Inlägg från: She is Me |Visa alla inlägg
  • She is Me

Vagnfunderingar

Ni som har tre barn har ni haft syskonvagn?  och hur långt är det mellan barnen? Jag köpte en beg syskonvagn  när  fick andra barnet, men använde den nästan inte,  men jag tänker att  hur har man koll på tre barn när man är ute å går?  Barnen kommer var 2 1/2 och 4 år när trean kommer.
    Jag vill eg ha en Teutonia Mistral, för att den har fullt liggläge, vilket kan vara bra när man har magsovande barn som jag har haft. Och den är vändbar, och man kan sätta adapter till Akta gracos bilskydd, som vi har....

Google is my friend ♥
  • She is Me

har ändrat mig, och vill nog ha en Teutonia Prestige istället.... kommer inte ha nån syskonvagn, har sålt vår gamla då jag ändå inte använde den, utan kommer ha den nyfödde i sjal i början och lilltjejen kan då ha vagnen om det skulle behövas. och kanske en ståbräda.... 

Google is my friend ♥
  • She is Me

Ingen som kollat teutonias vagnar?  är inne på att köpa en Mistral eller Prestige....  vet inte vilka modeller som Emmaljunga och brio har som liknar dem? Vill ha en vagn med stora hjul, vändbar, gärna kombi, fulltliggläge...  inte för stor, tung och klumpig.

Google is my friend ♥
  • She is Me
    MissMarilyn skrev 2011-04-18 15:19:19 följande:
    Skulle kika på en men BP i stan hade inte teutonia...
    Jag skulle gärna vilja ha en lättare syskonvagn men hon sa att den var lika "klumpig" som Emmaljungans...
    Det jag gillar med teutonian, som jag sett är att sitsen går att ha vänd mot sig...

Men nu lutar det starkt åt en baby jogger för vår del.
    Ja det är det som jag gillar med teutonia med, plus fullt liggläge, fast det är kanske fler som har det?!  Har snöat in helt på teutonia
    Google is my friend ♥
  • She is Me
    Cornellia skrev 2011-04-18 16:07:51 följande:
    Jag har bestämt mig för en teutonia Spirit, den har verkligen allt vi vill ha. Vi kommer beställa den från tyskland.
    åh trevligt, var kommer ni beställa den, och hur mycket skiljer det sig i pris?
    Google is my friend ♥
  • She is Me

Nån som kollat eller känt på en trille vagn, har blivit lite sugen på en sån, de har gott om plats, fullt liggläge mmoch väger bara 11kg

Google is my friend ♥
  • She is Me
    Cornellia skrev 2011-04-27 10:06:59 följande:
    Jag har varit och känt på en, tyckte den verkade väldigt praktisk eftersom den jag kände på var en fyrhjuling, med stora svirvelhjul fram.
    Dock kändes den inte alls lika stabil och så som teutonian, plastig på nått sätt, och lite rapplig. Så jag övergav den snabbt.
    ah...  ja jag är ju med ett fan av teutonia, så jag ska väl kanske hålla mig till det då
    Google is my friend ♥
  • She is Me
    N e m i skrev 2011-05-09 22:16:52 följande:
    Ni som ska ha syskonvagn, vilken vagn tänker ni köpa? Jag skulle vilja ha en där man har en separat liggkorg och en framåtvänd sittdel för storebror, då 3 år. Har tittat på blocket på emmaljunga twin cangaroo. Någon som har andra tips eller synpunkter? Tror lillen (storebror) behöver kunna sitta över vintern...
    har oxå lite sådana funderingar....  fast jag har gärna båda barnen på samma håll.  Nån som vet om alla emmaljunga går att vända handtaget på?
    Google is my friend ♥
  • She is Me
    She is Me skrev 2011-05-10 08:41:22 följande:
    har oxå lite sådana funderingar....  fast jag har gärna båda barnen på samma håll.  Nån som vet om alla emmaljunga går att vända handtaget på?
    alltså även äldre modeller.... i prisklassen under 1000 kr
    Google is my friend ♥
  • She is Me

C: men då tror jag du fått med allt ;) köp inget parasoll men det hade du inte skrivit att du skulle heller :) vilka färg blir det nu då?

• She is Me

Klokt :) jag har en viss förmåga att fastna för vissa färger när jag är gravid, första grav var det brunt andra rött och denna är just turkos som gäller vill ha allt i tukost kanske lite tröttsamt efter några månader :)

• She is Me

Den gröna var väldigt fin, om färgen stämmer med verkligehten annars är jag oxå ett fan av brunt. Beige är snyggt, men frågan hur snygg den är efter några månader....

Google is my friend ♥
  • She is Me
    betula skrev 2011-06-10 15:42:46 följande:
    Den beigea är den gröna! Så så stor skillnad är det på nyanser på de olika bilderna de har!

Det lutar mest åt den bruna, men ibland känns det lite trist...
    haha det var ju lite märkligt, det är kanske en sån knasig nyans som ändrar sig beroende på hur ljuset faller på den.....

Men det bruna är snyggt, sen kan man ju pimpa den med färg detaljer rosa och brunt alt ljusblått och brunt tycker jag är super fint!
    Google is my friend ♥
  • She is Me

Jag tycker visst man kan ha en röd vagn till en pojke, den röda är jättefin! Där är ju inga flickiga detaljer, jag kollade på en emmaljunga när vi väntade första men det var massa röda hjärtan i så det tyckte jag var lite för puttinuttigt. Vi visste inte vad vi väntade då, jag letar röd vagn nu och vet inte könet...

• She is Me

Nån expert på brio vagnar här? Har köpt en bättre begagnad kombivagn från 06. Den är väldigt trög att fälla ihop, vet nån om man kan fixa spärrarna på handtaget så att det enklare att dra upp dem? Vet ni om man kan köpa nya lufthjul två av dem vobblar lite är det samma fattning på nya och gamla hjul villsäga?

• She is Me

Ja det är väl bara att gå loss med 5-56 :) vi hade en från 02 innan men den hade inte samma ihopfällningsmekanism. Ska kika efter hjul på tradera tänkte jag...

• She is Me

Det löste sig med 5-56, vagnen går jättelätt att fälla ihop. Förra ägaren sa att den alltidvarit trög och det var vanligt på just dessa vagnar. Framhjulen vobblar fortfarande, läste någonstans att man kan spänna ekrarna, nån som vet hur man gör det?

Svar på tråden Vagnfunderingar