flumhum skrev 2011-03-24 11:17:14 följande:
hormonellt har inget med pco utredningen att göra utan hade med min konstiga magvärk att göra innan de hitta felen. så du kan andas ut :D.
kan förstå det, det är lite därför jag inte vill jobba på förskola längre, känns som får jag ett skov med ibsen eller mens verk så kan inte jag fungera normalt, och alla som jobbar på förskola vet väll att man inte kan lämna barn ensama för att rusa på toa eller bra gå hem mitt i alltihop. så det är en stor orsak till att jag kommer försöka omutbilda mig om jag nu kommer in i höst..
de är bra, då har du iaf mens, då kanske den är mer regelbunden för dig? då vet du väll ungefär när du har ägglossning eller? de är ju bra. iaf om de går att pricka in ägglossningen.
Okej, jag andas ut...=P
Jo, fast jag kan bita i när det kommer oftast...även om jag blir lite låg och mår rätt illa....
Ja, fast nu menar jag ju att mensen den här gången funkade som den skulle - höll i sig i typ 5 dagar, inte alltför ovanligt ont etc. ÄL hade jag ju inte innan den, gick ju på Provera. Vet alltså inte om jag kommer få mens i kommande månad utan Provera och vet således inte när ÄL är heller. Och dessutom är det ju inte självklart att jag har haft en ordentlig ÄL heller ens under de perioder när mina cykler varit på 30 dagar så som de varit ända tills i nov förra året (funkade så ungefär hela tiden under 2-3 år, innan dess hoppigare). Får veta mer om det hela i maj som sagt. Men visst, om jag chansar hej vilt på att jag just nu har en cykel på 30 dagar från min första mensdag nu i förra veckan så har jag ju ÄL om ca 2 veckor då eftersom någon med PCOS brukar ha det ungefär 10 dagar före, men det är ju individuellt. En helt ny vetenskap att lära sig, jag som ändå tog mig tid att komma in i hur en "vanlig" kvinnokropp funkar. Nu är det bara att utesluta det och lära om och ja...Ibland känns det tufft att tänka så...Men jag är hoppfull, klart det ska bli baby här - förhoppningsvis rätt snart också. ;)