• zeni

    När bör man vara på flygplatsen?

    Hur långt tid innan flyget lyfter är det man ska vara på flygplatsen? 2 timmar? Om mitt plan lyfter 13,20 är det väl inte för sent att åka med den buss som kommer till terminalen 11.53. Eller?

  • Svar på tråden När bör man vara på flygplatsen?
  • Birgitta2

    Olika bolag har olika tider. Men jag har  för mig det är två timmar vid utlandsresa, och en halvtimme inom landet.

  • spiral

    Ja, det beror på bolaget och destination, men om du reser med ett barn, så skulle jag ta ännu längre tid än de kräver.

  • neele

    Jag brukar vara där 2 timmar innan avgång. Vissa bolag har 1½ timme, så kolla vad bolaget säger.

  • zeni

    bolaget säger 2 timmar innan om man reser utanför europa och 1 ½ timme innanför europa.
    Jag checkar in online, vet inte om det går snabbare på flygplatsen då?
    har jag tid om vi är på flygplatsen 11,53? om planet lyfter 13.20
    Reser med våran ettåring.

  • zeni
    zeni skrev 2011-03-17 11:54:01 följande:
    bolaget säger 2 timmar innan om man reser utanför europa och 1 ½ timme innanför europa.
    Jag checkar in online, vet inte om det går snabbare på flygplatsen då?
    har jag tid om vi är på flygplatsen 11,53? om planet lyfter 13.20
    Reser med våran ettåring.
    vi åker till holland Glad
  • neele

    Om du har checkat in online är det bara att lämna bagaget när ni kommer till flygplatsen. Det kan ju vara kö där också, och till säkerhetskontrollen (så säkrast är att gå dit direkt efter att ni lämnat bagaget).
    Men, jag hade tagit bussen som kommer fram 11.53.

  • katten korven

    alltså, om det är så att bussen är i tid, barnet inte trilskas, ingen blir kissnödig osv så hinns det. Men personligen skulle jag inte ha så liten marginal, spec inte om jag åkte kollektivt dit. Bussar blir ofta lite sena är min erfarenhet iaf. Hur mkt tidigare kommer du om du tar en tidigare buss?

  • zeni

    det går inga tidigare. det blir en 4 timmarsresa, den åker direkt från byn till arlanda.
    det brukar gå en vid 6, så då är man där vid 10, men när jag bokade tänkte jag inte på att det var på en söndag..
    ganska dumt!!

  • alvaereva

    Vi brukar vara där i gooood tid! Resan börjar ju på flygplatsen Fika, strosa runt i affärerna, gå på toaletten, växla pengar, ta en fika till (eller en drink?) osv osv.

  • Bussförare

    Jag brukar alltid komma till flygplatsen senast en halvtimme för början av incheckning. Vid utlandsresor som har passkontroll lite tidigare, då det kan vara långa köer till incheckning och passkontroll ibland.

  • evaoregon

    Jag skulle vara på flygplatsen 2 timmar innan avgång.  Om bussen är försenad så kanske ni missar planet.  Om det inte finns någon tidigare buss så skulle jag ta mig dit på något annat sätt eller övernatta i närheten av flygplatsen.

Svar på tråden När bör man vara på flygplatsen?