• Anonym

    Ingen hade varit gladare än jag om DU inte var pappa till vårat barn!

    Är så heligt förbannad! Dels på mig själv som överhuvudtaget gick med på att träffa denna karl och sen är så dum i huvudet att jag blir med barn med honom.


    Jag tog mitt förnuft till fånga, la benen på ryggen o SPRANG! Nu ska du komma hit lite då och då och leka pappa. Sååå duktig så!


    På familjerätten ska du skrika o hota dig till vad du tror är dina rättigheter! Du har fan inga rättigheter alls. Det är ditt barn som har rättigheter!


    Då inte det fungerar, så hittar du på nåt annat. Då ska vi minsan ha ett faderskapstest! Ja men visst FINE! Varsogod din idiot! Vad fan tror du? Ingen hade vart gladare än jag om du INTE var pappa!


    Då hade jag då slängt det i ansiktet på dig för länge sen! För jag hade hellst sluppit se dig!!!  Men du kanske hoppas att det inte är ditt. Eller är det säkrast att veta om du ska dra in advokater, om det är värt pengarna? Hur mycket är ditt barn värt?


    Nä fy faaan för dig, dina utspel, utsagor, hot!


    Önskar av hela mitt hjärta att du växer till dig och är en bra pappa till ditt barn nån gång i framtiden.


    Men JAG hade hellst velat be dig dra åt helvete o kom aldrig mera tillbaka!!!


    Men jag biter ihop.....bjuder hem dig till mig för att vårat barn ska få träffa sin pappa!


    Mår så fruktansvärt dåligt av det, men gör det fär barnet!


    Så, nu har jag fått ur mig detta! Skit samma om tråden ruttnar bort! Var TVUNGEN!

  • Svar på tråden Ingen hade varit gladare än jag om DU inte var pappa till vårat barn!
  • Anonym (huvva)

    Ingen rolig situation, kan man förstå. Hoppas det känns lite bättre nu när du fick skrika av dig...

  • Anonym
    Anonym (huvva) skrev 2011-03-05 16:33:05 följande:
    Ingen rolig situation, kan man förstå. Hoppas det känns lite bättre nu när du fick skrika av dig...
    Jaa så skönt så! Mycket man känner men som man inte får säga!
  • Anonym (VadTroddeDuDå?)

    Naturligtvis kommer många män som har en tveksam relation till barnets mamma att vilja ha en faderskapsbekräftelse – män kan ju till skillnad från kvinnor aldrig vara säkra på att de är barnets föräldrar, med mindre än att en faderskapsutredning görs.

    Mao, han kräver ingen annan säkerhet än den du fått gratis pga. av din biologi

    Angående rättigheter så får mammor alla rättigheter i present, utan annan prestation än att föda barnet, medan pappan antingen måste "godkännas" av  mamman, eller gå till domstol.

    Mao, han kräver inget annat än samma rättigheter som du fått i present av staten för att du råkar ha en snippa, och inte en snopp, mellan benen.

     Inte heller behöver du bjuda in pappan till ditt ditt hem. Låt barnet umgås hos pappan.

    Mao, samma möjlighet som du anser att bara du ska ha rätt till. 

    Anledningen till att du reagerar med sån våldsam aggression är att du i grunden ser barnet som din personliga egendom, och därför tycker att det är "orättvist" att pappan vill ha samma rättigheter som du. 

    Men, du har själv försatt dig i den här situationen, som valde att skaffa ett barn med den mannen, så varför klagar du på att pappan vill ha samma rättigheter som du.

  • Anonym (huvva)
    Anonym (VadTroddeDuDå?) skrev 2011-03-07 08:20:37 följande:
    Anledningen till att du reagerar med sån våldsam aggression är att du i grunden ser barnet som din personliga egendom, och därför tycker att det är "orättvist" att pappan vill ha samma rättigheter som du. 
    TS vet nog bäst själv varför hon är förbannad...

    Lustigt att pappor alltid får reagera hur de vill. De får bli förbannade, känna sig överkörda, påtvingade faderskap och Gud vet allt. Kvinnor ska minsann inte pipa över nånting eftersom de alltid får skylla sig själva pga sina val.
  • Anonym (VadTroddeDuDå?)
    Anonym (huvva) skrev 2011-03-07 08:32:03 följande:
    TS vet nog bäst själv varför hon är förbannad...

    Lustigt att pappor alltid får reagera hur de vill. De får bli förbannade, känna sig överkörda, påtvingade faderskap och Gud vet allt. Kvinnor ska minsann inte pipa över nånting eftersom de alltid får skylla sig själva pga sina val.
    Du försöker dig på den gamla vanliga "kvinnor är alltid offer, män alltid förövare"-taktiken konstaterar jag.

    Vilket i det här sammanhanget är bullshit:

    Kvinnor har ju de facto fler möjligheter, dels vad gäller möjligheterna att avbryta en graviditet, och i all synnerhet när det gäller vårdnaden, som kvinnor får till skänks, men som män måste få genom mammans goda vilja eller genom domstolen.

    Den som har större valmöjligheter har också större ansvar för sina val, konstigare än så är det inte.
  • Anonym (huvva)
    Anonym (VadTroddeDuDå?) skrev 2011-03-07 08:46:40 följande:
    Du försöker dig på den gamla vanliga "kvinnor är alltid offer, män alltid förövare"-taktiken konstaterar jag.

    Vilket i det här sammanhanget är bullshit:

    Kvinnor har ju de facto fler möjligheter, dels vad gäller möjligheterna att avbryta en graviditet, och i all synnerhet när det gäller vårdnaden, som kvinnor får till skänks, men som män måste få genom mammans goda vilja eller genom domstolen.

    Den som har större valmöjligheter har också större ansvar för sina val, konstigare än så är det inte.
    Jag anser inte att någon är ett offer i en sån här situation. Offer är man om man blivit utsatt för något man inte kunnat påverka själv. Du läser mellan raderna fast det inte står nåt där.

    Så bara för att kvinnor har större valmöjlighet får de inte tycka att situationen suger och bli förbannade?
  • Anonym (VadTroddeDuDå?)
    Anonym (huvva) skrev 2011-03-07 08:53:12 följande:
    Jag anser inte att någon är ett offer i en sån här situation. Offer är man om man blivit utsatt för något man inte kunnat påverka själv. Du läser mellan raderna fast det inte står nåt där.

    Så bara för att kvinnor har större valmöjlighet får de inte tycka att situationen suger och bli förbannade?
    Jo, absolut, alla har rätt att att känna ilka, sorg, frustration, och alla de känslor man som människa kan ha.

    DÄREMOT, har man som förälder ett ansvar att särskilja de känslorna från hur man hanterar relationen till den andra föräldern.

    Det är INTE ok att utmåla den andra föräldern som ett svin, bara för att den råkar ha en annan åsikt, eller för att den föräldern vill ha del i barnets liv på samma villkor som man själv har. 

    Dessutom finns det en annan aspekt på det här, som åtminstone jag tycker är värd att tas på allvar: Det sägs ju ibland som om det vore den självklaraste av sanningar att man ska ge utlopp för sina känslor.

    Problemet med det är att all modern psykologisk forskning visar att de som ger utlopp för sina aggressioner, snarare än att lära sig idka emotionell självkontroll, och självreglering, inte blir av med sina aggressioner, utan tvärtom ÖKAR aggressionerna. 

    Att uppmuntra TS känslor, där hon önskar att någon annan varit pappa, är fruktansvärt kontraproduktivt. Tänk dig att pappan har motsvarande "hjälpsamma" och "förstående" människor, som uppmuntrar honom att önska att någon annan varit mamma (eller ännu värre, om föräldrarna säger sådana saker till varandra)

    Då ska barnet ha två idioter till föräldrar vars attityd mot den andra föräldern kommer att spegla att den föräldern är oönskad.

    Sorry, men barnet kommer att uppfatta det, och för barnet finns bara just dessa två föräldrar, som barnet älskar och som har en unik plats.

    Att känna, och ännu värre, visa, förakt för den andre föräldern är otroligt skadligt för barnets självkänsla.

    Javisst, alla vi föräldrar som inte har en toppenrelation till den andra föräldern kan känna sådana känslor som TS, men att elda på de känslorna är en återvändsgränd som bara leder till ökad irritation och ännu sämre föräldrarelation. 
  • Anonym (Sånt är livet)
    Anonym (VadTroddeDuDå?) skrev 2011-03-07 09:14:58 följande:
    Jo, absolut, alla har rätt att att känna ilka, sorg, frustration, och alla de känslor man som människa kan ha.

    DÄREMOT, har man som förälder ett ansvar att särskilja de känslorna från hur man hanterar relationen till den andra föräldern.

    Det är INTE ok att utmåla den andra föräldern som ett svin, bara för att den råkar ha en annan åsikt, eller för att den föräldern vill ha del i barnets liv på samma villkor som man själv har. 

    Dessutom finns det en annan aspekt på det här, som åtminstone jag tycker är värd att tas på allvar: Det sägs ju ibland som om det vore den självklaraste av sanningar att man ska ge utlopp för sina känslor.

    Problemet med det är att all modern psykologisk forskning visar att de som ger utlopp för sina aggressioner, snarare än att lära sig idka emotionell självkontroll, och självreglering, inte blir av med sina aggressioner, utan tvärtom ÖKAR aggressionerna. 

    Att uppmuntra TS känslor, där hon önskar att någon annan varit pappa, är fruktansvärt kontraproduktivt. Tänk dig att pappan har motsvarande "hjälpsamma" och "förstående" människor, som uppmuntrar honom att önska att någon annan varit mamma (eller ännu värre, om föräldrarna säger sådana saker till varandra)

    Då ska barnet ha två idioter till föräldrar vars attityd mot den andra föräldern kommer att spegla att den föräldern är oönskad.

    Sorry, men barnet kommer att uppfatta det, och för barnet finns bara just dessa två föräldrar, som barnet älskar och som har en unik plats.

    Att känna, och ännu värre, visa, förakt för den andre föräldern är otroligt skadligt för barnets självkänsla.

    Javisst, alla vi föräldrar som inte har en toppenrelation till den andra föräldern kan känna sådana känslor som TS, men att elda på de känslorna är en återvändsgränd som bara leder till ökad irritation och ännu sämre föräldrarelation. 
    Så himla bra skrivet!
  • Anonym

    Vänta nu... Nu utgår ni ifrån nån sorts kärnfamiljssituation där TS blivit arg på den andre "föräldern". När jag läser inlägget läser jag: Kommer ibland och leker pappa, tjatar om sina rättigheter utan att tänka på att det faktiskt handlar om barnets rättigheter och bästa, kommer och häslar på då och då etc. Vad i detta tolkar ni paragrafryttare som en vanlig familjebild? Jag tolkar det som en oplanerad graviditet, en biologisk far som halvhjärtat kommer ibland och däremellan tjatar om sin viktighet fast han inte är villig att ge kontinuitet och ta fullt ansvar, och en TS som trots detta ger sitt barn möjlighet att träffa sin biologiske far, men enda sättet då han och barnet förmodligen inte har en egen relation p g a att han bara kommer då och då inte är möjligt att låta barnet vara hos honom. 
    Jag vet precis hur den sitiuationen är, och det är såhär, en förälder BLIR man, man är inte det genom en spermie. Barnets bästa är att ha en relation med båda föräldrarna, men som sagt, några besök då och då gör en inte till pappa, man är visselrigen biologisk sådan, men den titeln förtjänar man. Klart det är frustrerande att det ses som en rättighet hos sådana personer att vara en pappa, men ingenstans om vilket privilegium det är och vilket ansvar de måste ta. Nä HA bara tack. Ni vet inget om vad TS genomlever, och jag tolkar det som att hon trots allt helvmesyr från denna "pappa" kämpar för att han ska ha en relation, för hon tänker på barnets bästa.

  • pegga

    Det säger nog mer om dina egna erfarenheter. Det enda som framgår i TS bild är att hon lämnat pappan och att han är den som driver på för att ha tillgång till barnet.

    TS däremot säger att hon "hade hellst velat be dig [honom] dra åt helvete o kom aldrig mera tillbaka!!!

    Mycket tydligare än så blir det inte 

Svar på tråden Ingen hade varit gladare än jag om DU inte var pappa till vårat barn!