• grisekno

    tjejer-har ni konståkningsskridskor eller hockeyrör? (nr 2)

    Utveckling av www.familjeliv.se/Forum-21-83/m57730063.html med fler röstningsalternativ. Kopierar min förra trådstart:

    Hej!

    Var ute med maken och åkte skridskor på en bana igår, och roade mig med att kolla hur många tjejer som (liksom jag) hade hockeyrör. Jag såg EN.

    Naturligtvis ville jag i skolan ha vita konståkningsskridskor med taggar bara för att alla andra tjejer hade det, men tyckte aldrig att de var speciellt bekväma. Mina fötter är rätt breda och jag, som innan åkt ganska mycket skridskor, kunde inte åka med dem utan att snubbla på taggarna - så min pappa fick slipa bort några av dem

    Så nu, när jag skulle åka i vuxen ålder, åkte jag till mina föräldrar och hittade ett par skridskor som min bror växt ur - och de passar mig perfekt! Går jättebra att åka i och är dessutom bekväma!

    VARFÖR har alla tjejer (nästan) vita konståkningsskridskor med taggar? Visst, en del kanske tycker att de är bekvämast och har dessutom hittat en funktion med taggarna trots att man inte gör piruetter, hopp och annat. Men tyvärr tror jag att det mest är för att alla tjejer "ska" ha sådana skridskor.

    Vad tror/tycker du?


    Ta mig som jag är, jag är ju bara en liten gris...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tjejer-har ni konståkningsskridskor eller hockeyrör? (nr 2)
  • Tant Green

    Jag vill ha taggar för att jag är van vid det. Men jag har svarta, lite bredare och lite lägre i skaftet än konståkningsskridskor, också har de varmt och skönt foder Ser ut som hockeyrör alltså, fast med taggar.

  • Caranlachiel

    Har aldrig provat hockeyrör. Jag har konståkningsskridskor för att jag tycker det är vackrast, så jag röstade annat. Har inget att jämföra med vad gäller bekvämlighet, men det är ingenting jag lidit av.


  • elink

    jag äger inga skridskor idag men har alltid åkt på riktiga konståkningsskridskor. man snubblar inte alls på taggarna, vet inte vad man fått det ifrån. däremot är det svårt att stå på ett par hockeyrör när man alltid åkt på konståkningsskridskor. för hockeygrillerna är inte raka under. de är ju lixom som en halv elips. man får lära om om man ska byta sort. det har jag ingen lust med vid 34 års ålder....

  • BymBym

    Har inga nu men när jag var yngre var det hockeyrör som gällde. Alla tjejerna i klassen hade det.

  • Mandel

    Eftersom jag gör piruetter och snurrar runt och har mig när jag väl åker skridskor så tycker jag att det fungerer bra med konståkningsskridskor med taggar.
    Har provat hockeyrör och höll på att slå ihjäl mig eftersom det är en helt annan teknik


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • 010306

    Har inga alls nu som vuxen men hade konståknings som barn/ungdom. Gillade att göra pituetter, har inge breda fötter osv. Döttrarna har oxå konståknings än så länge. De har inga problem att åka på dem och gillar oxå att försöka göra piruetter.

  • bustjejen

    Självklart har jag konståkningsskridskor.

    Om jag någongång skulle få för mig att göra en trippel salto (eller vad det nu kan heta ), så är det ju bara att hoppa upp och snurra.
    Hade aldrig funkat med hockeyrör!

  • snillis

    Hockeyrör såklart för att det är bäst.


    Taggarna på tjejskridskor är ju helt värdelösa.

  • Sixxty

    Annat. Konståkningsskridskor med de nedersta taggarna avslipade.

  • Matillin

    Alltid haft killskridskor för att dom är bäst. Kommer köpa det till mina döttrar med.

Svar på tråden tjejer-har ni konståkningsskridskor eller hockeyrör? (nr 2)