• M y

    Kön & Namn Tråden ~ BF September 2011

    Hej tjejer,

    Då vi har börjat prata om namn tänkte jag att det vore kul att gissa kön  och därefter ev namn vi tänkt oss på barnet.

    T ex som vi gjort i BF listan.

  • Svar på tråden Kön & Namn Tråden ~ BF September 2011
  • Flisan79

    Nu så fungerar det

    Flisan79, 2 sep: Ringtestet visar pojke. Namn: Vidar
    My 11 sep: Tjej - Namn: Milla el Hanna

  • Cornellia

    Vi tror på att det blir en tjej, och hon kommer isf heta Linnea i andranamn.

    Men nästa vecka är det RUL för oss, och då kanske vi får veta säkert vilket kön det är.

  • M y
    Flisan79 skrev 2011-03-09 21:01:49 följande:
    Nu så fungerar det

    Flisan79, 2 sep: Ringtestet visar pojke. Namn: Vidar
    My 11 sep: Tjej - Namn: Milla el Hanna
    Ringtestet? Hmm,nyfiken på vad är för något.
    Mamma min visade mig något man gör med en ring i ett snöre ovanför handledan,så ska den snurra höger eller vänster.Vilket som va vad minns jag inte. Inte det du menar? haha
  • Flisan79
    M y skrev 2011-03-09 21:07:46 följande:
    Ringtestet? Hmm,nyfiken på vad är för något.
    Mamma min visade mig något man gör med en ring i ett snöre ovanför handledan,så ska den snurra höger eller vänster.Vilket som va vad minns jag inte. Inte det du menar? haha
    Så som jag förstått det efter att ha läst en låååång tråd om detta:

    Över handleden kollar man alla barn man kommer få. Tex cirkel, pendling, cirkel stopp= 3 barn, flicka, pojke, flicka. Har dock inte fattat hur man skiljer flera barn åt när det är samma kön i rad.

    Över magen kollar man könet på den som ligger där nu.
    Man tar sitt hårstrå (eller kedja/sytråd), hänger en ring man använder mycket och gör den cirklar är det en flicka. Pendlar den är det en pojke.

    Har man önsketänkande kan man be någon annan göra det på en så att man inte omedvetet påverkar ringen.

    Jag har gjort testet minst 5 ggr och den pendlar varje gång. Vi får se om det stämmer.
  • M y
    Flisan79 skrev 2011-03-09 21:17:33 följande:
    Så som jag förstått det efter att ha läst en låååång tråd om detta:

    Över handleden kollar man alla barn man kommer få. Tex cirkel, pendling, cirkel stopp= 3 barn, flicka, pojke, flicka. Har dock inte fattat hur man skiljer flera barn åt när det är samma kön i rad.

    Över magen kollar man könet på den som ligger där nu.
    Man tar sitt hårstrå (eller kedja/sytråd), hänger en ring man använder mycket och gör den cirklar är det en flicka. Pendlar den är det en pojke.

    Har man önsketänkande kan man be någon annan göra det på en så att man inte omedvetet påverkar ringen.

    Jag har gjort testet minst 5 ggr och den pendlar varje gång. Vi får se om det stämmer.
    Ok,ska attackera sambon nu med en gång då jag önskar att det är en flicka är det bäst han gör det. Återkommer med resultat.
  • skomakarfrun

    Flisan79, 2 sep: Ringtestet visar pojke. Namn: Vidar
    My 11 sep: Tjej - Namn: Milla el Hanna
    Lagottolisa 13 sep: ringtestet visar pojke och det är även vad jag tror att det blir, Namn: Carl, Charles eller Sigvard (blir det en tjej: Eleonora)


    lilla ärtan, stanna där du är
  • Jennypenny83

    Jag tror vi får en pojke till, men om jag ser på illamåendet nu och sist, så tror jag på en tjej. Med andra ord - ingen aning :P Namn kommer inte diskuteras innan RUL. Men för att vara med i leken här gissar jag pojke!

    Flisan79, 2 sep: Ringtestet visar pojke. Namn: Vidar
    Jennypenny83: Tror pojke, namn ?
    My 11 sep: Tjej - Namn: Milla el Hanna

  • skomakarfrun

    Flisan79, 2 sep: Ringtestet visar pojke. Namn: Vidar
    My 11 sep: Tjej - Namn: Milla el Hanna
    Lagottolisa 13 sep: tror på en son, namn: Carl, Charles eller Sigvard ( tjej: Eleonora)


    lilla ärtan, stanna där du är
  • skomakarfrun

    Flisan79, 2 sep: Ringtestet visar pojke. Namn: Vidar
    Jennypenny83: Tror pojke, namn ?
    My 11 sep: Tjej - Namn: Milla el Hanna
    Lagottolisa 13 sep: tror på en son, namn: Carl, Charles eller Sigvard ( tjej: Eleonora)


    lilla ärtan, stanna där du är
Svar på tråden Kön & Namn Tråden ~ BF September 2011