Inlägg från: trivsamma forandringar |Visa alla inlägg
  • trivsamma forandringar

Vagnfunderingar

Har också börjat kika runt efter vagn. Skulle gärna vilja ha en begagnad till bra pris, men den måste givetvis vara riktigt fräsch. Men jag vill ändå veta vad jag är ute efter och inte bara köpa någon som är fräsch!

Har nog funderat mest på en Emmaljunga Edge Duo eller en Emmaljunga City Cross. Läste att dessa vagnar är populära i den här tråden och jag ser också att det är många med mig som har hund och vill kunna gå hundpromenader med den.

En sak bekymrar mig dock och jag undrar vilka bilar ni har, som vill ha plats med både vagn och hund i bagagen?
    Vi har en Saab 95 kombi...
    Hoppas någon kan komma med någon bra kommentar =)

• trivsamma forandringar
    betula skrev 2011-05-06 19:20:07 följande:
    Vi har en liten golf och hur vi skall få plats vet de tusan :P Men planen är nog att uppgradera bilen så småningom. Vi använder dock bil väldigt sällan. Hundarna åker i baksätet och/eller vid mina fötter i framsätet(passagerarsätet så klart) och där har jag ju inte tänkt ha nån vagn oavsett ;)
    Nej, det är klart!
    Min hund åker bil väldigt ofta och trivs endast att sitta i bagagen.
    Vi får väl åka med två bilar En med vagn och en med vovve hihi

Men om man väljer en Edge Duo och har liggdelen i ca 6 månader, vet ni om sittdelen är mindre då? Någon som vet måtten på sittdelen?
  • trivsamma forandringar

Edge Duon är 91 cm lång och Citycrossen 89 cm.
    Chassit är ju detsamma på liggdelen och sittdelen, så längden på vagnen borde ju inte bli mindre för att man kör med sittdelen, eller?
    Däremot blir sittdelen inte så hög som liggdelen. Men det beror ju lite på om man tänkt sig ha vagnen med längden eller tvären i bagagen också... Vi vill gärna ha in den på längden.

• trivsamma forandringar

Imorgon ska vi åka och kika på en City Cross. Hittade den på Blocket och den ser väldigt fräsch ut.

Tycker de ser låga ut, men jag hoppas jag har fel... Googlade lite och folk som har dem verkar inte uppleva dem låga. Till o med en tjej som var 180 cm lång skrev och hade varit rädd för att den var låg, men hon hade aldrig tänkt på det när hon väl köpt vagnen.
    Tänk att vår lilla tös kanske ligger i den här vagnen om några månader *lycka*
  • trivsamma forandringar
    N e m i skrev 2011-05-13 10:59:09 följande:
    Vi hade en sån vagn och vi var jättenöjda! Upplevde den inte som låg... Den är väldigt lätt o smidig!
    Det låter bra det! Känns bra att ha en vagn som lätt går in i bilen och som inte är alltför tung och klumpig att packa i och ur osv. Jag tror vi också kommer bli nöjda med den, bara den ser lika fräsch ut som den gör på bilden!
Svar på tråden Vagnfunderingar