• Spears

    Hur har det gått för er 41+?

    Hej!   Min historia:

    Blev gravid spontant i Juli 2010, men missfall v.6  sen har jag gjort 2 st IVF:er efter det..


    1a IVF långa metoden 225 Gonal F så fick jag ut 5 ägg av 8 äggblåsor 3 blev befruktade  2 till mig och inget till frysen testade -

    2a IVF långa metoden 300 Gonal F  + akupunktur så fick jag ut 8 ägg ur 10 äggblåsor alla 8 befruktade!! Blev långtidsodling och 1 st 10p blastocyt till mig och inga till frysen, testade -

    Nu inför 3:e ska jag göra korta metoden har inte fått dos ännu. Känns skönt för nu kan man testa själv en månad oxå utan hormoner. Jag kör iofs Bisolvon och Rosenrot oc akupunktur. Men ingen spray som ställer till det nu . Känns bra att få göra korta metoden nästa gång!!

    Hur har det gått för er ? Dos , långa korta metoden?? Akupunktur? Örter? Dieter?  hoppas det är många som lyckats därute skulle vara kul och veta er historia bakom när ni lyckades...

    Kram Kram

  • Svar på tråden Hur har det gått för er 41+?
  • Inanna Li

    Hej! Jag är 42,5 år och jobbar på första barnet. Här kommer min historia:

    Sept 2009- Mars 2010 - Sex månader i sänghalmen utan resultat

    April 2010 - Utredning som visade på manlig faktor och oerhört bra AMH för min ålder. Dock polyper i livmodern som kan ställa till det för embryots implantation.

    IVF/ICSI 1 maj/juni 2010 - Korta metoden, Gonal-F 225 IE, fick 21 äggblåsor, 18 tömdes. 15 innehöll ägg. 13 mogna ägg befruktades, 2 tredagarsodlade till mig, 3 femdagarsodlade blastocyster till frysen. Testade minus.

    Polypoperation augusti 2010 - 2 cm polyper togs bort. Förhoppningsvis kan ett embryo fästa hädanefter.

    FET 1 september 2010 - Blastocyst nummer 1 återfördes. Plus på stickan. Konstaterat MA i november vecka 9 och skrapning.

    FET 2 februari - Blastis 2 dog vid upptining. Blastis 3 återfördes. Blödning på RD 5. Tomt i frysen.

    IVF/ICSI 2 mars 2011 - Så snart mensen kommer. Gonal-F 225 IE igen.

    Så nu hoppas jag på tur efter tre misslyckade återföringar. 

    Stor lycka till dig oxå! Kram!

  • Spears

    Hej!  Vilket bra resultat du har haft ändå :) Hur kom det sig att du fick göra korta metoden? Valde de den åt dig eller sa du att du ville ha den? Vart går du? Jag går i Falun!

    Hade mycket hellre gjort korta jag oxå men de sa att långa skulle vara bättre, men jag börjar tvivla på det har märkt att många får bättre resultat med korta metoden!! Så nu bad jag om korta och jag fick göra det!! Skönt!!

    Hoppas det går bra för er nästa gång!!! Kram Kram!!

  • Inanna Li
    Spears skrev 2011-03-05 15:07:38 följande:
    Hej!  Vilket bra resultat du har haft ändå :) Hur kom det sig att du fick göra korta metoden? Valde de den åt dig eller sa du att du ville ha den? Vart går du? Jag går i Falun!

    Hade mycket hellre gjort korta jag oxå men de sa att långa skulle vara bättre, men jag börjar tvivla på det har märkt att många får bättre resultat med korta metoden!! Så nu bad jag om korta och jag fick göra det!! Skönt!!

    Hoppas det går bra för er nästa gång!!! Kram Kram!!
    Tack! Jag går på IVF-kliniken i Göteborg somsamarbetar med Falunkliniken. Jag fick göra korta för att jag har regelbunden mens med ÄL varje månad och för att jag hade bra värden men jag tror att nästan alla äldre får göra korta på min klinik. Kliniken valde åt mig kan man ju säga men jag hade nog föredragit korta i vilket fall.  Det är ju bra då det går snabbare och tid är ju inget man har i denna ålder! Jag fick jättebra resultat med korta så därför blir det den igen. Nu ska jag trotsa åldersfaktorn som min läkare säger går före allt annat oavsett toppresultat Rynkar på näsan!

    Hoppas det går bättre för er oxå nästa gång! Härligt att du får göra korta så du slipper klimakteriet Skrattande! Många kramar! Bra att det finns fler över 41 som är inne i denna IVF-karusell!
  • myran6801

    Jag är 43 år och har gjort 4 st IVF:er men det har tyvärr inte blivit ngn bebis. Min äggkvalitet är antagligen orsaken så det ser mörkt ut Hoppas ni andra lyckas bättre.  

  • Spears
    Inanna Li skrev 2011-03-05 16:32:28 följande:
    Tack! Jag går på IVF-kliniken i Göteborg somsamarbetar med Falunkliniken. Jag fick göra korta för att jag har regelbunden mens med ÄL varje månad och för att jag hade bra värden men jag tror att nästan alla äldre får göra korta på min klinik. Kliniken valde åt mig kan man ju säga men jag hade nog föredragit korta i vilket fall.  Det är ju bra då det går snabbare och tid är ju inget man har i denna ålder! Jag fick jättebra resultat med korta så därför blir det den igen. Nu ska jag trotsa åldersfaktorn som min läkare säger går före allt annat oavsett toppresultat Rynkar på näsan!

    Hoppas det går bättre för er oxå nästa gång! Härligt att du får göra korta så du slipper klimakteriet Skrattande! Många kramar! Bra att det finns fler över 41 som är inne i denna IVF-karusell!
    Då kan vi följas åt och jag hoppas el vi ska plussa båda 2 :)
  • Inanna Li
    Spears skrev 2011-03-07 11:24:08 följande:
    Då kan vi följas åt och jag hoppas el vi ska plussa båda 2 :)
    Absolut! Nu är det plus som gäller!
  • Spears
    myran6801 skrev 2011-03-06 18:59:58 följande:
    Jag är 43 år och har gjort 4 st IVF:er men det har tyvärr inte blivit ngn bebis. Min äggkvalitet är antagligen orsaken så det ser mörkt ut Hoppas ni andra lyckas bättre.  
    Tråkigt! Har du gett upp nu eller ska du försöka vidare vet att i danmark tar de emot de som är 43+!! Eller har du funderat på ÄD? Kramar!!
  • Inanna Li
    myran6801 skrev 2011-03-06 18:59:58 följande:
    Jag är 43 år och har gjort 4 st IVF:er men det har tyvärr inte blivit ngn bebis. Min äggkvalitet är antagligen orsaken så det ser mörkt ut Hoppas ni andra lyckas bättre.  
    Tack! Undrar också vad du funderar på att göra. Många kramar till dig Hjärta!
Svar på tråden Hur har det gått för er 41+?