Inlägg från: Ellikapellika |Visa alla inlägg
  • Ellikapellika

Ont i magen nattetid, 10 månader

Spontant tänker jag allergi faktiskt när du säger att han har ont i magen. Mjölkprotein i första hand, gluten i andra hand. Har ni provat att utesluta allt med mjölk för att se om hans mage mår bättre?

Är det främst att avföringen blivit fastare som är problemet så skulle jag prova att ge så lite fibrer som möjligt ett tag d.v.s ingen fullkornsvälling & vara försiktig med andra fiberrika produkter. Kanske ge päron som är lösande + ev. laktulos.
    Har ni provat att tillföra bra magbakterier, probiotika? Det kan hjälpa en mage som är i obalans.

Förresten, han har inte varit magsjuk nyligt? Tänker om han blivit känslig för laktos. Visserligen brukar de ge en obalans åt andra hållet då med lös mage.

• Ellikapellika

Ja, besvären kan komma & gå även när det gäller allergi.
    Fiberrik mat kan vara svårt för en del. Både jag och barnen har svårt att tåla mycket fibrer även om vi dricker ordentligt så det kan vara värt att prova att minska mängden fibrer om magen krånglar.
    Messmör är bra mjukgörande, hoppas det funkar!

Proviva är alltid bra att ge, men jag skulle boosta magen med magdroppar under en period. Det blir högre koncentration med dropparna jämfört med hur mycket Proviva han måste dricka för att få i sig samma mängd.
    Vi köper  tuggtabletter från USA till våra barn, med då är minstingen 3år så droppar är nog lättare för er.

Håller tummarna för att ni får ordning på litens mage! Det är så jobbigt för alla parter när det stör nattsömnen.

Svar på tråden Ont i magen nattetid, 10 månader