Inlägg från: Anonym (immun) |Visa alla inlägg
  • Anonym (immun)

    immun mot värktabletter?

    Hej,

    Jag är 33 år och kvinna och verkar vara helt immun för panodil och alvedon (altså paracetamol). Dvs, det spelar ingen roll om jag tar en dubbeldos, det fungerar inte.
    Det som har fungerat mer eller mindre bra är ipren (eller annat som innehåller ibuprofen), men bara om jag tar en dubbeldos, dvs 2x400mg.
    Treo fungerar bra (endast dubbeldos här igen) men inte mot feber, bara vissa sorters huvudvärk.
    Ibland börjar jag dessutom känna att Iprenen börjar svika mig också. Just nu har jag t.ex. en bihålsinflammation och Iprenen tog bort febern, men inte smärtan. Är det någon mening att förhöja dosen med Ipren (t.ex fr 800 till 1200mg?)
    Alla andra sorters medicin (som inte är värktabletter) fungerar bra så länge.

    Jag har tidigare i mitt liv under några år, när jag var mellan 21 och 24, regelbunden experimenterad med partydroger (mest amfetamin och xtc). Jag var dock aldrig riktigt beroende och har inte rört dem sedan jag var 25. Kan det vara en anledning att vissa värktabletter inte fungerar, alltsa pga detta drog(mis)bruk mycket tidigare i mitt liv?
     
    Och finns det andra värktabletter som har ett annat verkam ämne som skulle kunna fungera bättre för mig?

    Tack för hjälpen.

Svar på tråden immun mot värktabletter?