• Anonym

    Hur tar man bort en vänförfrågan från FB

    Lite känsligt detta så jag lägger den här där man kan vara anonym.

    Men jag har skickat en vänförfrågan och ångrat mig...

    Hur i hela friden får jag bort den?

    Jag vill alltså inte fråga personen längre.

     Någon som vet?

  • Svar på tråden Hur tar man bort en vänförfrågan från FB
  • Lördagkväll

    Om du går in på den personens sita så står det: väntar på svar eller nått sånt, där tror jag man kan klicka bort frågan

  • Anonym
    Lördagkväll skrev 2011-03-10 09:37:10 följande:
    Om du går in på den personens sita så står det: väntar på svar eller nått sånt, där tror jag man kan klicka bort frågan
    det står bara vänförfrågan skickad, 

    förr i tiden stod det inväntar svar och då kunde man ta tillbaka den, nu står det bara skickad
  • Juhanna

    Du kan ju alltid blockera personen. Då kommer i alla fall din vänförfrågan försvinna. Personen i fråga kommer dock inte kunna se att du har Facebook och du kommer inte heller se personens sida

  • glorious
    Anonym skrev 2011-03-10 09:38:20 följande:
    det står bara vänförfrågan skickad, 

    förr i tiden stod det inväntar svar och då kunde man ta tillbaka den, nu står det bara skickad
    Längst ner till vänster på personens sida kan du ta bort vänförfrågan.
  • Anonym
    Juhanna skrev 2011-03-10 09:43:25 följande:
    Du kan ju alltid blockera personen. Då kommer i alla fall din vänförfrågan försvinna. Personen i fråga kommer dock inte kunna se att du har Facebook och du kommer inte heller se personens sida
    Tack, jag gjorde så, sen avblockerade jag igen så nu är den borta.

    Men kommer han att se att jag har blockat honom? 
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-03-10 09:53:37 följande:
    Tack, jag gjorde så, sen avblockerade jag igen så nu är den borta.

    Men kommer han att se att jag har blockat honom? 
    Men även om du tagit bort den så har han ju fått mejl om din förfrågan, så han kan ju fortfarande se den även om den inte finns kvar så att säga.

    Han kan inte se att du blockerat honom, för han kommer inte hitta dig om han söker på dig eller se dig om ni har nån gemensam vän.
  • Juhanna

    Jag får aldrig mail från Facebook när jag får vänförfrågningar. Kanske något man kan ställa in själv? Så det är inte säkert att han får mail

  • Anonym
    Juhanna skrev 2011-03-10 13:54:18 följande:
    Jag får aldrig mail från Facebook när jag får vänförfrågningar. Kanske något man kan ställa in själv? Så det är inte säkert att han får mail
    Det kanske det är, för jag får alltid mejl om nya vänförfrågningar.
  • MammaG

    Jag vet inte hur det är nu efter att de gjort om sidan ett par gånger, men förr kunde man gå in i sin vänlista, och där stod namnet på den man skickat vänförfrågan till.
    Har man engelsk facebook stod det "Friendrequest pending", står väl motsvarande på svenska. Brevid detta fanns alternativet "Cancel", eller bara ett " X". Kolla om det fortfarande är så och klicka.


  • MammaG
    Juhanna skrev 2011-03-10 13:54:18 följande:
    Jag får aldrig mail från Facebook när jag får vänförfrågningar. Kanske något man kan ställa in själv? Så det är inte säkert att han får mail
    Tror bara man får mail när någon man skickat vänförfrågan till accepterat. Å andra sidan, har han FB kopplat till sin mobil, och det är inte ovanligt idag, kan han få meddelande i samma ögonblick som en vänförfrågan skickas.
  • Anonym
    MammaG skrev 2011-03-10 22:30:18 följande:
    Tror bara man får mail när någon man skickat vänförfrågan till accepterat. Å andra sidan, har han FB kopplat till sin mobil, och det är inte ovanligt idag, kan han få meddelande i samma ögonblick som en vänförfrågan skickas.
    Nej, jag får vid ny förfrågan.
Svar på tråden Hur tar man bort en vänförfrågan från FB