• challis777

    Ni som väntar andra, tredje, fjärde barnet, när kunde man se att ni var gravida?

    Kom magen snabbt den här gången?

    Gick ni upp mycket snabbt?

    Nån som har bilder på sin mage i v. 5-12?

    Jag är nyfiken?
    Är nygravid med mitt tredje barn, men tycker inte det syns ännu (är i v. 9).

  • Svar på tråden Ni som väntar andra, tredje, fjärde barnet, när kunde man se att ni var gravida?
  • stockholm2012

    Jag väntar fjärde barnet (v. 38). Största skillnaden är att jag själv kände av bebben tidigare. Är inte större än tidigare. Syntes definitivt inget i vecka 9. Berättade på jobbet vecka 18 (efter UL) och då är jag rätt säker på att ingen märkt/sett något. Mammakläder började jag med runt vecka 20-22

  • skånegås

    Första blicken fick jag samma dag som jag skulle göra mitt rul, typ v 18+, då hade jag mammakläder på och försökte inte dölja magen. Hon som såg det tordes dock inte säga något, men jag vet att hon såg. På jobbet syntes det inte på längre tid då jag har arbetskläder...

  • Quiet thoughts

    Ganska snabbt.
    Man svullnar ju tidigt men runt vecka 11 såg nog alla som ville se. Ändå fattade en del inte föräns jag sa i vecka 13 Och jag var smal sen innan.
    Finns nog bilder i galleriet

    Tredje barnet dock.


    Ängeln Lova 2003-2010 - Alvin 2007- Påskägget Lykke 2011
  • Martina84

    Väntar mitt tredje barn. Väntade med till efter v.10 att berätta men då hade redan svärmor sett att jag va gravid.
    Så där omkrin v 10 började de synas på mig.
    I v.18 när det va dags för ul så va de ingen som kunde ta miste om att jag av gravid.
    ä rnu i v. 22+5

  • MissMarilyn

    Jag väntar mitt andra barn och jag tycker att det syns nu i vecka 14.
    Men i förra grav syntes det tidigt också.
    Jag får snabbt mage men blir inte gigantisk i slutet. Iaf inte förra grav.

  • Ceja

    Jag väntar min tredje och jag fick inte konstiga blickar förrän framåt sjätte månaden. 
    Men så har det varit för mig med alla tre, det syns inte alls och sen sväller jag upp som en ballong. 

  • Snäckan6

    Det är ju så väldigt olika från person till person. På bilden är jag i vecka 25 med vårt tredje barn, har inte behövt köpa några mammakläder denna graviditet heller men det är nog inte så vanligt.



    Lycka till med graviditeten! Själv har jag bf idag, men ingen bebis än...
  • leonid74

    Hej! Väntar femman, är i v.19 och än så länge är det omärkbart. Jag känner livmodern om jag trycker, men det putar inte alls. Kan också ha min vanliga byxor (skönt), men det  håller nog inte mer än max en månad till. Tycker inte magen kommit tidigare för varje grav, utan det har varit sent varje gång.

  • challis777
    Snäckan6 skrev 2011-03-21 15:18:33 följande:
    Det är ju så väldigt olika från person till person. På bilden är jag i vecka 25 med vårt tredje barn, har inte behövt köpa några mammakläder denna graviditet heller men det är nog inte så vanligt.


    Lycka till med graviditeten! Själv har jag bf idag, men ingen bebis än...
    Lycka till med förlossningen!

    Nu är jag i v. 11 och ojojoj, vad det syns på kvällen. Jag ser inte tjock ut, jag har redan fått gravidkula. Men det blir ju tredje barnet på 3 år, så det kanske kommer en mage ännu tidigare då?

    Roligt att läsa allas svar, verkar ju vara väldigt olika
  • Menora

    Jag väntar barn nr 3 och är beräknad till juli 2017:) dock syns det inte på mig ännu men jag känner mig lite svullen:/

  • Angel in sight

    Med mitt andra barn syntes det i v 15-16. Magen kom liksom över en natt. Nu med min tredje är jag bara i v 7 och magen platt så tiden får utvisa det.

Svar på tråden Ni som väntar andra, tredje, fjärde barnet, när kunde man se att ni var gravida?