• Anonym (***)

Pojke i klänning?!

Jag följde med min väninna i dag när hon skulle lämna sin son på dagis. Strax efter oss kommer det en mamma med sin dotter ( tror jag ) . Jag är helt säker på att det är en flicka tills en i personalen hälsar på pojken som heter Linus?! Linus har till min förvåning vita strumpbyxor och en röd klänning på sig ?! 
    Jag frågar mamman lite försynt varför sonen har klänning. Döm om min förvåning när mamman fräser åt mig att hennes barn är ett barn och inget kön!! Men får inget svar på varför grabben har klänning innan hon vänder på klacken och går! 

Personligen tycker jag att det är lite kränkande för pojken att ha på sig klänning!

Vad tycker ni??  Är det normalt att klä sin son i klänning eller tycker ni att det är kränkande?

( Linus heter igentligen något annat ) 

• Svar på tråden Pojke i klänning?!
  • Dorian Ertymexx
    Carolita skrev 2011-02-25 22:21:02 följande:
    hahahah ska jag ta åt mig nu när du skriver sådär?

killar är killar, tjejer är tjejer. That's it. Hur svårt ska det va?
    Och, återigen, vad har det med NÅGOT att göra?
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    Nenne666 skrev 2011-02-25 22:22:39 följande:
    skulle inte ta i en karl ens med tång med rosa klänning.
    Så mycket lättare för dig att välja bort "omanliga" män då! Vad är problemet?
  • mysfaaktor
    Carolita skrev 2011-02-25 23:07:23 följande:
    så då är det helt ok att gå runt naken på sommaren? att se gamla gubbar utan tröja med hängpattar och håriga bröstkorgar inne på restauranger, kanske rent utav bara i underkläderna, eller varför inte en klänning???
    Tänk så fritt det kommer bli och alla kommer bli så glada!

Det är därför det finns regler, för att det inte ska urarta sig på alla håll.
    Eh?
    Snälla, gå och göm dina argument under en gammal sten.
  • TheCoopers

Låter lite som han SD politiker som är emot "rasblandning" med motivationen :

– Det största problemet är att det kan bli ett slags identitetsproblem. Det vore bra för barnet om föräldrarna är lika till utseendet, säger Isak Nygren till Expo.
    Enligt Nygren leder "rasblandning" till rotlöshet.
    – När SD var mot adoption var det av samma skäl, det blir identitetsproblem och det kan ge psykiska problem,

Man ska INTE gå utanför normen eller rasen då kan de leda till allvarliga problem med identiteten .

I'm the me I choose to be ...
  • bastardized
    Veladis skrev 2011-02-25 23:10:52 följande:
    Jag jobbar på förskola. Det märks att du inte gör det. Det finns inte nån "enkel jävla logik" i ditt inlägg.
    Jag jobbar på förskola. Jag har erfarenhet av sådana här fsituationer. Min logik, om vi nu ska hänga kvar vid det begreppet, säger mig att jag vet mer om den saken än då, så sluta komma med hypoteser som saknar förankring.

Skrämmande syn på barn som elaka, som sagt.

Vem har sagt att vi som tycker det är OK att bryta könsnormer bara låter våra barn klä sig oberoende av kön?
    Det ena förtar inte det andra.
    Jag bryr mej inte om vad du jobbar med och  jag har varit på tillräckligt många dagis för att begripa att de är ovanligt med killar i rosa klänning
    Min berättelse var till för att även du skulle se hur samhället fungerade och varför det uppfattas som ovanligt att pojkar har rosa klänningar, jag försökte verkligen göra det enkelt så att alla skulle förstå, du gjorde det inte.
    Att ni är en liten minoritet är mycket glädjande.
  • Dorian Ertymexx
    Carolita skrev 2011-02-25 22:26:32 följande:
    Jag har sett nåra små killar i dagisåldern, ofta nordiska, som har långt hår och liknar tjejer. Det är så att man måste klia sig i ögonen och titta igen. Såg jag rätt?
     "bra för dom att experimentera sig fram med kläder.."=bullshit.
    Stackars barn.
    Stackars barn som växer upp i ett samhälle med normhysteriker, ja.
  • Jagsajudet
    giftfri skrev 2011-02-25 23:12:36 följande:
    Men ni hindrar ju den naturliga sunda utvecklingen, den som växer fram genom erfarenheter, ni vill ju pracka på oss alla andra, era helt oprövade idéer istället, kalla det nån slags sanning!!

Jag vill ju säga tvärtom. Att NI hindrar den naturliga utvecklingen genom att stenhårt hålla fast i traditioner och normer.

Jag kräver inte att din son ska ha kjol, men jag vill att min ska kunna ha det om han önskar. Utan att ni dömer honom, utan att era barn ska vara elaka mot honom.. Så ja, vem är det som prackar på vem här egentligen?

• mysfaaktor
    ricken skrev 2011-02-25 22:48:59 följande:
    I dagens samhälle är man politiskt inkorrekt om man inte anser att man bör exprimentera med genusnormer, och det gör att man bryter mot normerna genom att som Ts fråga mamman varför hennes son hade klänning på sig.
    Därimot kan man gärna få slänga Bhn och trosorna och och sjunga feminist ramsor som kvinna. Men samhället blir inte bättre för att man sätter Bhn och trosorna på sina söner. 
    Varför skulle söner behöva bh?
  • Dorian Ertymexx
    giftfri skrev 2011-02-25 22:27:34 följande:
    Hur många av er har jobbat med eller haft med barn i tonåren att göra eg.., troligen en väldigt liten dela v er som är genusfanatiker..
    För jag lovar att de ungar som kommer klädda i könspecikifika kläder av fel kön, dom ligger väldigt illa till, många av dom lär bli rejält mobbade.
    Å det har inget att göra med vad jag tycker om mobbing, bara att jag vet hur djävliga ungar kan vara med varandra, å jag skulle ALDRIG utsätta ett barn för den helt onödiga risken att bli mobboffer..
    Jag har jobbat som lärare i flera år. Och innan det har jag jobbat som kamratstödjare. Och jag umgås en del med ungdomar än idag, om än inte i grundskoleålder.

Jag träffar också många som är queera.

Och jag har varit mobbad, och vet att mobbingsnacket är rent bullshit. INGEN blir mobbad för att denne har "fel" kläder på sig. Man blir mobbad ENBART för att man hamnat längst ned på hackordningen. Ingenting annat.
  • SweetNilam
    giftfri skrev 2011-02-25 23:12:36 följande:
    Men ni hindrar ju den naturliga sunda utvecklingen, den som växer fram genom erfarenheter, ni vill ju pracka på oss alla andra, era helt oprövade idéer istället, kalla det nån slags sanning!!
    Den "sunda" utvecklingen är (precis som "sunt förnuft") endast fördomar som talar... 
Svar på tråden Pojke i klänning?!