• Anonym (Brist­ningar­)
    Äldre 13 Mar 11:45
    85168 visningar
    42 svar
    42
    85168

    Hur kan man få bort bristningar

    Hej på er!

    Jag har bara en liten fråga ang. bristningar, jo det är så att jag har fått jätte mycket bristningar på min mage, inte så vacker och jag är jätte orolig för hur det kommer se ut sedan när jag har fött, jag är rätt så nojig men antar att det hänger ihop med tonåren också, jag kan nämna att jag är 17 år men är det någon som vet hur man kan få vort bristningar eller försvinner dom av sig själv eller måste man få läkar hjälp med detta.

    Skulle vara jätte tacksam för svar! 

  • Svar på tråden Hur kan man få bort bristningar
  • Anonym
    Äldre 16 Mar 22:40
    #21
    miyouuss skrev 2011-03-16 22:34:34 följande:
    med dermaroller skapas tusentals små hål i huden när nålen går igenom huden separeras varsamt cellerna tillfälligt, tillräkligt för att skapa en kortslutning cellerna villket sänder en signal att skapa tillväxt

    man skapar helt änkelt en kontrollerad och minimal skada under hudens yta utan att skade överhuden. det man vill uppnå med behandlingen är att förmå kroppen att svara på den uppkomna skadan genom att tillverka mer kollagen i det behandlade området samt producera nya friska celler och hud. ända bivärkan är rodnad som sitter i upp till ett dygn.

    dermastamp fungerar på samma sätt bara att du inte rullar nålarna över huden. istellet trycker du ner dom 
    Är inte det risk då för infektioner? Man ju typ massor av bakterier över hela huden? och sticker man hål m samma nålar flera ggr måste ju infektionsrisken bli jättestor? eller? är det en engångsgrej så man köper ny för varje behandling eller?
  • miyouu­ss
    Äldre 16 Mar 23:02
    #22
    Anonym skrev 2011-03-16 22:40:51 följande:
    Är inte det risk då för infektioner? Man ju typ massor av bakterier över hela huden? och sticker man hål m samma nålar flera ggr måste ju infektionsrisken bli jättestor? eller? är det en engångsgrej så man köper ny för varje behandling eller?
    man använder ju såklart disinfektionsmedel på sig själv och på rollern.
    får ej avändas vid
    pågående acne, diabetes, aktiv herpes, inflamationer eller sår, blödarsjuka, psoriasis, äter blodförtunnande preparat, vid graviditet.

    sen finns det väl alltid en risk, det är ju en risk man själv sätter sig i om man gör det. men jag tror inte det finns många raporterade fall, nålarna ska ju vara sterila och av titan och man ska inte låna ut sin roller eller rolla mot något annat än sin egen hud som skall vara disinfekterad innan. och köpa nya kan man göra varje gång om man vill, annars gör man rent och disifekterar sin egen, som skall hålla till flera behandlingar
  • Anonym
    Äldre 18 Mar 13:44
    #23
    miyouuss skrev 2011-03-16 17:45:24 följande:

     


    detta är mitt resultat efter 11 dagar. jag är inte klar men ni ser?:D
    Dermaroller har jag använt 
    Vilket fint resultat, fantastiskt!!!!!!!
  • Äldre 3 Oct 11:05
    #24

    Äntligen!Skrattande
    Har jag blivit av med mina graviditetsbristningar och celluliter på rumpan! Jag läste på familjeliv att många använder krämer och sånt men att det inte funkar sedan fick jag nys om elektroniska dermastamps! Glad
    Det är en liten maskin tar bort hudskador7besvär nästan helt smärtfritt. Jag köpte en sådan och gjorde ett par behandlingar och mina celluliter och djupa graviditetsbristningar försvann helt!
    Rekommenderar verkligen för er som har problem med huden att ni köper en sådan för de funkar verkligen! istället för att lägga massa onödiga pengar på oljor och krämer så kan man investera i en e-dermastamp!
    Jag köpte min på en hemsida som hette www.e-dermastamp.se och jag blev verkligen superdupernöjd Skrattande

  • Anonym (f)
    Äldre 3 Oct 11:08
    #25
    Anonym (Bristningar) skrev 2011-03-13 11:45:33 följande:

    Hej på er!

    Jag har bara en liten fråga ang. bristningar, jo det är så att jag har fått jätte mycket bristningar på min mage, inte så vacker och jag är jätte orolig för hur det kommer se ut sedan när jag har fött, jag är rätt så nojig men antar att det hänger ihop med tonåren också, jag kan nämna att jag är 17 år men är det någon som vet hur man kan få vort bristningar eller försvinner dom av sig själv eller måste man få läkar hjälp med detta.

    Skulle vara jätte tacksam för svar! 


    Sluta vara tjock.
    Sluta våldssupa.
    Sluta med tobak.
  • Anonym (samma här)
    Äldre 3 Oct 11:10
    #26

    Bristningar beror på hormoner. Ljusa och rödhåriga kvinnor får lättare bristningar. Jag är rödhårig och fick massor av bristningar efter tre barn och jätte mycket överflödigt skinn.
    Jag har nu gjort en bukplastik så det finns knappt några bristningar kvar och så har jag fått en platt mage

  • Äldre 3 Oct 11:11
    #27
    Anonym (Bristningar) skrev 2011-03-13 11:45:33 följande:

    Hej på er!

    Jag har bara en liten fråga ang. bristningar, jo det är så att jag har fått jätte mycket bristningar på min mage, inte så vacker och jag är jätte orolig för hur det kommer se ut sedan när jag har fött, jag är rätt så nojig men antar att det hänger ihop med tonåren också, jag kan nämna att jag är 17 år men är det någon som vet hur man kan få vort bristningar eller försvinner dom av sig själv eller måste man få läkar hjälp med detta.

    Skulle vara jätte tacksam för svar! 


    Jag köpte en e-dermastamp och den hjälpte verkligen för mina graviditetsbristningar och celluliter på rumpan! den tar även bort andra hudbesvär på hela kroppen! www.e-demastamp.se
  • saragu­nnarse­n
    Äldre 13 Oct 18:27
    #28

    Hittade en bra beskrivning om vad det är för något på www.e-dermastamp.se, jag köpte en e-dermastamp som behandlar hela kroppen eftersom man kan justera nållängden och hastigheten, den kan ta bort alla hudbesvär

  • Anonym (ftygu­jkml)
    Äldre 13 Oct 18:44
    #29

    Ser ingen bild?

  • Äldre 27 Oct 19:10
    #30

    Jag köpte en skinroller men det är väl samma sak? Jag köpte en för kroppen för några hundra och det var riktigt värt det. Både mina bristningar och celluliter är nästan helt borta redan efter ett par få behandlingar. Jag köpte min på www.edermastamp.se

Svar på tråden Hur kan man få bort bristningar