• liiill­y
    Äldre 24 Feb 13:23
    2746 visningar
    4 svar
    4
    2746

    Frågor om Cambridge

    Jag vill börja köra ren kur och vill gå ner ca 20 kg.

    Hur mycket har ni gått ner med cambridge?
    Någon som lyckats gå ner 20 kg och på hur lång tid?
    Går det bra att köra ren kur med små barn hemma? eller blir det jobbigt?
    Och har ni lyckats hålla vikten?

  • Svar på tråden Frågor om Cambridge
  • Majspu­ree
    Äldre 24 Feb 13:29
    #1

    Har arbetat oich sålt cambridge.
    Klart att du kan gå ner 20 kilo. Du börjar med ren kur. Alltså¨3 påsar och MINST 3 liter vatten. Inget annat. Kör detta i ca 3 veckor. Sen börjar du plocka in 1 mål mat och fortfarande 3 påsar.
    Det bästa är om du går till en konsulent som kan stötta dig under resans gång. Och hjälper dig att introduserar mat igen mm. Själv är det ganska svårt att hålla vikten sen så en konsulent är att föredra.
    Du kan köra ren kur med små barn hemma, men du MÅSTE ha bestämt dig för att lyckas annars funkar det aldrig och så är det med alla bantningskurer.
    'Jag själv har gått ner 48 kilo på 1½år med hjälp av promenader och kombinerad kur.

  • Tilltr­o
    Äldre 24 Feb 15:34
    #2

    Jag kämpar för fullt med Cambridge nu. Har precis klarat av 3 veckor på ren kur. Under den tiden har jag gått ner 8,8 kg. Mitt mål är att gå ner drygt 20 kg innan sommaren.

    Jag har tre småbarn och var lite orolig för hur de skulle reagera och hur jag skulle hantera att göra mat till dem, men inte äta själv. Det har gått över förväntan! Jag lagar mat till dem, matar minstingen och hjälper de större att dela osv.

    För mig är det viktigt att vara sysselsatt. Jag har lagat mycket mat, bakat, tränat 3 gånger per vecka och varit fokuserad på mitt mål. Det har gjort att dessa tre veckor gått bra och jag är peppad på att fortsätta.

    Jag planerar att forstätta med träningen 3 gånger per vecka och ta hjälp av recept och verktyg från Viktväktarna efter avslutad kur och upptrappning, för att komma in i en bra livsstil och hålla min vikt.

    Lycka till!

  • itsmel­li
    Äldre 24 Feb 15:50
    #3

    min syster har gått på cambridge i  5 veckor och gått ner 20kg =) ibland har hon ätit nåt hon varit sugen på men ändå gått ner. funkar jättebra =)

  • Pernil­la 526
    Äldre 14 Jun 13:00
    #4

    en arbetskamrat till mig gick ner 17 kg på en månad med ren kur av cambridge och hon motionerade inget utom det lilla hon cycklade till jobbet som var 10 min tur och retur

Svar på tråden Frågor om Cambridge