• Anonym

Vad ska jag göra?......vad skulle du/ni göra?

Jag behöver både råd och få skriva av mig i samma mening....

Vad ska jag göra?, och vad skulle du/ni göra?

Mamman och barnen befinner sig i sthlm(enligt mamman själv) och jag bor i Norrbotten, och vi ligger i skillsmässa sedan ca 2 månader tillbaka. Mamman har tagit barnen från vårt gemensamma hem och där vi hade gemensam vårdnad(då vi var gifta), och detta mot min vilja och vetskap bör tilläggas och understrykas. Jag är inte dömd för nåt, är inte med i belastningsregistret eller socialregisret. Extraknäcker på dagis(vardagar) och som vaktmästare(varannan helg) och studerar samtidigt på universitetet och är allmänt skötsam. Har inga alkohol eller drogproblem och lider inte av nån psykisk störning.

Till vad som hänt:

Idag så ringde jag 3 ggr(kl 0725, 1630, 1830) till mammans mobil idag för att gratta äldsta dottern på hennes födelsedag. Hon svarade inte, och ringde inte tillbaka. Är detta hennes sätt att straffa mig?, och hur kan man straffa sin dotter att tro att hennes pappa inte bryr sig om henne?. Har även skickat en födelsedagspresent den 25/11(via skatteverket då hon har spärrmarkering) som jag åtminstone hoppas hon givit till äldsta dottern. Skickade ett SMS efter 3:e samtalet som sade:
    " Försökt nå dig 3 ggr för att ringa och gratta XX. Då du inte svarar så väljer jag att skicka ett sms o gratta henne med istället. Grattis på 2 årsdagen /pappa"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-02 10:35:44:
    Bör tilläggas även att det är två månader sedan hon stack med barnen, och samtidigt sökte hon skillsmässa.

Svar på frågor om jag gjort nåt: Nej, det har jag inte. Dock så anmälde hon mig för en polisanmälan som lades ner innan den ens kom till förundersökning, detta 4 dagar efter den hade mottagits av polisen. Med denna polisanmälan och SÄGA/skriva/indikera på att man är hotad så kan man gå till skatteverket och få spärrmarkering som tar det säkra före det osäkra, vilket lät klokt OM jag hade varit en idiot eller hot mot henne eller barnen. Dock efter anmälan lagts ner var det redan för sent, då hade både mamman och barnen spärrmarkering och jag utmålas som ett hot från myndigheter, såna som läser vad som hänt på detta inlägg, och övriga som inte känner till person och situation i detalj. Så ni som tror att sånt här inte bara kan ske utan anledning så ska jag säga, det kan det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-02 10:37:18:
    Stavfel: Hon anmälde mig inte för en polisanmälan, utan hon gjorde en polisanmälan mot mig......

• Svar på tråden Vad ska jag göra?......vad skulle du/ni göra?
  • angellyn

men gud vad den här tråden börjar spåra ur.
    tycker ts ska skriva i sin tråd sen hur det går och om han fått reda på något, vill veta vad den kvinnan håller på med!

• Anonym

angellyn:
    skulle fallet vara så är ju det helt annat för mamman att dra iväg med barnen men han har ju ändå rätt o prata m sina barn genom telefon...eller hur? men jag har inte uppfattat att det hela att är så...

• Anonym (=/)

jaha så att en kvinna bär sitt barn i 9 månader, föder fram barnet, ammar barnet hon har alltså inte gjort mer än vad mannen gjort? han har bidragit med en spermie medans vi är de som fan får hålla ungen vid liv innom oss.
    Jag anser att om en man är våldsam så har kvinnan all jävla rätt att ta ungarna ifrån honom, barn ska väl inte behöva leva i våldsam miljö. Och dessutom kom igen efter två graviditeter med en man som behandlar dej som skit o e våldsam, och som sen kommer o säger jag har all rätt till barnen. jo visst skulle du säga ta dem bara för ingen vet väl vem killen här är egentligen, men som sagt nu ska vi sympatisera här. ingen vet kanske vad kvinnan gått igenom för trotts allt vi har bara hört en del av historien eller hur

• angellyn

nej men anonym ingen vet väl egentligen hur det är, han kan ju säga en sak medans det är helt anorlunda eller hur?
    Man kan väl inte med säkerhet säga att just det han skriver är sant, han kan ju lika gärna vara en i mängden av de karlar som behandlat fru o barn som skit, hon drar med ungarna o han sitter själv o är förbannad o skyller allt på frugan.
    Jag tycker bara hur d än är så kommer väl sanningen fram har han gjort nåt så blir det beslut efter det, är han oskyldig som han säger lär han ju få all rätt till barnen.

• Anonym

till Anonym 5857811:
    Ja kvinnan gör mer än mannen när det gäller såna saker men barnet behöver båda sina föräldrar speciellt om man ligger i skilsmässa o har problem och ja är mannen våldsam så givetvis ska mamman ta barnen ifrån han men det verkar ju som fallet inte är så här
    Du nämner bara i det sista du skrev att "ingen vet vad kvinnan gått igenom" men pappan då?? varför bara ha sympati med kvinnan när du inte vet allt?
    tror inte vi vet heller vad pappan gått igenom i detta fallet.

• Anonym

angellyn:
    ja det behöver ju inte vara sant det han skriver...det förstår jag med, men han kan ju oxå skriva sanningen och vara en av dom pappor som är en bra pappa och mamman som behandlat barnen o han som skit,eller hur?
    det är ju ingen som anklagar mamman på samma sätt o så mycket som pappan ,det kommer upp direkt "att han kanske har varit våldsam mot henne o barnen o därför stack hon" men man hör inte ofta att det är mamman som gjort fel i det hela,
    hade det varit omvända roller ,att pappan stack med barnen då hade det varit så synd om mamman o pappan är dum i huvudet men inte tvärtom,tycker det är väldigt märkligt....
    undrar varför det alltid blir att pappan är boven i det hela då när man diskuterar en sån här situation när man inte vet vad som är sant,men i vilket fall som helst så kommer ju sanningen alltid fram.

• angellyn

nej säger absolut inte att pappan e boven i det hela, men käner samtidigt att det finns väldigt många män som gjort fel och sen skyller allt på kvinnan och ska ha sympati.Säger absolut inte att det är så men what if? Då har man liksom setat här och hejat på honom att gå till rättegång m.m o peppat honom så visar det sig att han varit våldsam m.m.
    Det är det jag tycker är så obehagligt när man inte vet.Visst är det fel oavsett vem av föräldrarna det är som sticker med barnen, inte snack om saken.Men nu vet man ju inte heller med säkerhet vad som är sant o inte sant.Tycker bara det är underligt att han för det första väntat i 2 månader innan ens tagit kontakt med familjerätten, själv skulle jag bli as arg o kontaktat myndigheter m.m. omgående.
    Och om han nu som han själv säger är en underbar kille som tar ansvar för sina barn m.m. då är man ju bra dum i huvudet som sticker, för sådana män växer inte direkt på träd! Själv blir jag ensamstående men skulle offra ena benet för att ha en sådan kille o far till mitt barn.

• Anonym (=/)

nej ingen vet väl vad någon av föräldrarna gått igen eller hur.men den här tråden verkar ju bara gå ut på att heja på killen o sympatisera honom.Någon som ens tänkt på att han kanske sitter o ljuger som attan här o det visar sig vara en mycket våldsam kille ni sitter o suportar?!
    Psykopater brukar ha en väldig förmåga att få allt att låte så hemskt och det är så synd om dom, tyvärr så talar de aldrig i klar språk och man fattar vad de håller på med.
    Tycker bara man ska vara lite försiktig för jag vill inte läsa om någon kille som blivit stöttad här ifrån o sen visat sig vara helt galen.
    Oavsett hur det är så är väl de upp till domstolen att avgöra för trotts allt kvinnan är ju boven i det hela som "tar" barnen i från honom när ingen här vet anledningen varför, så vem säger att han kanske inte är boven här?

• wellah

Jag beklagar din röra, jag hoppas det löser sig för dig TS! Genom samarbetsavtal... familjerätten?

• Annika tvåbarnsmor

Måste bara kommentera anonym (=/):
    "jaha så att en kvinna bär sitt barn i 9 månader, föder fram barnet, ammar barnet hon har alltså inte gjort mer än vad mannen gjort? han har bidragit med en spermie medans vi är de som fan får hålla ungen vid liv innom oss."
    Hur tänker du? Hur håller du "ungen" vid liv inom dig? Jag har inte gjort något speciellt för att få mina bebbar att överleva i magen (slutat röka och fortsatt äta är inte medräknat). Det är inte så att jag har ställt klockan på fyra timmars mellanrum för att mata bebben... Om det fanns ett val skulle jag mer än gärna ha låtit pappan vara gravid och föda fram ett barn eftersom det är en underbar tid i livet. Min sambo skulle nog gärna vilja vara gravid oxo om det bara gick.

"Någon som ens tänkt på att han kanske sitter o ljuger som attan här o det visar sig vara en mycket våldsam kille ni sitter o suportar?!"
    Det kan man väl aldrig veta om någon som skriver något. Har du någongång tänkt på att du kanske är en ond människa som egentligen inte hör hemma på ett forum för människor som bör stötta sina medmänniskor? Du har kanske inte heller tänkt på att du kanske kommer att bli en sådan som dödar din sambo när du får reda på att denne varit ortogen!!
    Tog du åt dig? Vad tror du att ts gör då? Var det onödigt och lite elakt skrivet? Vad tror du att ts tycker då?

"Ja men klart man börjar undra vad för slags karl du är som har polisanmälningar på dej, klart man undrar vad du haft för dej då som fått denna kvinna att bli så hatisk att hon tar ungarna för dej."
    Varför måste kvinnan vara så hatisk?? Kan det möjligtvis vara så att kvinnan är precis som mannen beskrivit henne? Varför är det så himla omöjligt för dig att tro att det finns en enda god man på denna jord? Och som fler har skrivit, det är lätt att göra en anmälan, oavsett anledning.

"tycker för övrigt att barnen tillhör väl kvinnan lite mer med tanke på att hon burit på dem i 9 månader samt födit dom. Hon har nog sina skäl skulle jag tro."
    Ett barn har rätt till båda sina föräldrar (förutsätter att båda är okej). Så korkat (ursäkta ärligheten) att tänka så!!

"tycker bara det är väldigt konstigt för om man nu blir så orättvist behandlad bör man väl göra slag i saken och göra något åt det som alla här råder honom till."
    En av anledningarna till att han tvekat är nog på grund av såna som dig.

Detta blev långt men jag störde mig väldigt mycket på vissa illa valda meningar. Jag önskar dig lycka till ts och om det är så att du inte är en psykopat ( ) hoppas jag att du snart får träffa ditt barn igen och att det löser sig.

Svar på tråden Vad ska jag göra?......vad skulle du/ni göra?