Inlägg från: Anonym (Herregud) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Herregud)

Pojke i klänning?!

Vad är det med folk? Skall det ens behöva bli en diskussion om det här?

Min mor jobbade som stand in på en förskola för några veckor sedan, tack och lov så har jag en fördomsfri mamma.
    Där var det en mamma som kom med sin son till dagis, i klänning.
    Min mamma frågade nyfiket om det, och mamman svarade att han älskar klänningar. Han tycker kjolar och klänningar är jätte fina och förstår inte varför inte han skall få ha det. Och mamman respekterade sin sons könslor, och lät honom ha det. Min mamma berättade det här för mig, för hon tyckte det var så härligt med öppensinnade föräldrar.
    Men det måste vara fruktansvärt jobbigt att stå upp för sitt barn, när människor med ständiga åsikter om hur saker ska och inte ska vara skall hoppa på en och ifrågasätta hela tiden. Människor är olika, det kan mycket väl bara vara en fas.

På en annan förskola var det en pojke som klätt ut sig till prinsessa på dagis, med klackskor när hans föräldrar kom för att hämta. De hade blivit jätte upprörda och sagt till personalen att deras son aldrig fick klä sig så igen.

Det härliga och underbara med barn är att det inte har några bestämda syner på hur saker ska och inte ska vara. De lär, och accepterar. Såvida inte deras föräldrar berättar hur saker 'ska' vara.
    Människor är alla olika, borde vi inte ha lärt oss det vid det här laget?
    Och kläder bestämmer väl inte hur eller vem man är.

Svar på tråden Pojke i klänning?!