stikkem skrev 2012-07-14 09:12:18 följande:
Och varfor ar det ditt problem om folk avstar fran barn av andra orsaker an de biologiska?
Ar det inte mer egoistiskt forresten att envisas med att skaffa barn, trots att jorden ar overbefolkad? Bara for att man vill fora vidare sina gener och vara en "god kvinna"? Det finns miljoner av barn utan hem eller framtid, varfor prioriteras inte adoption av dessa framfor sjalv klamma ut ett barn?
Lyckligvis ar vi manniskor en art med formaga att tanka framat och intebara ar styrda av biologin, det ar val snarare ett steg bakat i evolutionen att helt utan eftertanke bli pa smallen och reproducera sig?
Vem har sagt att det är mitt problem? Tråden tar upp det ämnet och jag säger vad jag tycker. Det är inte jag som har startat tråden. Snarare är det ert problem, samhällets problem.
Som jag har påpekat två gånger: om vi inte skulle tära på jordens resurser skulle inte överbefolkningen vara ett problem. Varför ska någon avstå från att föda barn för att du, eller någon annan, ska gå och kasta bort halva lönen på (i bästa fall) rean på H&M?
Att det finns barn utan hem eller framtid är de berörda staternas problem. Om en kvinna vill föda barn (en biologisk rättighet), och gör det också, är det statens problem att den inte kan ge henne, eller hennes barn, det stöd som hon behöver. Inte kvinnans.
"Klämma ut ett barn, bli på smällen, reproducera sig" - vilken fin inställning du har. Den bevisar snarare att människor ÄR styrda av biologin. Du inser väl att du själv har blivit klämt ut en gång? Det heter ATT GE LIV. Du, eller ni andra som sitter här och skriver om att ni inte vill ha barn, har ni tänkt på att ni inte ens skulle sitta här och komma med era "underbara" åsikter ifall era föräldrar hade varit av samma åsikt?