tygblöjetråden del 6
Vi anvander Liberos pa natten, fast de luktar starkt av urin nar det kommer kiss i dem. Pampers vill jag inte ha da det ar lotion i dem, Anglamarks skulle jag helst anvanda, men de lacker
Vi anvander Liberos pa natten, fast de luktar starkt av urin nar det kommer kiss i dem. Pampers vill jag inte ha da det ar lotion i dem, Anglamarks skulle jag helst anvanda, men de lacker
Jag var inte heller överförjust i pockets nar Albert var mindre, da gillade jag vikisar bast. Nu nar han börjar bli mer rörlig tycker jag att pocketblöjorna ar toppen, smidiga och snabba att fa pa. Har nagra Swaddlebees och har köpt tyg och ska sy egna, det blir ratt mycket billigare an att köpa...
Mossberg - Jag har bestallt tyg fran www.diapershop.com Det ar annu billigare an Babyheaven. Jag betalade ung 180:- för 2 yards PUL (en yard ar ca 90 cm) inkl frakt.
Jag har tankt göra eget mönster efter en Swaddlebees. Har ocksa ett mönster fran Ottobre som ser bra ut.
Looka - Jag har både Popolini Bravo och Totsbots och båda är väldigt klumpiga blöjor, mycket klumpigare än vikisar! Vi använder dem bara som nattblöjor.
Pocketblöjor är ju överlägset smidigast, särskilt om man ska ta av och på den mycket. Är man hyfsat kompis med en symaskin kan man sy egna, det blir rätt mycket billigare än att köpa.
Looka - Om du vill ha PUL-byxor tycker jag att Diaperaps har bäst passform. De har ordentligt med plats för en vikblöja och sitter superbra i benen. Nackdelen är att jag tycker att kardborren är lite hård när de är nya, men det är inget som vår son verkar bry sig om. Vi använder dock nästan bara ullbyxor. Just nu är det Bumpys men vi kommer att gå över på Popolinis då jag hellre vill ha knappar än kardborre.
Bummi har jag inte testat men har några par Nikky i ull och de är små i storlekarna. Ffa är de korta i ryggen tycker jag. Min Nikky i M är tom lite kortare än Bumpy i S...
Kvalitetsmässigt tror jag inte det är någon större skillnad.
Lejån - Köp lite olika sorter och testa vad som passar er bäst. Jag gillar vikisar och pockets. De sistnämna är smidiga, blir inte mycket större än en plastblöja. Vikisar är mjuka och läcker aldrig fast meckigare att få på en sprattelbäbis och blir lite klumpigare.
När ullbyxorna släpper igenom kiss är det dags för tvätt och ullkur, annars vädrar vi bara (om det inte kommit bajs på dem såklart)
Jag använder citrontvål till fläckar och olivtvål till handtvätt.
Ullkuren innehåller bla Lanolin, men även vegetabiliskt fett.
kristinah - är det hampablöjan du beställt?