• Anonym

Min släkt kallar min dotter guling,

Vet inte vad som har hänt med min familj och släkt. Dom har börjat kalla min lilla dotter på 6 månader guling. När dom kommer hit så säger dom "hej lilla guling" osv. Hon har börjat äta vanlig mat till lunch och igår fick hon ris som hon älskar. Då säger min bror att det är ju självklart att hon älskar ris när det sitter i hennes risplockar gener. Så jävla elakt! Det värsta är att dom verkar mena det på nått gulligt sätt o inte själva fattar vad det är dom gör. Min man (som är thailändare) blev skogstokig igår och bad dom gå hem, om inte frivilligt så kunde han hjällpa dom. Har aldrig nånsin sett honom så heligt förbannad. Min bror ringde igår o sa att han inte menade nått illa. Jag skiter fullständigt i vad han och alla andra menar, man säger inte så!

Nu fick jag det ur mej också!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-18 18:21
    Jag har INTE sagt upp kontakten med min bror eller nån annan i släkten! Men Anledningen till att jag inte lägger nått värde i ursäkten är för att det händer gång på gång. "Hej lilla gulingunge!" "Din lilla risätare" "Tjingtjongtjejen" osv.. Jag tar inte det och det har jag förklarat för alla det berör.

Bättrar dom sej inte så kommer jag med glädje säga upp kontakten. Fan, folk får väl visa lite respekt, det är väl knappast för mycket begärt?! Sen om dom menar illa eller inte, skiter jag i. Det är klumpigt och onödigt av dom. Jag ber dom sluta, min man ber dom sluta men dom bara fortsätter

• Svar på tråden Min släkt kallar min dotter guling,
  • AnnaT

Fy fan vilka ursäkta ÄCKLIGA människor som kan säga så till ett litet barn!
    Om jag skulle vara i samma sitts så skulle jag släga ut dom direkt är dom så jävla korkade att dom inte fattar ett det är elakt att säga så, så är dom fan inte värda att ens vara i samma rum som eran dotter!!
    Stå upp för henne och låt för fan ingen jävla idiot någonsin säga så till henne igen!!!

• oOMayaOo

Ts, din familj verkar vara väldigt respektlösa människor. Jag kan inte förstå hur man kallar ett barn för rasistiska saker överhuvud taget, och att fortsätta när ni uttryckligen visat ert missnöje, det är fan sjukt. Ingen respekt alls.

• Stinky
    Eisa skrev 2011-03-19 14:36:58 följande:
    Jag tyckte det var lite humor jag... har själv en asiatunge jag brukar dra liknande skämt om
    Jag tycker också det, men lär ju bli både rullad i tjära och fjädrar SAMT få ett nackskott av FL:s moraltantskår nu bara för att jag erkänner det. Tycker inte man behöver ta allt så jävla allvarligt. Men kan ju bero på att jag själv kommer från en släkt där man får ha självdistans för att överleva alla dräpande kommentarer.
    Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • Dorian Ertymexx
    Stinky skrev 2011-03-20 00:10:10 följande:
    Jag tycker också det, men lär ju bli både rullad i tjära och fjädrar SAMT få ett nackskott av FL:s moraltantskår nu bara för att jag erkänner det. Tycker inte man behöver ta allt så jävla allvarligt. Men kan ju bero på att jag själv kommer från en släkt där man får ha självdistans för att överleva alla dräpande kommentarer.
    Kanske det som är skillnaden, att TS familj inte verkar ha den sortens distans.

Oavsett tycker jag det är ganska fult gjort att fortsätta när TS uttryckt obehag inför sådana uttryck. Respektlöst, milt sagt.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Linnea My Angel
    Maggis skrev 2011-03-18 11:53:44 följande:
    Absolut inte! Varför ska ts och hennes man be om ursäkt för andra vuxnas stupiditet?
    Bra sagt Maggis :D
    (*Den som vet sanningen om mig, är JAG själv*)
  • Anonym (Tycker som dig!)

Du har helt rätt man ska f*n inte mobba sådär. Om dom aldrig slutar kommer antagligen hon bli väldigt ledsen i "skolåldern" som jag kallar det. Och ni som tycker att detta är kul, tänk lite! Eller snarare MYCKET... Tänk om ni skulle bli retade/mobbade av er egen släkt! Skärp er! (hoppas du får dom att sluta!)

• Stinky
    Dorian Ertymexx skrev 2011-03-20 01:26:22 följande:
    Kanske det som är skillnaden, att TS familj inte verkar ha den sortens distans.

Oavsett tycker jag det är ganska fult gjort att fortsätta när TS uttryckt obehag inför sådana uttryck. Respektlöst, milt sagt.
    Ja, det är taskigt att fortsätta när hon bett dem att sluta. Jag tror inte de säger dessa saker för att de är rasister som vissa galningar här inne gapar, utan för att retas med TS för att hon uppenbarligen går igång på det. 
    Vissa är helt enkelt jävligt trögfattade och inser inte vidden av den skada deras beteende kan medföra.
    Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • Gryntroll

Har bara läst TS
    Men herre gud vad elakt och korkat sagt!

Jag som blir sjukligt irriterad på svärföräldrarna när de hela tiden ska kommentera att vår dotter är en "stockholmska" och inte en "skånska" som de själva... Spela roll liksom! Men det är ju absolut inget i jämförelse, skäms nästan över att jag reagerar på det när jag hör detta. Det där är ju rent rasistiska och rasbiologiskt korkade kommentarer.

TS säg till på skarpen, kan inte heller vara skoj för din man, han måste ju känna sig oerhört kränkt av dessa kommentarer. Lycka till!

• Timotej79

Helt respektlöst! Tycker du gör rätt som talar om vad skåpet skall stå. Man säger inte vad som helst och sedan skall man förlåtas för man inte menade så. Varför säger man då ens så.

Det är bara döda fiskar som simmar med strömmen
  • Anonym

Nej det var taskigt. Så gör man verkligen inte. Som att man inte säger hej lilla gulliga tjockis tiil nån rund unge. Eller goddag spinkisen till nån smal. Det fattar man väl. Skulle de säga lilla svartisen om hennes pappa var mörk. Allvarligt hur tänker folk.

Svar på tråden Min släkt kallar min dotter guling,