• Anonym (***)

Pojke i klänning?!

Jag följde med min väninna i dag när hon skulle lämna sin son på dagis. Strax efter oss kommer det en mamma med sin dotter ( tror jag ) . Jag är helt säker på att det är en flicka tills en i personalen hälsar på pojken som heter Linus?! Linus har till min förvåning vita strumpbyxor och en röd klänning på sig ?! 
    Jag frågar mamman lite försynt varför sonen har klänning. Döm om min förvåning när mamman fräser åt mig att hennes barn är ett barn och inget kön!! Men får inget svar på varför grabben har klänning innan hon vänder på klacken och går! 

Personligen tycker jag att det är lite kränkande för pojken att ha på sig klänning!

Vad tycker ni??  Är det normalt att klä sin son i klänning eller tycker ni att det är kränkande?

( Linus heter igentligen något annat ) 

• Svar på tråden Pojke i klänning?!
  • ThabisosMamma

Ååå HEJA HEJA FamiljenCooper, Trollbottom, Dorian Ertymexx, Veladis m.fl! Hatten av till er som tar diskussionen!

• LEIONINJA
    bastardized skrev 2011-02-25 22:40:28 följande:
    Det är som att disskutera med sektmedlemmar då ni inte har en förmåga att inse att ni är en minoritet och att nu utsätter era barn för obehag utan att de kan argumentera för sin sak.
    Läs gärna i länken jag skickade med.
    Så som jag minns barndomen var det största obehaget att ha så fattigt med frihet. Jag hatade att vara ett barn. Jag har alltid haft ett behov av frihet & som ett litet barn med förmynderi upp i halsen var det plågsamt, även om det är till nytta i många fall såklart. Kan dock säga som så att om jag hade varit en grabb som ville ha en klänning & inte fick det för att mina föräldrar skulle bestämma att det inte var OK, då hade jag tyckt att det var jävligt obehagligt, inte att eventuellt snea blickar jag skulle kunna fått i klänningen. Dom är bara fåniga.
  • Carolita
    TheCoopers skrev 2011-02-25 22:39:50 följande:
    Du tror inte att den lilla pojken slutar att använda klänning när han blir lite äldre ?

och hur som helst .. vem fan bryr sig vad folk på gatan säger ?
    det kanske han gör, eller så gör han inte det, hur ska jag veta det?
    det klart alla bryr sig om vad andra tycker, det är så det funkar, sen om man tar till sig det eller fortsätter på sin "jag-tycker-min-son-är-fin-i-klänning"- väg, det skiter JAG i. Jag tycker det är onormalt.
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-25 22:48:28 följande:
    Menar du att barn, från att de är minsta lilla cell, har gener för vilka kläder de ska ha på sig? Det var en intressant tes. Ta den med biologer, vet ja'.
    nej, det sa jag inte, kolla igen va jag skrev. Hjärnan utvecklas olika pga vilket KÖN man kommer bli. Penis eller vagina. Det är klart man ÄR ett kön, sen får man personligheter som formar en till en individ, man får ett namn av mamma och pappa etc. etc. Spela inte dumma nu.
  • Jagsajudet
    ThabisosMamma skrev 2011-02-25 22:54:20 följande:
    Ååå HEJA HEJA FamiljenCooper, Trollbottom, Dorian Ertymexx, Veladis m.fl! Hatten av till er som tar diskussionen!
    Ja verkligen!

Jag var med tidigare idag men jag orkade inte med alla dömande människor. Jag tycker det är så tragiskt att folk är så inrutade, så fixerade vid gamla normer! Världen förändras, låt den göra det åt det mer toleranta och fria hållet :)

Mer klänningar åt folket - män som kvinnor, gammal som ung!
  • Carolita
    bastardized skrev 2011-02-25 22:52:25 följande:
    Vilket jävla trams, pojkar går väldigt sällan på dagis i rosaklänning, gör de det aviker de från de andra pojkarna på dagis vilket naturligtvis gör att de andra små pojkarna reagerar helt naturligt och kan ställa till obehag för den lilla pojken i klänningen, de små barnen som som reagerar och ställer frågor till den lilla pojken i klänning är inte vana att se pojkar/män i rosa klänning i vardagen utanför den lilla skyddade värld som dagiset är, inte heller ser de elaka små barnen män i klänningar på byggen som pågår runt omkring i den lilla staden och farbrorn som kommer med mjölk till det lilla dagsiset har inte heller klänning, de elaka små barnens farfar och morfar har inte heller klänning, de elaka små barnen pappor har inte heller klänning, använd inte era barn som normbrytare är ni så jävla intresserade av detta så börja själva istället och låt era barn vara ifred. 
    Enklaste jävla logik, och inte ens det begriper ni.
    finally!
  • giftfri
    ricken skrev 2011-02-25 22:48:59 följande:
    I dagens samhälle är man politiskt inkorrekt om man inte anser att man bör exprimentera med genusnormer, och det gör att man bryter mot normerna genom att som Ts fråga mamman varför hennes son hade klänning på sig.
    Därimot kan man gärna få slänga Bhn och trosorna och och sjunga feminist ramsor som kvinna. Men samhället blir inte bättre för att man sätter Bhn och trosorna på sina söner. 

Du kan vara glad över att de värsta genusextremisterna här, inte har nån inverkan/påverkan på utvecklingen... Men det tragiska är att dom inte heller vet hur det går till ute i verkligheten, å vilka risker dom utsätter sina barn för, enbart för sina egna stolliga principers skull...
    Tyvärr kan det bli en bitter efarenhet, när deras ungar kommer lite högre upp i åldrarna, för jag tror inte dom tänker på, att deras barn senare kan bli mobbade, för vad som händer nu...

Du är inte alls, en bättre människa än mig!
  • Carolita
    Jagsajudet skrev 2011-02-25 23:02:24 följande:
    Ja verkligen!

Jag var med tidigare idag men jag orkade inte med alla dömande människor. Jag tycker det är så tragiskt att folk är så inrutade, så fixerade vid gamla normer! Världen förändras, låt den göra det åt det mer toleranta och fria hållet :)

så då är det helt ok att gå runt naken på sommaren? att se gamla gubbar utan tröja med hängpattar och håriga bröstkorgar inne på restauranger, kanske rent utav bara i underkläderna, eller varför inte en klänning???
    Tänk så fritt det kommer bli och alla kommer bli så glada!

Det är därför det finns regler, för att det inte ska urarta sig på alla håll.
  • ricken
    Jagsajudet skrev 2011-02-25 23:02:24 följande:
    Ja verkligen!

Ordet "klädning" syftade ursprungligen ospecifikt på ett livplagg, oftast ett plagg som användes utanpå kjorteln och kunde vara såväl ett herr- som damplagg. Småningom försvinner motsvarande plagg i mansklädseln, och klädningen blir ett kvinnligt plagg. Vad som idag benämns klänning hette tidigare livkjortel. Den moderna definitionen av klänning föds på 1500-talet och är då ett tudelat plagg. Först i slutet av 1700-talet dyker den helskurna klänningen upp.
  • Jagsajudet
    giftfri skrev 2011-02-25 23:05:09 följande:

Du kan vara glad över att de värsta genusextremisterna här, inte har nån inverkan/påverkan på utvecklingen... Men det tragiska är att dom inte heller vet hur det går till ute i verkligheten, å vilka risker dom utsätter sina barn för, enbart för sina egna stolliga principers skull...
    Tyvärr kan det bli en bitter efarenhet, när deras ungar kommer lite högre upp i åldrarna, för jag tror inte dom tänker på, att deras barn senare kan bli mobbade, för vad som händer nu...

Ja, blir min son mobbad är det väl för att sånna som du inte har vett att lära sina ungar att folk är olika!
Svar på tråden Pojke i klänning?!