bukaka skrev 2012-07-13 15:09:58 följande:
Men det här är ju Sverige. Här vill man ta hand om sina hundar/katter/kaniner istället. Här trivs man så. Ju mindre ansvar man får, ju färre personer behöver en - desto bättre. Tänk att någon faktiskt behööööver en. Och det klockan fyra på morgonen. Usch. Hellre att jag behöver ingen och ingen behöver mig.
När landets föräldratidning skriver om stackars, utmattade föräldrar som får sin älskade egentid när de storhandlar på ICA så kan jag förstå att situationen och inställningarna är som de är.
Bortsett från de biologiska/medicinska orsakerna anser jag att INGEN ursäkt duger. Kvinnan är till för att föda barn. Det är därför hon har bröst, livmodern etc. Att INTE vilja det är en evolutionär degradering. Det finns många orsaker till den, men det ska jag inte gå in på.
Ja, och vad är problemet menar du? Kvinnor föder ju barn, allt i enlighet med din åsikt i frågan, men dock inte alla, vilket kanske är bra med tanke på att jorden redan är överbefolkad. "Kvinnan är till för att föda barn" skriver du, men kvinnor som inte kan få barn, hur ser du på dem? Ska de på något sätt avlägsnas då de, enligt dig, inte fullgör sin "uppgift"?