• tarsan

    Kan någon hjälpa mig med filmen Slumdog miljonär?

    Hej allihopa!

    Jag har ett problem som jag vill få hjälp av, och jag hoppas att ni kan hjälpa mig. 
    Har någon har sett filmen [Slumdog miljonär], om han/hon sett filmen eller har skrivit en renscion om filmen, kan han/hon vara snäll och dela med sig lite, eftersom jag ska skriva en film renscion om detta filmen, och jag hoppas att ni kan hjälpa mig, jag skulle tacksamma er för hjälpen.

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Kan någon hjälpa mig med filmen Slumdog miljonär?
  • bebinsmamma

    vad sägs om att se filmen och skriva din uppgift själv?

    för övrigt är det är en bra film, väl värd att ses.

  • tarsan

    Du missförstod mig, det är de jag menar att du ska dela med dig lite.
    Jag har sett filmen också, och den är verkligen bra och omtyckt, men om du har några saker som man kan skriva om filmen lite osv. 

  • tarsan

    Det som jag vill att skriva en bra inledning om filmen har du något bra förslag :)?

  • tarsan

    Alltså om vad jag tycker om filmen har jag inga problem om det. Det som jag har problem att jag vill skriva en intressant inledning. De som jag inte vet hur ska jag skriva det :(

  • tarsan

    Amazonas, om du har sett filmen kan du skriva lite om filmens handling, om du ska vara snäll :)?

  • Lindis1974

    Men om du vet vad den handlar om behöver väl ingen annan skriva det? Du kan be om åsikter om filmen men dessa kan du ju ändå inte använda i din recension för den ska ju vara din.

  • Amazina
    tarsan skrev 2011-03-13 13:58:01 följande:
    Amazonas, om du har sett filmen kan du skriva lite om filmens handling, om du ska vara snäll :)?
    Nej, sorry... Om du sett filmen borde du ju veta handlingen själv. Jag trodde mer det handlade om att typ diskutera varför någon i handlingen gjorde si eller så eller om det var något du inte förstod i händelseförloppet...
  • tarsan

    Men jag har inte bett om att någon ska skriva till mig vad handling är..... jag vet själv  vad den handlar om, men det som jag har problemet, hur ska jag skriva en bra inledning att läsaren ska bli nyfiken att läsa denna renscionen?

  • Lindis1974

    Men du bad ju just amazonas skriva om handlingen...
    Du måste ju skriva inledningen själv oxå. Förstår inte alls vad du är ute efter. Hur gammal är du? Om jag får fråga.

  • tarsan

    Oke :(, men du Amazonas behöver man skriva mycket om handlingen om man ska skriva en filmrenscion, de som jag vet, att man ska inte skriva mkt om handlingen. Men man ska skriva mkt vad man tykcer ellerhur eller?

  • Lindis1974

    En recension är en redogörelse för dina egna intryck av filmen.

  • Nape

    Vänta med inledningen till sist är mitt tips. En inledning kan vara trist men saklig (Jag har sett en film som heter..), faktabetonad (Det finns XXX människor i världen som lever på soptippar, XXX av dem är barn. Filmen Slumdog Millionare handlar om...), målande/beskrivande (Tänk dig att det är 40 grader varmt, du är hungrig och smutsig men måste fortsätta samla skräp. Den förorenade luften sticker i din näsa, lukten av ruttna sopor och bränd plast fastnar i dina kläder, i ditt hår. Det här är verklighet för XXX i filmen Slumdog Millionare..), uppmanande (Ska du se en enda film i livet ska du se filmen Slumdog Millionare- den har allt; spänning, drama...).


    Jag har INTE sett filmen, så du får skriva om med egna ord vad som stämmer om filmen. Hoppas du fick lite uppslag.


     


     

Svar på tråden Kan någon hjälpa mig med filmen Slumdog miljonär?