• Angels

Barnrum 4 kvm? + lekrum 4 kvm? Fungerar det?

Min första fråga blir då, varför stör de varandra? är det ljudet från varandra de störs på eller är det något annat?

Om det inte är ljudet så har jag två andra tips. Tips 1 är att dela av rummet med stora bokhyllor en bit ner mot dörren. Då får barnen varsit krypin men fortfarande så är rummet ett och samma och framför allt får ni gott om förvaringsutrymmen. Ett annat förslag är att sätta upp en stor gardin som löper från tak till golv, med en takskena så man kan dra för gardinen på natten och dra bort den på dagen när barnen vill leka.

Måste ni promt ha permanenta väggar och dörrar, så hade jag dragit en vägg rakt ner (om nu inte dörren ut från rummet är i vägen, vilket det inte ser ut som på din bild) och satt en dörr från det rum som blir utan dörr, in till det andra rummet. hoppas du förstår. Tycker inte om lösningen på bilden, men alla är olika.

• Angels

Okej, men tror du att båda barnen skulle vakna nattetid om ni delade på dem? För om inte båda vaknar utan bara en, så skulle ju det barn som vaknar kunna sova yttert och man skulle då tom kunna dela rummet på andra hållet vilket jag tror skulle e bättre planlösning.

Ert sovrum är inte större och bättre att dela?

• Angels
    Anonym (Barnrum?) skrev 2011-03-17 22:03:55 följande:
    Kommer ta ner väggarna den dagen vi flyttar och tapetsera om hela rummet oavsett.
    Tycker faktiskt fortfarande att ni ska försöka hitta en annan lösning. Om det är ohållbart att barnen sover i samma rum, kanske ni kan sova i vardagsrummet till dess barnen lärt sig sova ordentligt? Eller varför inte dra en vägg bara en bit och hänga en tung gardin för öppningarna som blir. En tung gardin ljudisolerar bra och kan dras bort dagtid så rummet blir större igen. Då behöver inte väggen bli så lång, rummet blir inte så trångt, men går fortfarande att dela nattetid. Dessutom behöver inga dörrar öppnas som brukar vara en bidragande orsak till ljud.
Svar på tråden Barnrum 4 kvm? + lekrum 4 kvm? Fungerar det?