• ALisaE

    Vet inte om barnet lever

    Jag trodde att jag var gravid i v11. Mådde illa nåt så fruktansvärt så jag till sist ringde till barnmorskan och bad om hjälp. Jag fick träffa en läkare som reagerade på att jag mådde så illa som jag gjorde och dessutom gått upp så mycket i vikt. Hon misstänkte tvillingar och ville göra ett vaginalt ultraljud. Då upptäckte hon istället att livmodern var för liten och att barnet bara var stort som i v 6+6. 
    Det som händer nu är att jag måste vänta till på måndag innan jag får veta mer. Dom tog prover på mig för att se min HCG-nivå och på måndag kommer dom ta fler prover och göra ett nytt ultraljud.

    Någon som varit med om liknande händelse. Vad hände? Kan barnet leva? Om det gör det, så är det ju alldeles för litet.  

  • Svar på tråden Vet inte om barnet lever
  • Sweet life

    Jag var i vecka 11, fostrets storlek som i vecka 5... dagen efter vulet låg jag i såna enorma kramper och smärtor att kräktes dubbelvikt på toagolvet.. Efter 4 timmar kom en lite klump ut...

    Men, det kan också vara så att barnet blev till senare, eller fäste senare...

  • prinsesstårtan

    Oj... Nej jag har ingen erfarenhet men du är säker på att du var gravid från början?

  • ALisaE

    Life as we know it: Barnet var alldeles för litet för att det skulle ha blivit till innan jag plussade.

    Prinsesstårtan: Jag gjorde två gravtest som båda var positiva.

    Yasa: Jag önskar jag kunde det, men tankarna bara maler på  

  • prinsesstårtan

    Ok.... Måste nog hålla med yrsa.. Försök slappna av i vänta på måndag.
    Sa de nått vad det skulle kunna va?

  • varfördåför

    jag ahr varit med om liknande, men det började med blödningar och sedan ett vul som visade att fostret slutat utvecklas, så det blev tyvärr ingen bebis den ggn. men du verkar ju ha graviditetshormoner ännu eftersom du kräks, jag tappade alla symtom innan jag började blöda.

    avvakta och se vad de säger sedan, fostret är ju för litet för att se hjärat på ännu, så det är ju svårt att veta hur det mår


    Alvin, Ilon, Douglas och Junie
  • ALisaE

    Prinsesstårta: Nä, men jag har en vän som förlorat sitt barn mycket senare i graviditeten som inte fick i sig tillräckligt med näring och som var alldeles för liten för den vecka h*n var i när h*n dog. Så ett litet hopp finns ju att det kan vara nåt sånt så att det kanske går att rädda livet ifall det inte redan är för sent. Men det kändes som att läkaren inte ville bombardera mig med information och jag kunde nog inte ta in allt som hon sa heller.

  • ALisaE

    varfördåför: Graviditetshormon har jag kvar, för läkaren var tvungen att skriva ut medicin mot illamåendet (som konstigt nog blivit värre de sista veckorna). Därför har de tagit prover på mig för att se om nivåerna sjuker eller stiger till nästa vecka. Om de stiger så borde bebis leva, tror jag.

  • varfördåför
    ALisaE skrev 2011-03-16 21:24:47 följande:
    varfördåför: Graviditetshormon har jag kvar, för läkaren var tvungen att skriva ut medicin mot illamåendet (som konstigt nog blivit värre de sista veckorna). Därför har de tagit prover på mig för att se om nivåerna sjuker eller stiger till nästa vecka. Om de stiger så borde bebis leva, tror jag.
    ja, jag menar det då finns det ju hopp jag hade inga hormoner alls kvar då jag kom in..
    Alvin, Ilon, Douglas och Junie
  • ALisaE

    Kan det vara så att kroppen stöter ut först när graviditetshormonerna sjunkit till en väldigt låg nivå?

Svar på tråden Vet inte om barnet lever