Inlägg från: CallGirl |Visa alla inlägg
  • CallGirl

    Är det bara jag som tycker att det är lite knepiga låtval på Flygande mattan?

    Jag är ingen moraltant men jag reagerade också. Jag har nämligen svårt att tolka denna text som annat än sexuell


    Men allting gick så snabbt, plötsligt var du bara här
    Mina fingrar fumlade och din blus den gled isär
    Du sa; Vill du bada skummbad och smeka mig varm
    jag vet att du vill!
    Jag vill, åh
  • CallGirl
    Kya skrev 2011-02-19 20:10:54 följande:
    sjöng de ens den delen i programmet?
    Nej tack och lov inte, men jag tycker att det är en text som bara anspelar på sex och därför anser jag inte att den är lämplig i ett program som riktar sig till så små barn, för jag anser även att textradenJag borde lyssnat bättre men vad ska jag ta mig till
    när det enda som jag tänker på är din mjuka kropp
    som kan bli min
    är i det närmaste lika illa. Även om det går att tolka som att man bara vill kramas så är ändå underbetydelsen av "din mjuka kropp som kan bli min" att det handlar om sex eftersom det är så svenska språket används.
  • CallGirl

    Även om barn inte kopplar den till sex så tycker jag att barn kan få slippa sjunga om en mer vuxen sexuualitet på samma sätt som jag inte tycker att det är läpmligt att barn ser på porr även om de inte vet vad det är. Den typen av information kan komma när de blir äldre

  • CallGirl
    Kya skrev 2011-02-19 21:08:59 följande:
    jaja, men att jämföra att barn ser på porr med att de går runt och sjunger "vill ha dig" är ju som att jämföra en ödla med en drake.
    Det var mest principen jag ville illustrera dvs. att det finns vissa delar av den "vuxna" sexualiteten som jag inte tycker sig lämpar sig för målgruppen.
  • CallGirl
    Leija skrev 2011-02-19 22:34:25 följande:
    Ja, fast merparten av all musik för vuxna lyssnar ju även barn på genom tex radio och tv, och merparten av det de hör handlar om vuxen sexualitet på ett eller annat vis, någon vers i varje låt går ju att dra så långt som till sex... Men min fråga om VILKA barn som relaterar musik till sex har jag inte fått svar på?
    Mina barn kan sjunga många låtar som anspelar till sex, men de förstår ju inte det, de lyssnar ju bara på låten och tycker den är bra.. sjävla melodin liksom.
    För mig är det skillnad på radio och barnprogram. Barnprogram ska vara riktade till barn.

    När det gäller att barn relaterar till sex tycker jag det är irrelevant. Det var ju någon från konstfack som läste porr för barn som det blev en massa skriverier om. Barnen var i dagisåldern och fattade säkert inte speciellt mycket av det. Minns jag inte helt fel så dömdes denne också.
  • CallGirl
    Leija skrev 2011-02-19 22:51:58 följande:
    Jag jämförde med radio bara eftersom det sjungs texter även där som barnen hör.... Så om du lyssnar på radio och det spelas en låt om tex sex så är det ok att lyssna på och för barnen att sjunga med i, men när flygande mattan sjunger en låt som barn lyssnat på i evigheter på cd, disco... osv är det inte ok?
    Soma jg skrev handlar det om vilken målgrupp det är. jag skulle inte tycka det vore lämpligt om barnkanalen visade en sexscen, men jag ser inget problem om jag tillsammans tittar på något med barnen och de visar sex. Det handlar inte om att det är fult att sjunga om sex, men jag vill inte att det ska förekomma i ett barnprogram.
Svar på tråden Är det bara jag som tycker att det är lite knepiga låtval på Flygande mattan?