• Anonym (***)

Pojke i klänning?!

Jag följde med min väninna i dag när hon skulle lämna sin son på dagis. Strax efter oss kommer det en mamma med sin dotter ( tror jag ) . Jag är helt säker på att det är en flicka tills en i personalen hälsar på pojken som heter Linus?! Linus har till min förvåning vita strumpbyxor och en röd klänning på sig ?! 
    Jag frågar mamman lite försynt varför sonen har klänning. Döm om min förvåning när mamman fräser åt mig att hennes barn är ett barn och inget kön!! Men får inget svar på varför grabben har klänning innan hon vänder på klacken och går! 

Personligen tycker jag att det är lite kränkande för pojken att ha på sig klänning!

Vad tycker ni??  Är det normalt att klä sin son i klänning eller tycker ni att det är kränkande?

( Linus heter igentligen något annat ) 

• Svar på tråden Pojke i klänning?!
  • Insatt
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-28 18:13:48 följande:
    Men dom ÄR ju snälla! De vill rädda barnet från att bli mobbat (av dem själva)!

Litet som med beskyddarverksamhet, vet du. De är snälla och ber artigt att få pengar av butiksinnehavarna för att dessa inte ska bli nedbrända eller på annat vis saboterade (av beskyddarna själva).
    Haha, bra liknelse.
    Ja det är ju ofta föräldrarna som är problemet. Föräldrar med glappkäft. Detta har ju inte med kläder att göra, men med glappande käftar: Jag kommer ihåg när jag gick i 3:an i lågstadiet och min kompis lillasyster gick i 1:an. En ny flicka började i deras klass på vårterminen och på föräldramötet berättade denna flickas föräldrar för läraren och alla föräldrar att barnet var adopterat och att hon inte visste det själv. Nästa dag visste hela skolan att barnet var adopterat, detta eftersom föräldrarna inte har vett att hålla käften (adoptivföräldrarna borde såklart också haft vett att hålla sin hemlighet hemlig om de nu ville att den tillsvidare skulle vara det). Vuxna beter sig tyvärr inte alltid vuxet, men det hade ju varit trevligt om de haft vett att fatta att man inte försöker sätta käppar i hjulet för andra barns liv och utveckling. Men men... det kanske bor kvar en liten mobbare i vissa vuxna med (det vet jag att det gör).
  • Dorian Ertymexx
    Insatt skrev 2011-02-28 18:23:44 följande:
    Haha, bra liknelse.
    Ja det är ju ofta föräldrarna som är problemet. Föräldrar med glappkäft. Detta har ju inte med kläder att göra, men med glappande käftar: Jag kommer ihåg när jag gick i 3:an i lågstadiet och min kompis lillasyster gick i 1:an. En ny flicka började i deras klass på vårterminen och på föräldramötet berättade denna flickas föräldrar för läraren och alla föräldrar att barnet var adopterat och att hon inte visste det själv. Nästa dag visste hela skolan att barnet var adopterat, detta eftersom föräldrarna inte har vett att hålla käften (adoptivföräldrarna borde såklart också haft vett att hålla sin hemlighet hemlig om de nu ville att den tillsvidare skulle vara det). Vuxna beter sig tyvärr inte alltid vuxet, men det hade ju varit trevligt om de haft vett att fatta att man inte försöker sätta käppar i hjulet för andra barns liv och utveckling. Men men... det kanske bor kvar en liten mobbare i vissa vuxna med (det vet jag att det gör).
    Klart det gör. Skillnaden mellan barn och vuxen är inte så stor som en del vill göra gällande. Speciellt inte när det kommer till mobbingglädje. ;/
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Insatt
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-28 18:35:43 följande:
    Klart det gör. Skillnaden mellan barn och vuxen är inte så stor som en del vill göra gällande. Speciellt inte när det kommer till mobbingglädje. ;/
    Nej det har du rätt i. Vissa verkar ju gilla mobbare så mycket så att de vill utbilda sina barn till sådana.
  • Dorian Ertymexx
    Insatt skrev 2011-02-28 18:37:36 följande:
    Nej det har du rätt i. Vissa verkar ju gilla mobbare så mycket så att de vill utbilda sina barn till sådana.
    Tja, om man aldrig varit mobbad måste man ju tro att det är värre att mobbas än att mobba. Eller så tror de på karma, eller "what goes around comes around"?
  • QueenK

Jag har faktiskt stött på betydligt fler vuxna som mobbar än barn som mobbar. Helt sjukt att vuxna människor kan bete sig så fruktansvärt dåligt.

Jag trodde att det var meningen för människor att utvecklas? I många fall är barn mycket mer utvecklade än vuxna,

Knowledge comes from others, wisdom from within
  • Dorian Ertymexx
    QueenK skrev 2011-02-28 19:38:02 följande:
    Jag har faktiskt stött på betydligt fler vuxna som mobbar än barn som mobbar. Helt sjukt att vuxna människor kan bete sig så fruktansvärt dåligt.

Jag trodde att det var meningen för människor att utvecklas? I många fall är barn mycket mer utvecklade än vuxna,
    QK, har du inte hängt med i politiken? Det ska avvecklas nu, inte utvecklas! De följer bara trenden! :P
  • QueenK
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-28 19:39:54 följande:
    QK, har du inte hängt med i politiken? Det ska avvecklas nu, inte utvecklas! De följer bara trenden! :P
    True Flört

Men det är inte konstigt att barn mobbar, de gör ju bara som vuxna gör..
    Knowledge comes from others, wisdom from within
  • Dorian Ertymexx
    QueenK skrev 2011-02-28 19:46:43 följande:
    True Flört

Men det är inte konstigt att barn mobbar, de gör ju bara som vuxna gör..
    Japp.
  • TheCoopers
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-28 17:49:31 följande:
    Precis! För vi vill ju inte bli som de onda kommunisterna, utan ha frihet och demokrati nog att kunna välja att vara precis likadana som alla andra!!!
    Rättning i ledet .. i det hetronormativa , konservativa , alla vi barn i bullerbyn , blåögda ledet .
    I'm the me I choose to be ...
  • Dorian Ertymexx
    TheCoopers skrev 2011-02-28 22:23:38 följande:
    Rättning i ledet .. i det hetronormativa , konservativa , alla vi barn i bullerbyn , blåögda ledet .
    1984 - "Frihet är tyranni!"
Svar på tråden Pojke i klänning?!