bukaka skrev 2012-07-14 10:44:10 följande:
Det är inget argument alls, utan mitt försök att påvisa det paradoxala i situationen. Nu när era föräldrar har gett er liv och allt det tillhörande, nu när ni FINNS TILL och har själva varit barn en gång, ja, då kan man påpeka hur värdelöst det skulle vara att ha barn. För ni finns ju redan till, för era föräldrar har "stått ut" med er. Och var ser du att jag diskuterar hur det var generationer innan oss?
Kaniner reproducerar sig :) Människor ger liv. Det har inget med religion att göra utan om att man, som människa, ska vara av högre uppfattning om sig själv.
Jag hade inte ens någon tanke om att göra antaganden om vem du ("eller någon annan", som jag skrev) är, jag har så många andra större eller mindre problem här i livet :) Just det var faktiskt ett argument mot ursäkten om att jorden är överbefolkad. Som jag nu skriver för fjärde gången: skulle inte du, ELLER NÅGON ANNAN, vara en väsentlig del av vår konsumtionsgalna generation, skulle inte överbefolkningen vara ett problem.
Ifall det nu spelar nagon roll sa ar jag helt overtygad om att en del av problematiken med min asikt att barn inte ar nagot sjalvklart for alla ar sakerligen det faktum att mina foraldrar hade det ett rent helvete med min syrra, langt upp efter sen tonar. Utan tvekan sa tror jag mina foraldrar hade valt annorlunda om de hade haft facit i hand.
Sa for att mina foraldrar och deras forhallande overlevde att ha barn, ar det en given orsak att jag ska offra 15 ar av mitt pa ett stormigt och extremt negativ tillvaro? Varfor? Exakt vas tjanar jag, samhallet eller jorden pa det?
Istallet for att njuta av livet som det ar, stabilt, karleksfullt, utvecklande och spannande?
Vad du an pastar sa AR jorden overbefolkad.