kroppen. Går du ner ett kg i veckan har du gått ner 52kg på ett år. Kroppen går ner i den takt den gör för att den ska orka med den fysiska förändringen. Du kommer inte gå ner 40kg innan sommaren är slut, det är omänskligt och skulle isf mer än troligt ge dig hjärtsvikt eller någon annan följdsjukdom av att kroppen inte orkar med. 
    Var istället lite tacksam över alla dom KG du gått ner hittils och se det komma istället för att tvinga på din hjärna en massa trams om att det ska gå fortare än vad det redan gör. Det kommer du aldrig må bra av. Du har fått ett verktyg av läkaren. Det är bara du som kan avgöra hur du ska använda det.  
    jag vet hur operationen funkar, men du har gått ner 11 kg på 6 dagar jag har gått ner de på en månad?? de e de jag menar, jag vet mkt väl att operationen inte är nått mirakel och att det är verktyg jag fått och inte nån glidande räkmacka. Men jag gör allt som man ska och jag är orolig för att alla andra har rasat och jag gått ner så saka
  • workmonday

`det är alltså 12 kg inkl flyt 3 veckor innan operationen. De är inte 12 kg efter operationen

• workmonday
    minafinastebarn skrev 2012-05-30 18:07:21 följande:
    Ja det va så himla bråttom till OP med! Man får ju heller inget svar (frågat flera ggr) på om hon har kontakt med professionell, så antagligen har hon inte det. Vilket är synd!

Om hon, eller nån annan, bantat/gått på diet eller vad man nu vill kalla det, så skulle hon ju inte ha detta resultat på vågen idag. 
    varför skriver du OM mig och inte till mig?

och jag går hos en professionell psykolg, har nämnt ett antal ggr att jag har 3 olika ångest "sjukdommar" så ja jag de gör jag, äter även medicin emot de. Trodde inte att man skulle få fiender för att man var orolig för sin vikt. Herregud
  • workmonday
    BarbaMamma84 skrev 2012-05-30 19:40:57 följande:
    Men det är långt ifrån alla som har rasat. Och att ha gått ner dina kg på den tiden du har är också att rasa. Man droppar inte 20kg på en månad.
    Jag har 2 bra exempel.

Tjej 1 gick ner 53kg på 6 månader. Hon mår skit dåligt, kroppen är nästintill trasig och psyket är det ännu värre med eftersom hon vaknade upp efter 6 mån och ifrågasatte vem fan som stod i spegeln.

Tjej 2 har gått ner 25kg på 6 månader och hon mår hur bra som helst!! Dessutom är hon världens lyckligaste..

Visst båda 2 har säkert haft olika förutsättningar men jag hoppas hellre på att jag är som tjej 2 och går ner något långsammare och naturligare för att min kropp och min hjärna ska hänga med på vad som händer än rasar 50kg och står där och fattar ingenting.

Försök att väga vad som är viktigast. Stressa inte pga vad alla andra håller på med. Dom som gick ner supersnabbt är jätte duktiga på att skriva det överallt och påpeka sådant medans de som gått ner långsammare, och är betydligt fler, inte bryr sig om att andra ska ha en åsikt.   
    okejokej tack så mkt för ditt svar, jag ska snacka med sjukhuset om det här! :)
  • workmonday

Om jag missat och svarat vrf inte skriva i min gästbok? Har inte sett de svaren du gett. Men jag ska på återbesök idag får snacka med dom då. Dietisten har jag snackat med hon säger jag ska fotfsätta på samma sätt.
    Men anledningen till att jag nojjar om vikten är för jag hade får mig att man bara kan rasa i början men så är de ju inte

• workmonday

Minafinastebarn: Jaa jag har missat och svarat, man har svarat på en och glömt svara resten på mobilen. Du diskuterade ju om mig?
    Jaa jag har skrivit ner dom i mobilen, tack!

• workmonday

FMG: jag har 70 kg att gå ner,
    Ahh okej, men killar går väll ner snabbare?

En bekant gjorde operationen samtidigt som mig, han gick ner 20 kg på bara flytet, gått ner runt 50 kg nu och jag 12. Han vägde även runt 200 kg så han hade ju mkt övervikt

• workmonday
    Moflo skrev 2012-06-02 00:00:43 följande:
    Workmonday:

Eftersom du hela tiden tjatar om vad alla andra har gått ner så kan jag trösta dig med att jag har gått ner 16 kg sen min op i januari.
    Jag har inte gått ner nåt på flytet, inte rasat i vikt mer än direkt efter op (4 kg första veckan), och har inga större förhoppningar om att komma i strl 38 innan sommaren är slut.
    Men jag mår så himla bra! Jag kan röra mig som jag vill, jag har 16 kg mindre att gå ner nu än jag hade för fyra månader sen och jag har ett helt annat liv idag än då. Ett liv fyllt av glädje, bra mat och motion.

Försök att se till dig själv och strunta i hur alla andra går ner, för du är DU och inte alla andra! 
    tack så mkt för de peppande orden, jag får försöka koppla bort alla andra. tack!
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)