• feli95
    Äldre 21 Feb 16:07
    74197 visningar
    56 svar
    56
    74197

    Tips på hur man kan tjäna snabba pengar?

    Hej!

    Jag är en tjej som har mycket behov utav pengar. Jag kan inte jobba eftersom jag är 15 år. Men skulle vilja ha ett extra jobb som man kan jobba på efter skola och på helger.
    Iallafall så verkar det omöjligt. Då tänkte jag om ni har några tips på hur jag kan tjäna ihop lite pengar?

    Tacksam för hjälp!:) Kram
  • Svar på tråden Tips på hur man kan tjäna snabba pengar?
  • entity
    Äldre 27 Feb 21:36
    #41
    feli95 skrev 2011-02-27 16:19:02 följande:
    hahah era dumma gamlingar... -.-

    man kan väl vara mogen på olika sätt? jag är 15 år och vill ha och vill ha men tror ni jag skulle vara så om jag ex hade ett barn?? ehmmm nej? men jag behöver egentligen inte bry mig om någon annan än mig själv. Men de gör jag och de är jjust därför jag vill tjäna pengar.

    Hur kan gamla tanter sitta och hålla på såhär? haha jag kommer iaf klara mig mycket bättre än er Kyss

    usch vad jag hatar såna bittra kärringar som er! Puss på er gamlingar :)
    jo shit, jag är sååå gammal med mina 29, visserligen gammal i jämförelse med dig, men jag minns hur det var att vara 15.

    och som svartakatten säger, mognad brukar man inte behöva argumentera för.

    Jag tycker om barn dock, så du kan allt få en puss tillbaka ;)
  • Syster Frida
    Äldre 15 Mar 13:51
    #42

    Usch, vad tråkigt att tråden spårat ur! Jag tycker att ni är många som är direkt oförskämda mot ts! Varför inte ge henne konstruktiva förslag istället för att skriva nedsättande och barnsliga kommentarer? Är det för att hon är ung som ni håller på så?

    Jävligt okonstruktivt! Och taskigt!


  • Äldre 15 Mar 14:18
    #43

    Har sj 2 tonåringar, så jag vet hur mkt pengar det går åt. Det är annorlunda idag mot när jag var 15 år, nu förtiden går ungdomar ofta ut o fikar osv....det är deras sätt att umgås o vara sociala. Vi hängde på fritidsgården -gratis.

     Barnvakt, hundvakt, sälja tidningar på helger, fråga i småbutiker om de behöver hjälp med lättare sysslor några timmar på helgerna, t.ex. bagerier mm... Man kan också hjälpa gamla , läsa dagens tidning osv. Dina föräldrar kanske har jobb hemma du kan utföra. Typ tvätta bilen, putsa fönster, klippa gräs, måla huset. 

    Hade fördelen att växa upp i en tid då tandblekning, hårförlängningar, färgade linser, bantningsmedel inte "behövdes" för att inte känna sig utanför och accepterad. Det är tyvärr inte alltid så idag. Det är så mkt jobbigare  att vara tonåring idag....önskar att ni förstod hur naturligt fina ni är utan allt detta.

    Lycka till och glöm inte bort att njuta av att inte behöva vara vuxen riktigt än...Solig

  • Mamma Jenny0­1
    Äldre 15 Mar 14:26
    #44

    TS Reagerar troligtvis som vilken 15 åring som helst.  
    Men TS så länge du är under 18 år så är du ett barn. Du kan vara mogen för din ålder, vilket jag inte har någon aning om. Men du är inte myndig..så är det bara. Jo..jag kommer oxå i håg hur det var att när jag var 15 år ,. Tyckte hela världen var dum som inte förstog hur vuxen jag var..skratt! 

  • entity
    Äldre 16 Mar 07:06
    #45
    Syster Frida skrev 2011-03-15 13:51:21 följande:
    Usch, vad tråkigt att tråden spårat ur! Jag tycker att ni är många som är direkt oförskämda mot ts! Varför inte ge henne konstruktiva förslag istället för att skriva nedsättande och barnsliga kommentarer? Är det för att hon är ung som ni håller på så?

    Jävligt okonstruktivt! Och taskigt!
    Jag ber om ursäkt, fullt medveten om att min sista kommentar var låg, och du har helt rätt.
  • Äldre 22 Mar 15:11
    #46

    Jag började arbeta efter skoltid, helger och lov i en korvkiosk när jag var 15år. Något sådant kanske skulle kunna vara något för dig ts? Bra första jobb enligt mig.


    Joline 080219 ♥ Love 100214 hemmahossofi.blogspot.com/
  • Äldre 2 Apr 23:00
    #48

    Lämna in ansökan till matbutiker NU- det är nu alla börjar planera inför sommaren. Eftersom du är 15 behöver du inte skriva ett CV, men skriv som ett brev där du berättar lite om dig själv. Saker som är bra att skriva med:

    *hobby (visar att du är aktiv. "Hänga med kompisarna" är inte någonting man bör skriva)

    * Datavana.

    *språkkunskaper

    * Social, lättlärd.

    Även om detta kanske inte ger dig jobb på momangen så kan det leda till någonting i framtiden. Om du är för ung nu- säg åt dem att spara dina papper för du är väldigt intresserad av att jobba hos just dem. Om du inte har pengar NU har du säkert inte så mycket mer om ett par månader/ ett halvår.

  • Äldre 4 Nov 15:28
    #48
    feli95!! du är inte vuxen på något sätt. sättet du talar på framförallt! pinsamt! // Kille 24 år!
  • Äldre 3 Aug 07:18
    #49

    Ett sätt att tjäna snabba pengar finns hur mycket som helt att välja på nuförtiden. Har man drivet och viljan att tjäna extra och är aktiv och ambitiös så kan man nå sitt mål. Jag har provat på en hel del om hur man kan få snabba pengar och att man får jobba hemifrån. Det vill säga jobba hemma och bestämma sina egna arbetstider. Efter att ha läst olika metoder och sökt och provat så kom jag slutligen fram till ngt som faktiskt funkade. Jag är överlycklig över att jag hittade denna metod och att det gav mig mer extrapengar än vad jag eg hade tänkt mig.

    Vill du tjäna extrapengar och kanske mer än så. Jobba hemifrån och bestämma över dina egna arbetstider. Har du en dator och internetuppkoppling och har ditt mål att få snabba cash. Ingen avgift finns och du kan snabbt få in pengar inom närmsta timmen. Då rekommenderar jag dig att börja här och lycka till!!: Visitor2Cash.com/ref.phprefld=173063

  • Äldre 3 Aug 07:31
    #50

    Glömde visst en bokstav. Här är det korrekta: Visitors2Cash.com/ref.php? refld=173063

  • Äldre 3 Aug 07:36
    #51
  • Äldre 15 Oct 15:56
    #52

    Tjäna pengar enkelt! 
    För en tid sen surfade jag bland nyhetsgrupper på nätet precis som du gör nu och hittade en artikel liknande den som du läser nu och där stod det att man kunde tjäna tusentals kronor inom några veckor genom att investera enbart 60 kronor. Metoden kallades system 60. Så jag tänkte att det måste vara lurendrejeri men nyfiken som man är fortsatte jag att läsa och då stod det att man skulle skicka 10 kronor till var och en av dom sex namnen och adresserna som stod med i artikeln. Sen placerar du dig längst ner på listan på plats #6 och postar den i så många nyhetsgrupper som möjligt (det finns tusentals) det var det, ingen hake. Så det kan inte vara skadligt att prova tänkte jag. Vad har jag att förlora förutom 60 kronor och frimärken eller hur? Så jag investerade dom futtiga 60 kronorna. OCH gissa vad? Inom 7 dagar började jag få pengar på posten, jag var helt chockerad. Jag trodde att det skulle sluta snart men pengarna bara fortsatte att komma. Den första veckan hade jag tjänat 250 kronor, men i slutet av den andra veckan hade jag tjänat 5 000 kronor den tredje veckan hade jag tjänat 50 000 kronor och det fortsatte att komma pengar. Pengarflödet varierade men det var definitivt värt 60 kr plus frimärkerna. Nu skall jag berätta hur det fungerar och viktigast av allt VARFÖR det fungerar. också var säker på att du skriver ut en kopia av denna artikeln NU! Så du kan få information om du behöver. Jag lovar att om du följer instruktionerna till punkt och pricka så kommer du tjäna pengar så snabbt och enkelt som du inte trodde var möjligt! Förslag: Läs hela denna texten noga (skriv ut den eller ladda ner den) följ instruktionerna och bara se pengarna komma in! Det är enkelt, lagligt och framför allt du behöver bara investera 60 kronor + frimärken VIKTIGT: Det är inte en bluff, det är inte ohederligt, det är inte olagligt och det är 99 % ingen risk - det funkar verkligen VAR UPPMÄRKSAM PÅ: Var snäll och följ dom här instruktionerna TILL PUNKT OCH PRICKA, och 100 000 eller mer kan bli dina inom 60 dagar. Det här programmet fungerar tack vare ärligheten och integriteten av dom som är med. Var snäll och hjälp till med den lyckade framgången genom att följa instruktionerna. Du kommer nu att bli medlem i Mail Order Business. I det här företaget är din produkt en service. Du jobbar med att ta fram mailing listor. Många stora företag är villiga att betala stora pengar för kvalitets listor. 
    Här är dom tre stegen till framgång: 
    A: Ta 6 separata bitar av papper som du skriver "SNÄLLA LÄGG TILL MIG PÅ DIN MAILING LISTA" Nu tar du och skaffar dig 6 st svenska tio - kronor och lägg en i varje kuvert (Du behöver 6 st kuvert) Nu skall du ta och placera ett utav dom papprerna som du skrev på förut och lägga i varje kuvert (du skall nu ha 6 förseglade kuvert med en lapp med "Snälla lägg till.. och ditt namn och adress och med en svensk tia). Vad du skapar nu är en service. DETTA ÄR ABSOLUT LAGLIGT. Du begär en laglig service och du betalar för den! 
    #1 Björn Larsson, Vårvägen 15a,63354 Eskiltuna 
    #2 Anna Hansson, Jakthornsgatan 84, 656 32 Karlstad 
    #3 Peter Kjellkvist, Åsumsvägen 486, 291 91 Kristianstad 
    #4 Maria Barat, Blekingegatan 8,118 56 Stockholm 
    #5  Lise-Lotte Bill, Långgatan 23 B,652 22 Karlstad 
    #6 Rebecca Petersén, Rotsvängen 2, 57292 Oskarshamn
    STEG B: Nu skall du ta bort #1 på listan du ser ovanför, och sen flyttar du upp dom andra (6 blir 5, 5 blir 4 osv.) och sen lägger du till ditt namn som nummer #6 på listan. STEG C: Ändra vad du vill, men försök att ha kvar artikeln så nära artikeln som möjligt. Nu skall du posta artikeln på så många nyhetsgrupper som möjligt. Behåll en kopia-stegen för dig själv och när du behöver pengar kan du använda den igen och igen. VAR SNÄLL och kom ihåg att den här "affären" fungerar tack vare ärligheten och integriteten av dom som deltar och deras lyhördhet till stegen. NOTERA: att det kan vara bra att behålla lapparna du får och deras adresser för att kunna bevisa att det verkligen är en service du tillhandahåller. Skicka pengarna nu och posta detta brevet. (Fast modifierat med ditt namn) i så många nyhetsgrupper som möjligt, FÖR JU MER NYHETSGRUPPER JU MER PENGAR !!! Försök att posta i så många nyhetsgrupper/sajter som möjligt för då kommer det att ?rulla? in desto mer pengar. Lycka Till !!!!

  • Äldre 25 Jun 21:59
    #53

    Jag kan säga till er som tycker att man inte är så mogen för jobb i denna åldern att jag är 13 år och har jobbat med att sälja tidningen och sen fick jag ett jobb i glasskiosken där jag jobbar vissa helger och efter skolan.

  • Äldre 22 Jul 15:52
    #54

    Här är en bra hjälp till att tjäna pengar via sin egna blogg.

    bloggpengar.reflink.com/a110862

  • tobbe8­6
    Äldre 24 Oct 16:18
    #55

    Jag kan hjälpa dig. Adda på skype tobbe_007 eller skirv på kik tobbeA86

  • Äldre 28 Mar 19:39
    #56

    Kom ut till orten, hitta en kran fråga om du får jobba åt han

Svar på tråden Tips på hur man kan tjäna snabba pengar?